2015. március 25. 22:30 - Csibussz

KulcsKérdés - Bonnie & Clyde

Értékelés: 85 %

kepunk_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 12 000 Ft - 2-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek: részletek
     • 7 000 Ft - Hétköznapi akció
     •  Diákigazolványonként -10% (maximum -40%)

Honlapcím: http://keyquestion.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/keyquestionbudapest

Nem először jártunk a KulcsKérdésnél. A 3 korábbi szobájukból a Bűnbarlangot és a Kéjlakot Gáborral jártuk végig, előbbit kettesben, utóbbit Gábor nővérének társaságában, míg a Kaland Körutat a Csapat más tagjaival. Mikor Gábor kapott egy e-mailt, hogy most akciós áron próbálhatjuk ki egy visszatérő kedvezmény keretében az új szobájukat, azonnal elkezdtük a szervezkedést. Egész gyorsan össze is jött egy 5 fős csapat, mellém chicken-icon.png és Gábor gabor.png mellé még jelentkezett a küldetésre Rizi rizi.png, Sasy sasy.png és Viki viki.png. Utolsó pillanatban sajnos Rizinek vissza kellett mondania, így négyen vágtunk neki akadályt nem ismerőn a Bonnie és Clyde fedőnevű szobának. 

Ami a történetünket illeti, nem szó szerint Bonnie és Clyde szerepét testesítjük meg, hanem egy hasonlóan elvetemült tolvaj bandáét. No de lássuk is, mi a célunk:

Egy megbízható forrásból értesültök róla, hogy ma este a Vadász házaspár nem tartózkodik budai villájában, sőt még a személyzet is szabadnapos. A kínálkozó alkalmat kihasználva lehetőségetek lesz ellopni a Vadász gyűjtemény legértékesebb darabját, a Mátyás kelyhet, amit féltve őriz a műkincskereskedő. Vajon sikerül-e megvalósítani a nagy dobást, vagy mások terveinek csapdájába estek?

Ugyan az időnk mind a 60 percére szükségünk volt, de végül kislisszoltunk a hátsó ajtón a rendőrök orra elől.

Lássuk, kinek hogy tetszett kis kalandunk:

Játékmester

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

4,5  

4   

5   

4   

A játékvezető hölgyemény a pályára beléptünk előtt tartott bevezetője maga volt a tökély. Tiszteletben tartotta, hogy nem ez az első szabadulásunk, és ehhez mérten nem kezdte el ecsetelni a lakatok használatát, helyette csak és kizárólag azokat az információkat mondta el, melyek specifikusan az adott pályára vonatkoztak. Ami a segítségadást illeti, Viki el tudott volna viselni egy kicsit többet, de ebben is megnyilvánul, hogy tapasztaltabb csapat lévén hagyott inkább minket gondolkodni, nem szólogatott be két másodpercenként, hogy most mit is kellene csinálnunk, csak, amikor már nagyon muszáj volt, vagy mi kértük.
Egy dolgot hiányolt a csapat nagy része: a játék végén részünk lehetett egy kisebb szerepjátékban, ahhoz egy-két apró kiegészítő, jelmezféleség még jobban fokozta volna a hatást, de mindezt leszámítva egy határozottan korrekt játékmesterrel volt dolgunk.

Flow

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

4   

4   

3,5  

3,5  

A szoba alapvetően pörgős, sok meglepő fordulattal, vannak benne párhuzamos szálak is, így nagyjából mindenkinek akad dolga. De mivel egy csöppet haladóbb kategóriába sorolható, és akadtak benne igencsak nehezebb feladványok is, párszor megakadtunk a játékkal. Viki szerint néhány dolog már kicsit lehasználtnak hatott, és ez rontotta a játékélményt, de alapvetően egy nagyon korrekt, élvezetes szobát járhattunk végig.

Story

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

5   

3   

4,5  

4   

Hogy indokoljam az alacsonyabb pontokat, idézném szó szerint Sasy-t: "Talán kicsit kevésnek tűnhet a 3 egy ilyen szobához, viszont nem igazán tudom, miért pont Bonnie és Clyde lett a catchphrase ebben a szobában - értsd: gyakorlatilag bármi lehetett volna, ami a rabláshoz kapcsolódik és bár azt elmondják az elején, hogy nem a történelmi párost fogjuk alakítani, nekem akkor sem tetszett a végeredmény. Ez olyan, mintha Hasfelmetszős Jacknél valaki a XXI. században másolni akarná a névadó sorozatgyilkost, és mi űrruhába öltözve kutattunk volna."
A másik fele a dolgoknak, ha leszámítjuk, hogy a névvel ellentétben mi nem pont a legendás párost alakítjuk, a szoba köré szőtt történet, bár Gábor szavaival élve nem nagy szám, a játékon belül nagyon ügyesen megvalósították. Nem éreztük, hogy a sztori a játék kezdete után eltűnt volna, mert bent beleszőtték a feladatokba, ráadásul olyan helyre, amikor az embernek már nem kifejezetten nyűg, hogy valami passzív dologra kell figyelnie, nem pedig a szoba feladataira. Maga a mód, ahogy a feladatokban szerepel, nagyon igényes, lerí róla, hogy tényleg foglalkoztak a dologgal, és igazán jót akartak alkotni.

Nehézség

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

4   

4,5  

5   

3,5  

Egy könnyebb haladó szobának tökéletesen lett beütemezve. A feladatok kellemesen gondolkodtatóak, bár tény, hogy egy-két résznél nem teljesen egyértelmű, hogy hol is kellene felhasználni, vagy milyen következményekkel jár, ha megpiszkálunk valamit. Sasy fejezte ki magát a következőképpen, pont ezek miatt: "úgy éreztem, hogy szívatni szeretnék a játékost". Ez után a kijelentése után persze felhozta azokat a momentumokat, melyeknél picit talán mi is úgy éreztük, hogy csöppnyi szívatás is lappang benne, de ezeket spoilermentesen sajnos nem tudom idézni tőle. Viszont Viki így jellemezte az egész játékot: "Erős középhaladó szoba, aki kihívást keres, annak bátran ajánlom, mert kitölti a 60 percet."

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

5   

4,5  

5   

4,5  

Nagyon jó ötletek, szépen egymásra vezetve (még ha eleinte kicsit nehéznek is bizonyult átlátni a koncepciót), mindennek megvolt a helye. Pluszpont, amint már fent is említettem, a történet feladatba szövésének a módja. Röviden összefoglalva: egy valóban kreatív szobával állunk szemben.

Látványvilág

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

4,5  

5   

3,5  

4   

Már a honlapjukon is írják, hogy "új, két szobás játékunkat", így ha ezt említem, azt hiszen, nem lövök le vele túl sok poént. Viszont ehhez kapcsolódik a legtöbb esetben a pontlevonások oka, melyet a legjobban Gábor fogalmazott meg, mégpedig a következőképpen: "Az első szobában az átjáró az szerintem hatalmas fail. Azt valahogyan zártan kellene megoldani, illúzióromboló, hogy elég simán látod, hogy ott majd egy átjáró lesz. Mintha a kindertojás csomagolásán rajta lenne, milyen kis meglepetés lesz benne." Ettől eltekintve a szobák dizájnja nagyon szuper, érezhető is, hogy egy "mindenre telik nekem" típusú milliárdos szobáiban járkálunk, a feladatok is szépen tükrözik a sztorit, és passzolnak a látványvilághoz. Egy szó mint száz, akadnak technikai bakik, de összességében nagyon szépen csinálták meg.

Összesítve tehát:

chicken-icon.png

sasy.png

gabor.png

viki.png

27  

25  

26,5 

23,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

85 %


Mint azt már írtuk, ez körülbelül egy középhaladó szobának illik be, ennek fényében kísérletezzen, aki megy hozzájuk. A feladatok, eltekintve pár apró hibától, nagyon ötletesek, és jól kidolgozottak, a történet szépen van vezetve, és abszolút jó élményt nyújt.
Ami a megközelítését illeti, eléggé központi helyen, illetve központihoz közel található meg, végtelenül egyszerű eltalálni hozzájuk.
Nekünk tetszett, reméljük, nektek is fog!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

kepunk_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr277337170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása