2015. március 19. 13:53 - Csibussz

Bemutatkozás

Sziasztok!

A szabadulószobáknak nagyon könnyen a rabjukká lehet válni. Na jó, nem minden esetben szó szerint. A játék, köszönhetően az úgynevezett flow élménynek (amikor az ember teljesen elmerül abban, amit éppen csinál, amitől energiával töltődik fel, és amiben örömét leli), nagyon könnyen le tudja venni a lábáról a játékost, így az egyre több és több szobát szeretne kipróbálni. Így jártunk mi is.

Csapatunk jelenleg 11 taggal büszkélkedhet, ám nem voltunk mindig ennyien. Csibe, vagyis én szedegettem főleg magam köré az embereimet az évek során, és mai napig rendszeresen, havonta 4-5 alkalommal járunk szabadulgatni különböző csapatbontásokban, egyedül én vagyok a biztos pont, én minden új helyen ott vagyok. A 26. szabadulásunk után döntöttünk úgy, hogy megosztanánk tapasztalataink a nagyközönséggel. Az addigi szabadulásokról nem készült visszamenőleg kritika, de remélem, hogy egyszer fog, mert a változó csapatbontásnak köszönhetően sokan nem voltak még sok helyen. 

Íme egy-egy rövidebb bemutatkozás a csapatom tagjaitól:

Csibe - Főnökasszony ~ 2013. július 26.

csibe.pngEgy régi nagyon kedves barátomnak terveztem a születésnapjára valami különlegeset, és ez a szabadulós dolog igencsak felkeltette az érdeklődésemet. Meg is szerveztem, kisebb nagyobb akadályokkal, és elhívtam még magunk mellé Baktit és Twunkot. Sose fogom elfelejteni, ahogy rohantunk kifelé a szobából 47 másodperccel a 60 perc lejárta előtt, és a végén hasunkat fogtuk a nevetéstől, majd megegyeztünk, hogy ezt minden hónapban legalább egyszer megismételjük egy másik helyen. Az idő telt, a kedves jó barátom, akinek az egészet szerveztem eltávolodott tőlünk, de Bakti és Twunk megmaradt, viszont kevesen lettünk, úgyhogy nekiálltunk csapatot gyűjteni. Eltelt pár év, mire összejöttünk, de most mindig akad, aki elkísér egy újabb kalandra. 

Bakti - Labirintusok Baktija ~ 2013. július 26.

bakti.pngSzeretném leszögezni, hogy Csibe főnökasszonyunk a felelős az egészért! Ha bármikor időm engedi és megtehetem, habozás nélkül mondok igent egy-egy szobára. Mi ez ha nem addikció? Már az első egy-két alkalommal kiderült, ha a Labirintus bármely formája játszik, akkor azt közös felkiáltással nekem adják. Bár az utóbbi időben kevesebbszer tudok részt venni a szabadulásokon, ez lelkesedésemen vajmi keveset változtat.

Twunk - Heuréka Mester ~ 2013. július 26.

twunk.pngMindig szerettem a nagy kihívást jelentő logikai feladatokat. A szabadulós játékok közül azokat élvezem leginkább, ahol olyan feladványt kell megoldani, ami a szokásostól eltérő gondolkodást igényel. Külön élmény számomra a csapatmunka, amikor a szoros időkorlát ellenére közös erőfeszítéssel sikerül megoldanunk egy bonyolultabb fejtörőt.

Sasy - Kővadász ~ 2013. november 3.

sasy.pngEngem már rögtön a legelső szoba megfogott, pedig utólag visszagondolva, több szempontból is csalódás volt. Akkor még fogalmam sem volt, mit várhatok egy szabadulószobától, én arra számítottam, minden pici lyukban el lesz rejtve valami és hogy nagyon sok apróságból kell kiválasztanunk majd valamilyen logika alapján a nekünk kellő dolgokat - ez messze nem teljesült, ki sem jutottunk idejében, de összességében ez nem vette el senki kedvét az újabb szobák látogatásától. Ami nagyon magával vitt, az a szobák hangulata, az a minimális stressz, amit egy-egy feladvány megoldása jelent és az, hogy jó csapatmunka kell már a legegyszerűbb helyekhez is. Szeretem a hosszabb szobákat, bár a leghosszabb eddig másfél órás volt, de szívesen kipróbálnék akár egy kétórásat is - ha majd egyszer lesz ilyen a repertoárban. Amivel engem le lehet nyűgözni, az a részletgazdag felépítés, a feladatok kreativitása és az, ha egyszerre kell megtornáztatnom az agyamat és a megfigyelőképességemet.

Rizi - Kulcsok Királynője ~ 2013. november 3.

rizi.pngMindig is jó voltam az apró dolgok megtalálásában, legyen az egy gyöngy egy esküvőn a menyasszony ruhájáról, vagy csak egy odaillő puzzle. Egyetemi találkozóra mentem egyik nyáron, ahol az egyik program egy kihelyezett próbajáték volt. Segítségemmel 5 perc alatt sikerre vittük, amivel be is állítottuk az aznapi rekordot! A játékvezető gratulált nekem és felajánlott egy 20%-os kupont az első szobájukba. Rá egy hónappal családi barátokkal szabadultam ki először egy elég Barbár Pincéből. Mivel enyhén betojtam a sötéttől és egy behelyezett próbababától, eldöntöttem, hogy én többet nem csinálok ilyet, egy is bőven elég volt! Aztán a nővérkém, Csibe egyik éjjel nekiállt áradozni az egyik ilyen szobáról és meghívott egy következőbe amiből ugyan nem jutottunk ki, de sikerélményből, potom hibákból és nevetőgörcsökből jól teljesítettünk! Így kezdődött minden!

Kristóf - Zombiügyi Főbiztos ~ 2013. december 21.

kristof.pngNa szóval 2013-ban felvételt nyertem az ELTE Informatika karára, ahol szokásokhoz híven minden gólyacsoport kap egy mentort. A sors úgy hozta, hogy az én mentorom nem lett más mint Csibe. Mentorórák keretében Csibe nagyon sok játékos feladatot, csináltatott velünk ahol felfigyelt rám és elhívott az első szabadulós jellegű éles bevetésemre a Rezső maci nevű játékra. Miután itt is megütöttem a várt szintet így Csibe vezetésével elmehettem egy igazi szabadulószobába ahol azonnal magával ragadott ez a fajta kikapcsolódás. Nagyon tetszettek a logikai valamint ügyességi feladatok. Általában az ügyességi feladatokat preferálom így legtöbbször én vagyok az aki csúszik mászik a kijutás érdekében, de a matematikai problémákat is szeretem. Ez lennék én! Kristóf voltam Tsáó!!

Tojcsi - IQ Fighter ~ 2013. december 21.

tojcsi.pngRégebben is mindig foglalkoztattak a logikai feladványok és az összetett dolgok működései, illetve amikor kezdtek felsorakozni a szabadulószobák mindig csak nézegettem őket, kíváncsi voltam, hogy milyen is lehet ez. Aztán egy nap Csibe felkeresett, hogy nincs-e kedvem felkutatni Rezső macit. Örömmel vettem a hírt, és bele is egyeztem, azonban nekem sajnos közbejött valami, így kénytelen voltam lemondani. Hatalmas szerencsémre cserébe elmehettem az első szabadulószobámba, az Escape Zone Labirintusába, ahol teljesen magával ragadott a szabaduló szoba feeling. Nagyon jól éreztem magam, és tudtam, hogy ilyen helyekre még el akarok jutni. Csibe is nagyon elégedett volt a teljesítményemmel, aminek természetesen nagyon örültem, és már bent is voltam az Esc-Apes csapatában, ahol Mensa tagként kiérdemeltem az IQ Fighter címet.

Mazsi - Szórólap Kritikus ~ 2013. december 21.

mazsi.pngSzabadulásaim sorozata egy plüssmedve - Rezső maci - kiszabadításával kezdődött. Akkor eléggé megtetszett a dolog, s mikor Csibe megemlítette, hogy legközelebb ők maguk fognak kiszabadulni - egy szobából -, kérésemre bevett a csapatba és velük tarthattam. S onnantól - ahogy mondani szokták - már történelem. A két kedvenc érzésem szabadulás közben az, amikor rájövök egy különösen nehéz fejtörő megfejtésére, illetve amikor először lépek be egy szobába, és máris lehet keresni a következő nyomot. Általában először összeszedek minden információt, amit csak lehet találni, s aztán kezdem el megfejteni őket – bár mire idejutok a többiek gyakran már kinyitottak egy-két lakatot.

Angyal - Blog Béta ~ 2014. június 16.

angyal.pngRéges-régen, egy messzi-messzi analízis gyakorlaton kezdődött történetem, ahol megismertem kis csapatunk lelkét és mozgatórugóját, Csibét, hogy először egy becenevet, majd később egy új hobbit kaphassak tőle. Bár korábban is voltam már szabadulószobában, az ő kitartó invitálása és persze az Esc-Apes erős és lelkes csapata rántott bele igazán ebbe az izgalmas világba. Matekos beállítottságommal és informatikus szakommal mindig is kedveltem a logikai feladatokat, a problémamegoldást, épp ezért a szabadulószobákban legtöbbször rám is maradnak a matekórák hangulatát idéző vagy számolást igénylő feladatok, és szerencsére csak nagy ritkán sülök fel velük - de akkor rendszerint valami fájóan bagatell hibával, hogy még sokáig legyen min nevetnünk a többiekkel. Az ilyen emlékezetes percek mellett pedig azt hiszem, az fog meg leginkább a szabadulószobákban, hogy képesek egy közös kalandot nyújtani a csapatoknak, változatos kihívásokkal, komoly csapatmunkával, érdekes történetekkel, nem utolsó sorban pedig távoli tájakat és időket idéző, időnként egészen bámulatos látványvilággal fűszerezve.

Viki - Kis Szerencsétlen ~ 2014. június 19.

viki.pngNe higgyetek annak, aki azt állítja, hogy jó matekos és ő oldja meg a csapatban a matek feladatokat. A végén mindig a bölcsésznek, vagyis nekem kell megmutatni a műveletek sorrendjét... Amióta megtudtam, hogy léteznek szabadulószobák, el akartam menni, de sajnos ez a tevékenység nem olyan, mint a mozi, hogy egyedül is megnézheted a filmet, csak ciki. Aztán egyszer csak egy Kalandos Körútra invitált Bakti, és imádtam. Úgy tűnik Csibéék is, mert azóta is itt vagyok, mint az utolsó csatlakozott tag. Funkciómat tekintve keresek a csapatban és a szőnyeg alatt csak akkor nem nézek körül, amikor kell. Mindentől félek így legalább egy férfinak velem kell tartania, mint feláldozható csapattárs.

Gerifield - Sofőrszolgálat ~ 2016. június 13.

gerifield.pngEgyszer pár barátom betalált a kérdéssel, hogy vannak ezek a szabaduló szobák és elvileg tök érdekesek, mi lenne ha kipróbálnánk? Épp ráértem, gondoltam miért ne, csak nem lehet rossz. Elmentünk és nagyon tetszett a dolog, körülbelül itt indul a történet.
Nem sokkal az első sikeres szabadulás után elkezdett érdekelni, hogy vajon a többi szoba is ilyen érdekes-e és ugyan mikor megyünk már újra? Miután a szervezés és ember találás picit körülményes volt, elkezdtem körbenézni az ismerőseim között és ráakadtam Csibére, akit már az egyetemről ismertem és megtudtam, hogy az Esc-Apes-el járnak rendszeresen szabadulni. Utánakérdeztem, hogy nem lehetne-e szó róla, hogy csatlakozzak? Végül sok-sok noszogatás után (egy darab lééégysziii) belement a dologna, hogy menjek velük egy próba játékra. Megtetszettem nekik hála az égnek, a többi már történelem, a csapat tagjaként sok kalandban volt eddig részünk, és remélem még lesz is.

 

Valamint itt van, hogy milyen helyeken voltunk még a blog előtt, és mennyi időnk maradt hátra a végéig, ezen felül láthattok még egy visszaemlékezést alapul vevő százalékos tetszési arányt is :

  1. Escape Zone - A fogoly - 0:43 - 78 %
  2. Pincebörtön - Zárka - 8:13 - 72 % (bezárt)
  3. Pincebörtön - Őrszoba - 0:00 - 63 % (bezárt)
  4. Escape Zone - Labirintus - 8:00 - 73 %
  5. Kalózbarlang - 15:35 - 97 %
  6. Trap Factory - A szökés - 0:00 - 53 %
  7. Pincebörtön - Test Lab - 12:21 - 80 % (bezárt)
  8. Team Escape - Hollywood - 8:31 - 78 %
  9. Ketyeg a vekker - Zűrös űr - 6:27 - 81 % (bezárt)
  10. Törd a fejed - Az örök élet köve nyomában - 18:27 - 80 %
  11. Logic Arena - Bankrablás - 6:23 - 86 %
  12. Törd a fejed - A szökés - 0:00+ - 78 %
  13. Code13 - 16:01 - 79 %
  14. Kulcskérdés - Bűnbarlang - 0:00 - 45 % (átalakult -> Bonnie & Clyde)
  15. Pincebörtön - Zárka (Reloaded) - 4:49 - 80 % (bezárt)
  16. MystiqueRoom - A kicskeresés - 4:14 - 87 %
  17. Kulcskérdés - Kaland Körút - 10:35 - 81 %
  18. Escape House - 29:39 - 53 %
  19. Kulcskérdés - Kéjlak - 9:10 - 77 % (átalakult -> Bonnie & Clyde)
  20. Szeda Rekreáció - Fabergé tojás lopás ~ 20:00 - 66 %
  21. Enigma ~ 12:00 - 91 %
  22. BalatonEscape - 19:18 - 80 %
  23. Királyok Völgye ~ 11:00 - 93 %
  24. Locked.hu - Eltűnt rokon - 11:50 - 48 % (bezárt)
  25. Pincebörtön - Cukorláz - 12:38 - 80 % (bezárt)
  26. Észvesztő - I. Pálya ~ 25:00 - 69 % (átvette a PánIQ Szoba)

 

Előfordult néhányszor, hogy a csapatunk különböző tagjai magánszervezésben elmentek szabadulni, ilyenkor megosztottuk egymással az élményeinket, majdnem hasonló módon, mint ahogy most csináljuk. Ha érdekelnek ezek az értékelések, kattints IDE !

Reméljük, még sokáig írhatjuk az értékeléseinket, élménybeszámolóinkat, kritikáinkat, és örömötök lelitek bennük. Ezen felül reméljük, sokatoknak segítünk a választásban, hogy hova érdemes, és hova nem elmenni játszani.

Ha van hely, ahonnan szeretnétek kritikát, írjatok kommentet, vagy e-mailt, igyekszünk minden kívánságot teljesíteni! Fő profilunk Budapest és környéke, de reméljük, hogy a közeljövőben vidéki helyekre is eljuthatunk.

További jó olvasgatást!

eztapolora.png

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr47023141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása