2015. április 02. 22:30 - Csibussz

ExitPoint - Rabbit Hole

>> bezárt <<

kepunk_mod_kicsi_1.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár:
     •   7.500 Ft - 2 fős csapat esetén

     • 13.500 Ft - 3-5 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek: részletek
     •   7.500 Ft - Diákkedvezmény
     •   9.000 Ft - CulturTimes kártya kedvezmény
     • 10.800 Ft (3-5 fő), 6.000 Ft (2 fő) - District 7 20%-os kupon kedvezmény

Honlapcím: http://exitpointgames.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/ExitPointGames

kep02.jpgTavaly, a szülinapomon felnyaláboltam Baktit, Rizit és Gábort, majd elmentünk velük a Team Escape hely Hollywood nevű szobájába. Nagyon jól éreztük magunkat, és elhangzott egy ilyen beszélgetésfoszlány a nagy gondolkodások közepette:

Csibe: "Kövesd a fehér nyulat!" Milyen nyulat? Áááh, ez hülyeség...
Bakti: Alíz Csodaországban!

Ez a beszélgetés eléggé mély nyomot hagyott mindannyiunkban, így kérdés sem fért hozzá, hogy az idei születésnapomon csak az ExitPoint - Rabbit Hole jöhet szóba, mely, mint a honlapjukon is olvasható, Alíz csodaországába repíti el a kalandra vágyókat.

Történt egy kis csapatváltozás tavaly óta ilyen-olyan okok miatt, úgyhogy idén Twunk twunk.png, Rizi rizi.png, Gábor gabor.png és Angyal angel-icon.png tartottak velem a szülinapi szabadulásomra.

Nem túlzok sajnos, ha azt mondom: odaértünk, kep03.jpgbevezetőt hallgattunk, beengedtek, kijöttünk, elmentünk. Körülbelül ennyi történt, semmi egyéb említésre méltó, de mielőtt másik oldalra navigálnál, szólok: ez nem a játék hibája volt.

Akkor nézzük is részletesebben:

Játékmester

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

3   

0   

3   

1,5  

1,5  

A hölgyemény, aki fogadott minket, nem a "szószátyárságáról" híres. Rövid bevezető után Twunknak kellett rákérdeznie arra, amit előre sejtettünk, hogy mi a téma, van-e történet, ha nem kérdezünk rá, csak a technikai részleteket halljuk, és mehetünk is be. A segítségnyújtás viszont teljesen korrekt volt. A szoba felépítése miatt kellett is, hiszen az elég nagyfokú linearitása miatt sok helyen nem jutottunk volna tovább. A játék után viszont visszatért a minimalizált beszéd, megkértük még egy fotóra, de utána kissé úgy éreztük, mintha le lennénk tojva, fizettünk, aztán lejárt a munkaidő.

Flow

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

4,5  

3,5  

5   

2,5  

2   

Én teljesen be voltam zsongva, nagyon jól éreztem magam, a többiek (Rizit kivéve, aki szintén úgy érezte magát, mint én) többnyire panaszkodtak, hogy a lineáris játékmenet miatt gyakran nem tudtak semmit se csinálni. Amíg egy, vagy jobb esetben két ember dolgozott, addig a többiek nézték a díszletet.

Tematika

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

3   

3   

3   

3   

3   

Abban mindannyian tökéletesen megegyeztünk, hogy a tematikaválasztás és annak a szobán keresztül történő közlése zseniálisan volt megoldva. Mindenki érezte, igaz, nem közvetlenül az elején, de a játék közepén már sokkal inkább, hogy hol is vagyunk valójában. Mivel azonban történet nem volt, így nem tudtunk több pontot adni erre.

Nehézség

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

4,5  

2   

4   

3,5  

3   

Hát igen, ez nehéz eset. Én, aki pörögtem, és jól éreztem magam, jobban ítéltem meg a szoba nehézségi szintjét, kicsit közelebb a tökéleteshez. Viszont abban egyetértek a többiekkel, hogy a linearitás itt is beleszól a dolgokba. Elég volt csak egy apróság mellett elmenni, máris borult minden, mert nem tudtunk tovább haladni. Ha nem figyelmeztet minket a játékmester hölgyemény időről időre, hogy nézzük csak meg alaposabban azt a szekrényt, melyet kinyitottunk, akkor valószínűleg még most is kaparnánk az ajtót, hogy "Engedjenek ki!".
Maguknak a feladványoknak a nehézsége viszont egész közel állt az optimálishoz. Tény, akadt benne egy-két olyan, ami azért engem megakasztott volna, konkrétan szerepelt egy olyan feladat, melyet Twunkkal mi ketten nem ismertünk korábbról, és rá se jöttünk volna, csak maximum tíz percnyi kemény agyalás után. De, véleményem szerint, ilyen is kell, mert ha túl könnyű egy szoba, akkor az a baj, ha túl nehéz, akkor pedig az. 

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

5   

5   

5   

4,5  

4   

Összességében nagyon érdekes és egyedi feladatokkal találkoztunk. Egy-kettő gyönyörűen is volt kivitelezve, szóval szerintem itt abszolút jogosak a magas pontok. Néhány feladat a szükséges eszközök javítása miatt ideiglenesen épp kikerült a játékból, mikor mi ott voltunk, és ahogy a játékmester hölgy pár szóban felvázolta, hogy itt és itt ennek meg ennek kellett volna történnie, nagyon sajnáltuk, hogy így alakult, mert a legérdekesebb feladványok közé tartozhatnak a hiányzók. Ám így is bőven volt miből kivennünk a részünk. Néhány kezdeti keresgélés és egy nagyobb ügyességi feladaton túl főként logikai jellegű (és igencsak változatos) megmérettetésekkel néztünk farkasszemet, ami még a tematikához is jól illik.

Látványvilág

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

5   

5   

5   

4   

5   

Én, amint beljebb kerültünk, egyszerűen el voltam ájulva. Látszik, hogy fontos nekik a hatás, hogy a játékos tényleg úgy érezze, hogy más világban jár, és ez sikerült is. Zseniálisan visszaadták az elvarázsolt, feje tetejére állt Csodaországot, gazdag díszítéssel és számos képi utalással a történetre, mely mégis sikeresen elkerülte azt, hogy egy torz összevisszaság, egy díszítésekben és tematikában való túlzsúfoltság legyen az eredmény. Egyszóval minden összepasszolt, egy igazán magával ragadó összképet nyújtva.
Egyedül Gáborban maradt némi hiányérzet, őt zavarta kissé, hogy a szoba elején a most leírt látványvilágnak épp az ellenkezője fogadott minket, de mi többiek ezt teljesen a helyhez illőnek találtuk, hiszen akárcsak Alice-nak, nekünk is a valóság komor egyszerűségéből kellett a csodák földjére lépnünk...

Összesítve tehát:

chicken-icon.png

twunk.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

25  

18,5 

25  

19  

18,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

71 %


Azért eléggé látszik, hogy mivel kvázi egy szórakozóhely udvarán található, főleg külföldiekre specializált hely. Kevés beszéd, sok játék. Már máshol is hallottuk hírét, hogy a külföldiek csak játszani jönnek, a bevezető nem igazán érdekli őket. No ezt itt meg is kaphatják, ha ugyanaz a hölgy lesz, mint aki nekünk is volt.

Ettől eltekintve, összességében egy teljesen korrekt és nagyon szép szobával állunk szemben. A linearitása eléggé zavaró, ha te vagy az a személy a csapatban, aki az idő nagy részét a többiek nézésével tölti, de különbözőek vagyunk, van, akinek ez is örömet okoz. Kezdőbbeknek és haladóbbaknak is ajánlanám, de pont a túlzott linearitása miatt inkább csak kisebb létszámban. 

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

kepunk_mod_kicsi_1.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr297340096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.