2016. június 07. 22:30 - Csibussz

Magic Rooms - Atlantisz

Értékelés: 93,7 %

atlantisz_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-8 fő
Alap ár:
     •   9 990 Ft - 2 fős csapat esetén
     • 12 990 Ft - 3-6 fős csapat esetén
     • 14 990 Ft - 7-8 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • 8 000 Ft - Esc-Apes kedvezmény (Szórólap)
Honlapcím: http://magicrooms.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/magicrooms3

Lejárat a Sobieski János utca felől, egy fekete pincelejárónál.

Egyik nap egy meghívás fogadott, mikor megnéztem a csapat e-mail fiókját:

Sziasztok!
Most nyitottuk meg az Atlantis Szabaduló Birodalmat, szeretnénk meghívni titeket egy játékra. Nagyon kíváncsiak vagyunk a véleményetekre a szobát illetően. Reméljük van kedvetek hozzá. Szerintünk 4-5 tapasztalt szabadulónak lenne ideális a pálya.
Üdvözlettel:
Magic Rooms

Természetesen azonnal elfogadtuk a meghívásukat, örömmel tölt el, ha minket hívnak tesztelni egy új helyre. A csapat összeállítása sem okozott különösebben problémát, volt időm bőven kitapasztalni, hogy kik azok, akik kicsit szigorúbban pontoznak, és élesebb szeműek a logikátlanság kiszúrásában, így nem volt kérdés, hogy Sasy-t, Kristófot és Vikit hívom magam mellé. Az időpont összeegyeztetése annál nehezebb falat volt, de - mint mindig - most is sikerrel jártunk, és már tűkön ülve vártuk a dátum elérkeztét.

A helyszínre érve két szimpatikus úriember fogadott minket, mint később kiderült, ők voltak a három alapítóatyából kettő, és miután mindenki lerakta a holmiját, és Sasy biciklijét is leszenvedték a meredek lépcsőn, kezdődhetett a bevezető, és a történetünk ismertetése:

Az istenek megelégelték Atlantisz virágzását és őket megszégyenítő tündöklését, ezért úgy döntöttek, hogy a tenger mélyére süllyesztik. De Zeusz fivére Poszeidón, a tengerek istene nem értett egyet a többi istennel, hiszen csodálta Atlantiszt. Poszeidón elhatározta, hogy kiválaszt egy csapat különleges, nem atlantiszi embert, akikre Zeusz nem figyel. Nekik kell visszaszerezniük a tenger istenének erejét, és így megmenteni Atlantiszt is. Poszeidón annyit elmondott, hogy a kiválasztottaknak csak egy órájuk maradt, míg a város végleg elsüllyed. Szóval ennyi időtök van, hogy teljesítsétek Poszeidón küldetését, vagy ha elbuktok, a város veletek együtt örökre a tenger mélyére süllyed.

Újfent egy izgalmasnak ígérkező küldetéssel néztünk szembe, gyorsan feltűrtük ingujjunkat, felkötöttük a gatyánkat, és már gázoltunk is a vízbe megcélozva Atlantisz elsüllyedt és elveszett városát.

Mindössze 34 percünkbe telt visszaszerezni Poszeidón erejét, és ezzel megmenteni Atlantisz gyönyörű városát. Tény, ami tény, be kell vallanunk, ügyesen megtaláltuk a játék két bakiját is, amivel körülbelül 10 percnyi újabb fejtörést megspóroltunk magunknak. Fel is hívtuk erre a játékmesterek figyelmét, ami után mindkét bakit sikeresen ki is küszöbölték.

Küldetésünk után még beszélgettünk egy jóízűt a két tulajdonossal, majd miután már majdnem a nap is ránk sötétedett, mosolyogva indultunk el, hogy elkészítsük kritikánk hangfelvételét.

Nem sokkal utánunk Gerifield is meglátogatta a szobát, egy saját csapattal, ők öten voltak, és megközelítőleg annyi idő alatt teljesítették küldetésüket, mint mi, bár tény, ők már bakik nélkül. Gerifield értékelését a mienk alatt láthatjátok.

Lássuk is azt az értékelést!

Játékmester

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

5   

5   

4,5   

5   

paper-mario-icon48.png

5   

Mindkét játékmesterünk rendkívül kedves és szimpatikus volt, érződött rajtuk, hogy ez nem csak egy szimpla hobbi vagy munka nekik, hanem ebben lelik örömüket, szeretik csinálni, és jól is csinálják. Tisztában vannak a szoba egyik "hiányosságával", hogy nincs bent visszaszámláló, viszont alternatív megoldásként szólnak 15 percenként, ami abszolút pozitívum. Nyitottak a kritikára, és egy kis sztorizgatásra is vevők. Az elején nem csűrték-csavarták agyon a bevezetőt, annyit mondtak, amennyi szükséges, viszont Kristófnak volt egy olyan megjegyzése, hogy bevezető játékmesterünk hadart egy kicsit, ami neki nehézkessé tette a történetünk megértését.

Flow

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

4,5  

4,5  

5    

4,5  

paper-mario-icon48.png

4,5  

Majdnem teljesen gördülékeny volt a játék. Néhány esetben néztünk csak ki a fejünkből feladat után kutatva, de abban az esetben is szembe jött velünk egy új látványelem, amire rá tudtunk csodálkozni, így szinte alig éreztük azokat a hangyányi üresjáratokat, amik megszaggatták a folyamatot. Viszont ha ezek az üresjáratok se lettek volna, akkor valószínűleg még gyorsabban kijöttünk volna.

Story

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

5   

4   

4,5   

5   

paper-mario-icon48.png

4,5  

Egy az egyben idézném is Sasy megfogalmazását, mert teljesen jól leírja nagyjából mindannyiunk érzését a történettel kapcsolatban: "A szoba felépítése és a történet jó harmóniában álltak egymással, de ez főként talán annak köszönhető, hogy a laza keretsztori sok teret engedett a játékosok képzelőerejének." Ezt, mint a pontok is mutatják, szinte mindannyian másként éltük meg. Kristóf "nem túl ütősként" jellemezte, Viki csak egyszerűen úgy nyilatkozott, hogy jól illeszkedett a játékra, én viszont pozitívumként éltem meg, hogy a honlapon korábban közzétett katyvasz helyett egy kicsit zanzásított, ám a mitológiát teljesen összekuszáló részletektől közel mentes verziót hallhattunk. Így persze a részletessége is megcsappant, viszont nekem sokkal inkább kerekebb egészt adott a dolog.

Nehézség

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

4   

4   

4,5   

4   

paper-mario-icon48.png

4,5  

Kicsit vegyes érzéseink voltak ezzel a szemponttal kapcsolatban. Sasy egyszerűnek élte meg a feladatokat, és az aránylag nagy terület miatt jobban örült volna egy összetettebb, másfél órás játéknak, Kristóf vegyesnek tartotta, miszerint voltak nehezebb, voltak könnyebb feladatok, én ezt elismertem, viszont kicsit kevésnek éreztem őket. Sasy szerint a feladatok egyszerűsége okozhatta a hiányérzetem, szerinte sok esetben rámentek a biztonságra, hogy kijussanak a csapatok. Ezzel Vikivel nem értettünk egyet minden esetben. Igazat adva Kristófnak, mindketten láttuk a szoba buktatóit, amit egy-egy kezdőbb csapat nem biztos, hogy egyből észrevesz, de hát akkor hol lenne a kihívás? A készítők szerint sok csapat csak igazi nehézségek árán jut ki, láttuk is, hogy mi akaszthatja meg őket, viszont én kötöm az ebet a karóhoz: néhány apróbb feladatot még elbírt volna a játék. Bár lehet ezt az érzésem csak az váltja ki, hogy a bevezetőben is említett két bakinak köszönhetően két komplett feladatot áthidaltunk.
Gerifieldék egy emberrel többen voltak, mint mi, ő úgy vélte, hogy a feladatok nagyon ötletesek, de ennyi emberrel nagyon gyorsan végig tudtak száguldani rajta. Ennek ellenére tartotta véleményét, miszerint a nehézsége a játéknak egész jól el lett találva.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

5   

4,5  

5    

5   

paper-mario-icon48.png

5   

Nagyon kevés olyan feladattal találkoztunk, amit már láttunk volna máshol, és azok esetében is érvényes az, amit Viki fogalmazott meg: "Raktak bele egy olyan csavart, amitől illik a tematikába, és egy picit egyedi lesz, én ennek nagyon örülök." Volt olyan hely is, amit véleményünk szerint jobban ki lehetett volna aknázni, de összességében le a kalappal, nagyon jó feladatokat hoztak össze, és külön köszönet az egyikért, ami nekem a személyes kedvencem lett, és olyan szívmelengető volt, hogy végre valaki gondolt erre. 

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

5   

5   

5    

4,5  

paper-mario-icon48.png

5   

Sasy első mondata mindent elárul: "Végre egy szoba, ahol nem az üres falat kell bámulnom!" Gyönyörű volt a falfestés, fantasztikusan szépek a dekorációs elemek, és amint beléptünk, mindannyiunk hangulatát feldobta az egekbe is. Egyedül a hangeffekteket hiányoltuk kicsit, ami felől megnyugtattak a készítők, hogy már a hangfalak is a helyükön vannak, már csak be kell őket kötni, ennek ellenére Vikinek ez fájt a legjobban, hogy még nincsen készen, ezért adott egy hangyányit kevesebb pontot. Neki hiányzott volna egy kis vízbugyogás, de alapvetően ő is úgy gondolta, ahogy mi többiek, hogy minden egyes részt szépen kidolgoztak, és rendkívül igényesen rendezték be a terepet. 

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

kristof.png

viki.png

28,5 

27  

28,5 

28  

paper-mario-icon48.png

28,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

93,7 %


Hát szabadulók, ez a szoba abszolút megéri! Zseniális a látványvilága, fantasztikusak a feladatok, és az egész hangulat egyszerűen magával ragadó. Akinek akad rá ideje, még akkor is, ha nem rajong a mitológiáért, mítoszokért, legendákért, menjen el, és szabaduljon egy jót, mert a jó élmény garantált! Kíváncsian várjuk a másik két szobájukat, melyekből már kaptunk egy kis beharangozót, és csak annyit tudunk erre mondani, hogy "MOSTAKAROM!" Reméljük, minél hamarabb elkészülnek, és kipróbálhatjuk.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

atlantisz_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr78794228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása