2014. december 15. 22:30 - Csibussz

TRAP - Kalandok a piramisban

Értékelés: 87 %

 egyiptom_mod_egyszeru_kicsi.png

Játékidő: ~60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár: 
     • 12 000 Ft
Kedvezménylehetőségek: 
     • 10 000 Ft - Ha az egyik szobájukat próbáltad, kaphatsz egy kedvezménykártyát.
Honlapcím: http://trap.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/trap.hu


Elérkezett a második turnus karácsonyi jótett, ez alkalommal Mazsi, Angyal és Viki tartott velem egy ajándék img_0765_1_.jpgszabadulásra, mégpedig a messzi Egyiptomba. Az eredeti tervek szerint Bakti is jött volna, de ő sajnos lebetegedett időközben. 

Ezúttal egy másik úriember fogadott minket (egyikünket korábban, hármunkat kicsit megkésve, mivel az egyik csapattagunk levadászása miatt nem igazán sikerült egyszerre érkeznünk). Rövid beszélgetés és egy újabb, tapasztalataink utáni puhatolózás végeztével beléphettünk a piramisba, hogy foglyul ejtessük magunkat. Odabent, a pár nappal korábbi, másik csapattal véghezvitt Lovagkoros rekorddöntésünk miatt, a bent lévő órát beállította nekünk, valamint meg is említette, hogy a rekord itt 28 perc, és hogy ez körülbelül mennyit jelent a bent lévő img_3125.JPGórán. Lássuk a medvét, akarom mondani múmiát...

...amikor kiléptünk, azt már tudtuk, hogy rekord nem született, de a pontos idővel nem voltunk tisztában. Mikor a játékmester elárulta nekünk, hogy 34 perc alatt teljesítettük a pályát, a nagy mosolygás és örömködés meg a játék okozta élmények hatása alatt még nem jöttem rá arra, amire később, mikor beírtam az eredményeket a táblázatunkba, igen:

TRAP - Lovagkor - 26 perc játékidő - 34 perc visszamaradó idő
TRAP - Egyiptom - 34 perc játékidő - 26 perc visszamaradó idő

img_3132.JPGEzt mintha elterveztük volna. Angyal reagált így rá a Facebook csoportunkban: "A csapatszellem... nem tudjuk nem kiegészíteni egymást"

Kijöttünk után még beszélgettünk, sztorizgattunk, ki hol járt, milyen élményei voltak, hogy tetszett neki ez a szabadulás, miket csináltak a korábbi csapatok, majd a rólunk készült fotókkal a mobiljainkon kiléptünk a pinceajtón, egy jól sikerült este végeztével.

Hát, akkor nézzük is a pontokat:

Játékmester

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

4  

4  

5  

4   

Pozitív kisugárzású, kedves fiatalember volt, aki az elején magabiztosan adta elő a kötelezően tudnivaló dolgokat, valamint borzasztóan jól el lehetett beszélgetni vele, mind a játék kezdete előtt, mind a játék vége után, rengeteg dologról. Segítségre ugyan nem volt kifejezetten szükségünk, de gyanítjuk, hogy abban is remekelt volna. 

Flow

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

4  

5  

4  

5   

Ennél a résznél Angyal tökéletesen megfogalmazta az én érzéseimet is: "A story hiánya kicsit nehezítette, hogy mondjuk ténylegesen egy egyiptomi régésznek vagy sírkamratolvajnak érezze magát az ember, így továbbra is megmaradtunk egy izgalmas feladatokat megoldó egyetemista csapatnak..." Ettől eltekintve viszont a szoba bőven ad lehetőséget mindenkinek arra, hogy elveszítse az időérzékét, és egyszerűen csak sodródjon a feladatokkal, és a hangulattal.

Tematika

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

3  

3  

3  

3   

Tény, ami tény, nem ez az egyetlen Egyiptom tematikával foglalkozó szabadulószoba a városban, de ugyanakkor az is tény, hogy messze a legegyedibb ebben a témakörben. És mivel a téma amúgy is tetszetős, és fantasztikus lehetőségeket kínál, jár rá abszolút a maximálisan adható 3 pont. (Bárcsak lett volna egy minimális kerettörténet!)

*UPDATE - 2015. január 24. ~ És igen! Már a helyen sokat beszélgettünk a játékmesterrel, aki elmondta, hogy úgy vették észre, az emberek többségét nem nagyon érdekli egy történet a szobához, csak hagy menjenek már be játszani. Erre reagáltunk mi, hogy véleményünk szerint viszont nagyon fontos a történet, hiszen plusz játékélményt nyújt, ha tudod ki vagy, és mit csinálsz. A napokban néztem a honlapjukat az új szobájuk hírét keresve, láttam, hogy megújult, és még valamit kiszúrtam, történetet, 1 híján az összes szobájukhoz! Annyira örültünk ennek, hogy azonnal meg is osztjuk Veletek:

Élt Egyiptomban egy fáraó, aki a Sólyom isten után magát is Hór-nak nevezte. Hór büszke volt éles elméjére és bizonyítandó ezt a világ előtt több ezer rabszolga élete árán huszonöt év alatt felépítette a Végzet Piramisát és kihívta a föld összes uralkodóját egy megmérettetésre, miszerint, „Aki kijut a piramisból mielőtt elérné az éhhalál, annak családja uralkodhat tovább egész Egyiptom felett.” Szerfi, a kereskedő fia tudomást szerzett a kihívásról és királynak öltözve elsőnek fogadta a fáraó a próbatételen. Szerfi három nap alatt kijutott a Végzet Piramisából, mire a fáraó éktelen haragjában csalónak nevezte és halálra ítélte őt. Ám Hór, a valódi Sólyom isten villámot küldött a haragtól tajtékzó fáraóra, örökké arcára sütve ezzel az öntelt düh szörnyű grimaszát, s halálában Anubis mérte rá azt a méltó, s örökké tartó büntetést, hogy végig kell néznie ahogy a föld minden táján emberek ezrei járják végig és oldják meg a Végzet Piramisának feladványait, de azt is kikötötte, hogy akiknek ez nem sikerül, azok a fáraó sorsára jutnak. Elég bátor vagy-e fogadni a fáraó kihívását?

 

Nehézség

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

4  

3  

5  

5   

Itt kicsit megoszlott a csapat, de azért ami átlagra kijön, a 4,25, az szerintem tükrözi a szobát. Nem kifejezetten könnyű, nem kifejezetten nehéz, vannak benne egyszerűbben megoldható feladatok, vannak benne elég nagy buktatók, de ettől függetlenül némi tapasztalattal és rátermettséggel időn belül lazán végigvihető. Itt említeném meg, hogy a játék elején szépen párhuzamosan futnak a szálak, a vége felé egyre közelebb jár a lineárishoz, ami abszolút pozitívumnak mondható, hiszen a játék nagy részében nincs a csapat rákényszerítve az amőba létformára, vagyis hogy egy ember egy feladatot tud csak megoldani, és mindenki más köré gyűlik, mert nincs semmi egyéb, amivel foglalkozhatna.

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

5  

5  

5  

5   

Ebben a pontban a hely abszolút remekelt. Általában megszokja az ember, hogy lakat, zár, számzáras, kulcsos, keress-kutass, nyitogass, no itt nem! Itt minden volt szinte, csak "hagyományos dolog" nem. Ez felettébb tetszett mindenkinek. Plusz volt a vége felé egy olyan elem, melyet spoiler veszélye nélkül nem tudok megnevezni, legyen elég az, hogy a szoba vége olyan volt, amit már istentelen régóta várok, hogy mikor lesz végre egy olyan. Szóval, zseniális, fantasztikus, frenetikus, nem tudom mással jellemezni, elégedjetek meg ennyivel!

Látványvilág

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

5  

5  

5  

5   

Viki kicsit maximalistán tett egy megjegyzést, miszerint: "A csúcs az lett volna, ha követik a régi egyiptomi művészetet és látszanak enyhén a négyzetes vonalak a festményekről (az egyiptomiak így festettek)." De ő is beismerte, hogy ez már nagyon nagy elvárás volna. Ennek ellenére nem tudunk mit felhozni a látvány ellen, eszméletlen mód tetszett mindenkinek, nagyon szép, igényes kivitelezésűek voltak a falfestések, a berendezési tárgyak, a feladatokat is gyönyörűen témába kapcsolták, úgy jó, ahogy van!

Összesítve tehát:

chicken-icon.png mazsi.png angel-icon.png viki.png

25 

25

27 

27  

 

Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:  

87 %


Egyszerűen nagyszerű! A témája, a feladatai, a berendezése, egyszer erre mindenképp el kell menni, függetlenül attól, szereti-e valaki az egyiptomi kultúrát, avagy sem. A megközelítése nagyon egyszerű, az operátorok nagyon kedvesek és segítőkészek, a látványvilág csúcs szuper, egy szóval: megéri! Tény, hogy még mindig nem kifejezetten olcsó, és igaz, hogy sokan nem tudnak ennyi pénzt kiadni érte, de ha egyszer, valamikor esély adódik rá, mindenképpen érdemes!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

egyiptom_mod_egyszeru_kicsi.png

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr576986065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.