2016. november 01. 22:30 - Csibussz

Logic Arena - H-Elldorado

Értékelés: 75,6 %

helldorado_cs_g_kicsi.jpg helldorado_s_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
    
• 7 250 Ft - 2-3 fős csapat esetén
     • 11 900 Ft - 4-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • 5 800 Ft - 2-3 fős csapat esetén diákkedvezménnyel
     • 9 520 Ft - 4-6 fős csapat esetén diákkedvezménnyel
Honlapcím: http://szabadulojatek.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/LogicArenaBp/

Sasysasy.png általában sutyiban szokott ellátogatni helyekre, amikor nem kéri ki a véleményemet, hogy hova menjen. Így eshetett meg, hogy egyik nap egy olyan üzenet fogadott mindenki kedvence közösségi oldalunkon, ami tartalmazott egy fényképet és egy kijutási időt, valamint egy felszólítást, hogy ha még mi is szeretnénk kipróbálni a játékot, gyorsan tegyük meg, mert be fogják zárni. Félreértések elkerülése végett: nem a Logic Arena zár be, csak ilyen-olyan indokok miatt a játékot kell elbontaniuk, és kis szerencsével másik helyen újra tudják építeni. Ezen a felszólításon felbuzdulva elkezdtem nézegetni a Logic Arena oldalait, hátha találok egy kínálkozó alkalmat.

Szabadulós körökben hála a jó égnek igencsak nagy népszerűségnek örvend Halloween ünnepe, így nem ez az első eset, hogy a szobák, kihasználva a jeles alkalmat, kedvezményes napokat hirdetnek. Épp egy ilyenbe futottam bele a Logic Arena-nál is. Halloween-i kedvezmény gyanánt közzé tették, hogy aki jelmezben érkezik, az 7000 Ft-ért játszhat. Össze is kaptuk a csapatot, nevek szerint Vikit, Gerifieldetpaper-mario-icon48.png, és nekem egy kedves barátomat, aki még életében nem szabadult, Tomit. Később kifaggattuk Sasy-t a pálya nehézségét illetőleg, aminek következtében megtudhattuk, hogy véleménye szerint a könnyebb kategóriába tartozik, és szerinte mi négyen hihetetlenül gyorsan végigszaladnánk rajta. Ennek hatására végül Viki az önfeláldozást gyakorolva kilépett aktuális csapatunkból, így végül csak hárman ugrottunk neki a hely nyújtotta nehézségeknek.

A jelmez megkreálása is csöppet feladta a leckét, végül egy Last minute videóban megtaláltam a megoldást. Úgy döntöttünk, hogy beöltözünk egy számítógépes játék karaktereinek, konkretizálva Sims-ek leszünk. Találtam egy egyszerű origami módot, amivel a kis gemeket meg tudtam csinálni, és néhány hajpánt és szívószál segítségével máris a fejünk fölött "lebegtek". Tartaléknak persze gyorsan összeeszkábáltam egy denevérszárnyat is magamnak, hiszen biztos, ami tuti, kellett a kedvezmény.

Mikor odaértünk a helyre a foglalt időpontunkban, az operátornak alapos fejtörést okoztunk megjelenésünkkel. Nagy nehezen körülbelül 10 percnyi agyalás után "heuréka" kategóriás felkiáltással mutatott ránk, és kérdezte megerősítést várva, hogy akkor ugye mi Sims-ek vagyunk-e, majd kérdésünkre, hogy miért, mire gondolt először, vallotta be, hogy a Google térkép helyjelzőire. Pff...

Miután mindent tisztáztunk, el is kezdődhetett a felvezetés, megismertettek minket a szabályokkal, majd a történettel is, miszerint:

Te tudod hol található Manoa del Dorado??? Hm…a probléma az, hogy eddig csak legendákat hallottunk erről a  városról, melynek épületei, utcái, aranyból vannak. Egy város, mely a boldogság végső nyughelye. Egy város, ahol nincsenek gondok, csak a jólét. Létezik egy térkép, ami elvezet Eldorádóba, de a VI. század környékén nyoma veszett. Az utolsó információink a térkép hollétéről, hogy Texas állam Austin városában rejtették el. Szükségem van egy csapatra, szükségem van Rátok, hogy a rég elveszett térképet megtaláljátok. A célhoz vezető út nem veszélytelen, sok akadály gördülhet elétek. A jutalmatok nem lesz csekély, aranytallérban mérem a bért. Vállaljátok a küldetést?

Mindezek után beengedett minket a szobába, remélve, hogy megszerezzük neki a hőn áhított térképet.

Mindössze 1 percünk és 30 másodpercünk maradt hátra az egy órából, de végül sikeresen teljesítettük küldetésünk, és a megérdemelt aranyat is megkaptuk érte. Örültünk hát, mint majom a farkának, majd megcéloztunk egy közeli gyorséttermi szolgáltatást nyújtó épületet, csodálkozó szemektől kísérve, hogy kik azok az idióták, akik még Halloween után egy nappal is még mindig jelmezben rohangálnak az utcán.

Akkor nézzük, hogy értékeltünk!

Játékmester

sasy.png

4   

csibe.png

paper-mario-icon48.png

4   

4   

Alapvetően egy rendkívül kedves emberrel volt dolgunk. Segített nekünk eligazodni a kedvezmények és akciók világában, és kisajtolt egy számunkra kedvezőbb ajánlatot, hogy a csapatlétszám csökkenés ne érintse a pénztárcánkat olyan csúnyán. Ami nekem gondot okozott, és akkor térjünk rá a játékmesteri képességeire, hogy olyan hatást keltett, amint elkezdte a "munkáját végezni", mintha egy elsős kislány felelt volna egy betanult prózából. Ez csöppet megnehezítette a történetbe való beleképzelésünket, illetve beleélésünket. Ellensúlyozta a dolgot, hogy a játék alatt viszont nagyon jól ráérzett, hogy mikor van szükségünk segítségre, és olyankor meg is kérdezte, hogy elfogadnánk-e egy kis segítséget, amit persze örömmel vettünk.

Flow

sasy.png

3   

csibe.png

paper-mario-icon48.png

3,5  

3   

Nem éreztük úgy igazán a játék húzóerejét. Persze, ott van a 60 perces korlát, persze, alig pár percünk maradt míg kijutottunk, de egész idő alatt teljes nyugalomban járkáltunk, és gondolkodtunk, ezt is ráadásul megszakításokkal fűszerezve. Amikor épp találtunk valamit, akkor belendült a dolog, akkor volt mit csinálni, amikor épp nem volt semmi a kezünkben, akkor meg csak néztünk, mint borjú az új kapura.

Story

sasy.png

4,5  

csibe.png

paper-mario-icon48.png

4   

3   

Én konkrétan nem emlékeztem a küldetésünk mibenlétére, így a játék után kellett rákérdeznem a többiektől, hogy tulajdonképpen mit is csináltunk? Nagy nehezen összeraktuk, majd itthon később meg is néztem az eredeti verziót, és közösen arra jutottunk, hogy nem volt kifejezetten kidolgozott a történet. Több kérdést is felvetett, amikre nem igazán tudtunk választ adni. Félreértések elkerülése végett, jó volt a történet, még küldetést is támasztott elénk, viszont nem volt az a kiemelkedően jó, és ez abban is megmutatkozik, hogy én a feladatunkra sem emlékeztem a játék közepétől.

Nehézség

sasy.png

3   

csibe.png

paper-mario-icon48.png

4   

3   

Három főre a nehézség és a feladatmennyiség egész jól lett optimalizálva. Hozzá kell tennünk, hogy azért egy-két feladat esetén támadt egy "Ezt úgyse oldjátok meg!" típusú érzésünk, de ezen túltéve magunkat kitoltunk a feladattal, és igenis megoldottuk. Két főre is még tökéletesen kivitelezhető a helyzet, viszont véleményünk szerint négy főnél több számára a szoba nem tartogat elég kihívást, így ők minden valószínűség szerint gyorsabban jutnak ki, ha könnyen veszik azt az néhány "kitolósabb" feladatot is. 
Mint már fent, a bevezetőben is említettem, Sasy könnyűnek élte meg a szobát. Ők négyen vágtak neki a küldetésnek, és több, mint 26 percük maradt hátra.

Feladatok kreativitása

sasy.png

4   

csibe.png

paper-mario-icon48.png

4,5  

4,5  

Gerifield első reakciója: "Számokhoz nem nagyon kellett kreativitás". Végül megegyeztünk abban, hogy hiába nem éreztünk olyan hihetetlenül nagy, átütő kreativitást, a szoba azért ebben a szempontban igen szépen remekelt. Nagyon kellemes, fantáziadúsak a feladatok, melyeket felmutatott, viszont sajnáljuk azért, hogy szinte kizárólag számkombinációs lakatokat használtak.

Látványvilág

sasy.png

4   

csibe.png

paper-mario-icon48.png

4,5  

3,5  

Gerifield teljesen ki volt borulva (többek között) a padló miatt. A külső részen a szőnyegpadló, a belső részen a kockánként felszedhető szőnyeg egyáltalán nem tetszett neki. A kockás szőnyeg esetében teljesen igazat adtam neki, mert ott egy régi típusú fa parketta sokkal hangulatosabb lett volna, viszont harcba szálltam vele a többi miatt, ugyanis véleményem szerint egy nagyon szépen és igényesen kialakított hely volt. Mindenre eszméletlen nagy energiát fordítottak, és ez látszik. Persze, az oda nem illő dolgok nekem is szemet szúrtak, emiatt kapott is egy fél pont levonást, viszont a többi egyszerűen fantasztikus volt.

Összesítve tehát:

sasy.png

22,5 

csibe.png

paper-mario-icon48.png

24,5 

21  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

75,6 %


Ez egy nagyon jópofa játék volt. Kicsit sajnáljuk, hogy annyira a számkombinációkra fektették a hangsúlyt, de ez a Logic Arena-nak lassan a védjegyévé válik. Összességében nézve egy nagyon kellemes látványvilág kellemes történet és kellemesen agymozgató játékmenet vár itt minden vállalkozó szellemet, és sajnáljuk, hogy a közeljövőben el kell bontani. Reménykedünk benne, hogy hamarosan újra elérhetővé tudják tenni a nagyközönség számára, mert ez a játék szerintünk megéri!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

helldorado_cs_g_kicsi.jpg

helldorado_s_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr2711943457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása