2014. december 16. 22:30 - Csibussz

Szvikuci - Csillagkapu

>> Bezárt <<

 csillagkapu_mod_kicsi.png

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár: 
     • 8 000 Ft
Kedvezménylehetőségek: 
     • 6 400 Ft - 2 érvényes diákigazolvány felmutatásával
     • 5 000 Ft - Esc-Apes kedvezmény, >>szórólap<< felmutatásával
Honlapcím: http://szvikuci.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/pages/Szabadulj-ki-Szvikucitol


Miután megláttam az ExitGames.hu-n hirdetett Szabadulj ki Szvikucitól újdonságát, egyből riasztottam a csapatot, hogy kit érdekelne egy Csillagkapu tematikájú szabadulószoba, és persze az üzenet elküldése után 5 csk1.jpgpercen belül meglett az 5 főből (4 rajongóból és egy laikusból) álló csapat, majd el is határoztuk, hogy januárban első dolgunk lesz ellátogatni Szvikuciékhoz.

Kicsit később, Marika néninél, isteni finom hamburgerek rendelése közben, felfedeztem, hogy van valami szórólap szerűség a pulton, levettem egyet, és leesett az állam, mikor megláttam, hogy egy Szvikucis 25%os kedvezményes szórólap az. Egy Isteni jel! Azonnal kérdeztem Marika nénit, hogy ugye az elvihető, ő meg reflexből válaszolt, hogy persze, majd alaposan kifaggatott minket, hogy mi is az a szabadulós játék. Mesedélutánunkat követően ő is fellelkesült, hogy micsoda egy jó dolog ez, mert hogy nemcsak lustulnak a gyerekek a tévé vagy a számítógép előtt, hanem valami értelmes dologgal tölthetik az óráikat. Teljes mértékben egyetértettünk.

Megint csak később, egyik este telefonhívást kaptam, a BezárLak szabadulószobától, hogy nem volna-e kedvünk csk2.jpgelmenni tesztelni a Szabadulj ki Szvikucitól, Csillagkapu nevű új szobájukat. Szerintük zseniális lett, és mondták nekik, hogy majd küldenek tesztcsapatokat, nekünk volna-e akkor kedvünk. Még szép, hogy volna! Már a csapat is megvolt. Kaptam egy telefonszámot, hogy hívjam fel a hely vezetőjét, Csabát, majd sok sikert kívánva bontotta a vonalat.

Újfent később, a csapattal való egyeztetés, egy telefonhívás és egy foglalás után, kopogtattunk Szvikuci ajtaján Sasy-val sasy.png, Kristóffal (Őt átmenetileg "átkeresztelem" erről: Music-icon.png erre: zombie-icon.png), Tojcsival rss-icon.png és Vikivel viki.png. Odabent egy korunkbelinek látszó fiatalember fogadott minket, mosolyogva és felettébb türelmesen végigvárta minden szabadulás előtti esedékes rituálénkat, magabiztosan ismertette velünk a dolgunkat és a történetet is, miszerint egy idegen bolygón rekedtünk, és haza szeretnénk jutni, ahhoz viszont aktiválnunk kell a csillagkaput, amihez kellenek a megfelelő jelek, majd beengedett minket a szobába, és elindult a visszaszámláló...

...kattant a kulcs a zárban, és a visszaszámláló még nem nullázódott! Mikor hívtak a BezárLaktól, olyan híreket hallottam, miszerint a szoba annyira zseniális és annyira nehéz, hogy arra másfél, két óra is elkél, nos nekünk a 60 percből maradt még szabadon 16 percünk és  körülbelül 20 másodpercünk. csk3.jpgAz volt a plusz ráadás, hogy egy nem épp könnyűnek nevezhető rejtvény akkor már ki volt véve a játékból, de kérésünkre behozta nekünk, majd Sasy kevesebb, mint 5 perc alatt már nyújtotta is a megoldást. 

Játék után még jó sokáig elbeszélgettünk a fiatalemberrel, végighallgatta az összes eszement ötletünket, leginkább Kristófnak köszönhetően többnyire Zombi témakörben, csinált rólunk egy-két képet is, majd vigyorogva elhagytuk a helyet. És hazafele is zombikról beszéltek... 

Akkor nézzük is a pontozást:

Játékmester

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

5  

5  

5  

4  

5   

Mindenkinek egyöntetűen az volt a véleménye, hogy a Játékmester mindent elmondott, amit kell. Tojcsinak volt egy olyan megjegyzése, hogy kicsit szűkszavú is volt talán, illetve, hogy szerinte kicsit visszafogott volt, és látszott rajta, hogy még kevés a tapasztalata, de ez csak neki szúrt szemet. Személy szerint nekem, amikor a kezdeti bevezetésre sort került, határozottan határozottnak és magabiztosnak tűnt, valamint többünk szerint pont annyit mondott el, amennyit kellett, nem spoilerezett, még véletlenül sem, és a játék közben is pont akkor szólt be, és adott apróbb segítségeket, amikor az jól is jött. Az is pozitívumként írható a számlájára, hogy kedvesen végighallgatta a milliónyi hülyeségünket, melyből elsősorban Kristófnak hála egy percig sem hiányozhattak a zombik...

Flow

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

5  

5  

4  

5  

4   

Hogy Sasy-t idézzem: "Arcon pörögtünk végig". Mindig volt valami, amivel lehetett foglalkozni, már az első pillanattól bennünk égett a felfedezésvágy, és szinte alig akadt, ami a játék folyását megtörte. Vikinek kicsit kevésbé tetszett, hogy a feladatok eléggé komplexek voltak, és néhol egy feladattal sokat kellett időzni, hogy az ember mindenre rájöjjön, de összességében szerintem teljesen szuper volt, mindenki mindig agyalt valamin, és csak úgy sodródtunk a dolgokkal. 

Story

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

4  

5  

4  

5  

3   

Maga a történet elképzelése nagyon tetszett nekünk; igaz, lehetett volna kicsit bővebbre is fogni, és egy-két elemet konkretizálni is benne, például szerintem a bolygónak, ahonnan haza szeretnénk térni, lehetne nevet adni, hogy még jobban bele lehessen élni magunkat, de ezt leszámítva egy egész jó kis történet, mely a sorozat ismeretében még magyarázást is alig igényel. Ezen felül Sasy-nak külön tetszett, hogy csak az alap Csillagkapu sorozatot vették be, az Atlantiszt már nem. 

Nehézség

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

5  

5  

4  

5  

4   

Tény, ami tény, be kell vallani, egy elég erős csapat jött most össze erre a szabadulásra / tesztelésre, így nem nagyon tudtuk volna kezdő szemmel nézni a dolgokat. Ugyanakkor az is tény, hogy még a honlapon is fel van tüntetve, hogy: "A játék körülbelül a haladó nehézségi kategóriába sorolható", amit mi abszolút alá is tudunk támasztani. Tele van nagyon érdekes szerkezetekkel, melyekre nem biztos, hogy elég 1-2 perc, hogy rájöjj csak a működésükre. Hogy aztán hogyan használd, az már más tészta. Viszont akik láttak már egy-két szobát, mondjuk a nehezebbekből is párat, azoknak ez a szoba fantasztikus élményeket ígér, és kihívást, némely esetben nem is kicsit. A mi példánk mutatja, hogy ki lehet jutni bőven időn belül, de látjuk ugyanakkor a szoba buktatóit is.

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

5  

5  

5  

5  

5   

Mindannyian tökéletesen egyetértettünk, hogy kreativitás terén nagyon magas helyen áll ez a szoba. Nem egy olyan szerkezettel találkoztunk, melyről még álmodni se mertünk, és az egyik feladatot megtestesítő gépezet, a sorozat egyik legviccesebb és legjobb epizódjából lett kivéve, melyre sokunk meleg szívvel emlékszik (Amikor O'Neill és Teal'c egy időhurokba keveredik egy rosszul működő időgéptől. Na, az időgép itt testet ölt. Zseniális!). Ezen felül nem találtunk benne kifejezetten közhelyeket, minden tekintetben igyekezték egyedire venni a figurát, Viki jegyezte meg, hogy: "bár voltak kulcsok és zárak, de nem a kinyitásukra utaztunk, mert a feladatok annyira kreatívak voltak, hogy csak eszközként funkcionáltak, hogy máris továbbvigyenek tartalmukkal a következő feladatra."

Látványvilág

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

3  

3  

2  

4  

3   

Ez az egy pont, melyre sajnos nem nagyon tudtunk több pontot adni. A szoba, Sasy szavaival élve, kicsit puritán, és hogy Kristófot idézzem: "a falra festett V betű" system_lords_-_stargate_-_incarnation_of_the_aeons_-_books_of_foundation_-_peter_crawford.png miértjét sem tudtuk hova tenni. Véleményünk szerint, ha már egy másik bolygóra kerültünk, hangulatosabb lenne, ha a bolygó látképével találkozhatunk. Mondjuk ha alapul vesszük az időgépet, akkor a falra lehetett volna festeni a tájat, ahogy az a bolygó kinéz, melyen az időgép van.

images.jpg sg-1-s4-team.jpg

Összesítve tehát:

chicken-icon.png sasy.png zombie-icon.png rss-icon.png viki.png

27 

28 

24 

28 

24  

 

Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:  

87 %


Ez egy zseniális feladatokkal rendelkező, profin felépített, nem épp kezdő szoba, melyet élvezet volt végigcsinálni, és bárcsak lehetne új feladatokat kérni ugyanebbe a szobába, ugyanezzel a tematikával, hogy újra végigjátszhassuk! A megközelítése végtelenül egyszerű, a játék maga fantasztikus. Egy tapasztaltabb csapatnak vétek volna kihagyni! Mi mindenképpen ajánljuk!

Ezenfelül a fantasztikus élmény mellé megkaptuk még a karácsonyi ajándékunkat is előre, egy hatalmas kedvezmény formájában. Aki az oldalsó menüpont vagy a fejlécben linkként szereplő szórólap felirat alatt megtalálható képet kinyomtatja, és bemutatja a szabadulásnál, 5000 Ft-ért tud játszani. Nagyon hálásak vagyunk ezért, és reméljük, sokan rákaptok, és ellátogattok majd hozzájuk!

Végezetül annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy:

keep-calm-and-jaffa-kree-1.png


Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

csillagkapu_mod_kicsi.png

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr986988795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása