2014. november 10. 22:30 - Csibussz

Logixity - Műkincsrabló

Értékelés: 81 %

logixity_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár: 
     • 10 000 Ft

Kedvezménylehetőségek: 
     • 7 800 Ft - ExitGames.hu kupon
Honlapcím: http://www.logixity.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/Logixity


Olvasgattam Facebookon a szabadulószobákról összegyűjtött listámon a posztokat, és megláttam egy igencsak 01.jpgcsábító ajánlatot:
" A Logixity egyetemek és főiskolák számára kiírta SZABADULJATOK BE A TRÓFEÁBA! című versenyét. A jelentkező csapatoknak 2014. november 30-ig részt kell venniük a Logixity Bent Maze Key nevű játékában. Az iskolájában legjobb időeredményt elérő csapat vacsorát nyer az általa megjelölt Trófea étteremben. "
Azonnal riadót fújtam, és összeszedtem a Majmok közül azokat az ELTE IK-sokat, akik úgy jeleztek vissza, hogy rá is érnek a közeljövőben egy jót szabadulni. Össze is gyűlt hamar a csapat, a Trófeás vacsi elég jó csábító eszköz, mindannyian szeretjük a hasunkat. Mikor elmentem a plakátokért, hogy legyen mivel hirdetni az egyetemen a versenyt (ez volt a feltétele az egyetem nevezésének), már elkezdődött az ijesztgetés, miszerint a legjobb idő 31 perc környéki, a második legjobb pedig 43 perc körül mozog, de megnyugtattak, hogy a leggyorsabbat ők sem értik, hogyan hozta össze az a csapat.

Le is foglaltuk az időpontunkat november 10-e este hétre, majd aznap már 18:50 előtt az ajtajukban toporogtunk Tojcsival rss-icon.png, Mazsival mazsi.png, Gáborral gabor.png, Nemerével nemere.png és Angyallal angel-icon.png. Beléptünk után a bent lévő 203.jpg operátor kedvesen üdvözölt bennünket, egyikük kipuhatolta, hogy melyik egyetemről jöttünk, és hogy mennyire vagyunk jártasak a szabadulás művészetében, majd másikuk egy röpke történetismertetés után alaposan meg is lepett minket. No de előbb én is szeretném ismertetni azt a bizonyos kerettörténetet:
" Lóránt Hugó kifosztotta a világ múzeumait, majd nyomtalanul eltűnt. A nyomozóknak mégis meggyőződésük, hogy zsákmányát a lakásán rejtette el. Azonban mit kezdjenek a furcsa, rejtélyes tárgyakkal és technikai eszközökkel? Ráadásul néha mintha földöntúli hangokat is hallanának... "
Ehhez tartozik egy videó is, ezt itt meg is nézhetitek, szerintem érdemes:


Miután megtudtuk, mit is kell keresnünk, megkérdezte a játékmester, hogy felkészültünk-e, majd igenlő válaszunk után hirtelen átalakult Rendőrfőnökké, mi pedig nyomozókká lettünk tőle, és így mentünk be Lóránt Hugó lakásába felkutatni az elveszett műkincseket...

... majd 48 percnyi nyomozgatás, idegőrlés, logikázás és nyitogatás után úgy kellett néhányunkat előcsalogatni a műkincsek közül, hogy megtaláltuk, amiért jöttünk. Sebaj, mi kutakodtunk volna még tovább. 

Röpke fényképezkedés után megtudtuk, hogy az idő, melyet futottunk, határozottan jónak számít, és hogy ha nem bíbelődünk annál a bizonyos idegőrlős résznél annyit, hanem egyből rátalálunk a szükséges dologra, akkor ráverhettünk volna pár percet egy-két előttünk végzett csapatra. No de azért ezzel is meg vagyunk elégedve, és a vacsi is úgy néz ki eddig, hogy a miénk ezzel az idővel. (Én, személy szerint, nagyon remélem, hogy mi nyerjük, méltó ünneplése volna annak, hogy ez volt a harmincadik szabadulószoba, melyet megjártam.)

Hát akkor nézzük is a pontokat, ki milyennek érezte ezt a szobát:

Játékmester:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

5  

5  

4  

5  

4  

5  

Úgy vélem, az értékelések a 2 operátor közül jelen esetben arról szólnak, aki Rendőrkapitány volt, és végigvezetett minket a történeten. Mondhatom, hogy történet, mert az egyszerű szabadulószobát a szerepjátékával szerintem már élő történetté formálta. Mindannyiunknak nagyon tetszett maga a szerep, akit eljátszott, ahogy eljátszotta, és hogy a játék alatt a segítségeket is szerepben adta, ha kértük, vagy ha úgy látta, hogy nagyon el vagyunk veszve, vagy hiányzik valami, ami nekünk nagyon kell. Volt, amikor leteremtett minket, volt, amikor másra hivatkozott, mint egy épp zajló szituációban, mikor a mellette lévő ember utasításait, meglátásait továbbítja, szerintem egyszerűen nagyszerű volt, frenetikusan megkreálta a hangulatot. 

Flow élmény:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

4  

3  

4  

3  

5  

3  

Erre sokan azért adtak kevesebb pontot, mert ők foglalkoztak főleg az idegőrlő résszel. Amit nem találtunk, azt olyannyira nem találtuk, hogy elment vele vagy 5-10 percünk, mire meglelte valamelyikünk, és ez eléggé mély nyomot hagyott főleg bennük. Akik többet adtunk, minket ez nem zökkentett annyira ki, nálam volt néha, hogy néztem pár másodpercet magam elé, hogy akkor most hova tovább, mert a játék felépítése néhol eléggé lineáris, és volt, hogy semmihez nem tudtam nyúlni, csak várni, hogy a fiúk végre megtalálják a sokak által már elátkozottnak becézett tárgyat.

Story:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

5  

4  

5  

4  

4  

5  

Maga a kerettörténet nem volt egy kifejezetten extrém dolog, viszont a történetbe rántás a játékvezetők részéről meg kifejezetten az volt. Sok helynek megvan a maga extra story-ja, ami jó, viszont az előadásmód és ahogy megpróbálják elhitetni veled magát a storyt, az már nem, így a szoba hiába alapul jó kerettörténeten, nem érzed magad benne a történetben. Na ezen a helyen minden megvan hozzá. És tény, ami tény, az öt pontosoknál nem csak a történet milyensége eredményezte ezt az értékelést, hanem a történetbe rántás is.

Nehézség:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

4  

4  

4  

4  

4  

4  

Na! Végre valamiben egyetértettünk. Ahogy elnézem az értékelő papírokat, melyeken ki szoktam kérni a játékok után a Majmok véleményét, ennél a pontnál hatból négy embernél szerepel egy bizonyos szó (Spoiler veszélye miatt sajnos nem írhatom le), mely arra a bizonyos idegőrlő keresésre utal. De őszintén szólva be kell vallani, ez is kellett a játékhoz. Ha ez nem lenne, vagy könnyebb lenne, van egy olyan érzésem, hogy "picit" hamarabb kint lettünk volna, ami meg nem töltötte volna ki annyira jól a játékidőt, mint így. Szóval szerintem jó volt az benne, bár tény, hogy nem tartozik a legkönnyebb dolgok közé.

Feladatok kreativitása:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

4  

5  

4  

5  

5  

3  

Itt kicsit eltért a véleményünk, mindenki más mennyiségű és minőségű szobákban járt már. Én a magam harmincával egyenesen kirívónak számítok, hiszen én benne vagyok az összesben, melyet szervezünk, sőt, a nagy részét én magam szervezem, így sok mindent láttam már. És ebben a szobában azért én is találkoztam új dologgal; a legjobban a saját maguk által kreált mechanikus tárgy és a hozzá tartozó feladatok tetszettek.

Látványvilág:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

3  

2  

3  

3  

4  

3  

A történet maga, ha belegondolunk, sajnos nem igazán ad túl sok lehetőséget a "Hűűű..." látványvilágra. Ettől függetlenül sok érdekes dolog alkotja részét a berendezésnek, és a szoba "vége" kifejezetten jó pontnak számít. 

Összesítve tehát:

chicken-icon.png rss-icon.png mazsi.png gabor.png nemere.png angel-icon.png

25 

23 

24 

24 

26 

23 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:  

81 %


Egy szó mint száz, szerintünk érdemes elmenni, a szerepjátszás, mely náluk van, abszolút kirángat a mindennapokból, és szabadulós körökben ez sajnos elég ritka dolog, ez előtt csak egy helyen, a Királyok Völgyében találkoztunk vele. A feladatai nem kifejezetten számítanak könnyűnek, de nem is annyira ördöngösek, hogy lehetetlen legyen kitalálni, a hangulat nagyon jól el van találva, szóval szerintünk megéri.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

logixity_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr646885529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.