2015. július 12. 22:30 - Csibussz

BunkerGame

Értékelés: 95,3 %

bunkergame_kicsi.jpgbunki_vol2_kicsi.jpg

Játékidő: 100 perc
Kapacitás: 2-7 fő
Alap ár:
     • 2 000 Ft - 10 éves korig
     • 4 000 Ft - 11-18 éves kor között
     • 8 000 Ft - felnőttek esetén
        (Az ár tartalmazza a szállítást is, autóval mennek a csapatokért egy előre
         összeegyeztetett helyszínre, és a játék már az autóban elkezdődik)
Honlapcím: http://www.bunkergame.com/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/bunkergame

Június végén a következő e-mail fogadott a csapatnak kreált címen:

Sziasztok, Szabadulóbrigád!
Nemrégiben elindult a „tesztüzem” egy korhűen berendezett légókockában, melyben Európa legnagyobb szabadulós játéka is van egyben.
Ide hívjuk meg a Csapatotokat egy izgalmas játékra, és a BUNKER felfedezésére.
Nagyon kíváncsiak vagyunk a véleményetekre!

Elkerekedett szemekkel és hatalmas örömmel azonnal továbbítottam is az üzenetet a csoportunk tagjainak, hogy ki az, akit ez érdekel, és rendkívül gyorsan össze is verődött egy hat főből álló brigád: Sasysasy.png, Tojcsitojcsi.png, Gáborgabor.png, Angyalangyal.png, Vikiviki.png és persze jómagamcsibe.png. Az időpont kiválasztásával már nehezebb dolgunk volt, mindig akadt valakinek valami elfoglaltsága, de nagy nehezen összeraktuk, és már mindenki tűkön ülve várta, hogy elérkezzen a nagy nap.

Mikor végre eljött az a bizonyos dátum, némi nehézséggel találtuk meg egymást a kijelölt találkahelyen, ráadásként a kinézett busz is az orrunk előtt ment el, így pár perc késéssel sikerült megérkeznünk. A többi hellyel ellentétben itt nem találkoztunk a játékmesterrel a szabadulás előtt, hanem egy előre kiküldött tájékoztatóban meg volt adva, hogy a játék hol és milyen formában veszi kezdetét. Miután ezt is megleltük, végre elkezdődhetett a várva várt küldetésünk.

Íme egy részlet a történetből, valamint a küldetésünk célja:

Az infó szerint a küldetés napján egy tervezett kiürítési gyakorlatot hajtanak végre az alagúton keresztül, így 100 percre személyzet nélkül marad az objektum. Illetve majdnem! Egy járőr szolgálatban lesz. Fontos, hogy ne találkozzanak vele, mert az riadót eredményezne. Azért a távoli jelenléte időszakosan hallható. Fontos továbbá az is, hogy a lehető legkisebb felfordulást hagyjanak maguk után egy helységből távozva, mert az is leleplező lehet (a járőr útvonala ismeretlen). Az ajtók csukása is ezért kötelező, és ezért tilos bármilyen tárgyat átvinni a következő helységbe!
A küldetés célja:
A tiszti szoba páncélszekrényében lévő dokumentum lefényképezése,
Az orvosi helységben, egy lezárt kazettában, a lombikban lévő folyadékból mintát venni,
A rádiós hírközlő teremben lévő rádióra a dekódoló elhelyezése
A telefonközpontra egy lehallgató felszerelése

84 percnyi fejtörés és bujkálás, menekülés és pakolás után véghez vittük feladatainkat (többségében), és imag1699.jpgsikeresen kijutottunk, mielőtt a fel-alá járkáló biztonsági őr leleplezett volna minket.

A játékon felül még részünk lehetett egy korhű plakátkiállításban és egy röpke airsoft lövészetben is két pályán (egy 1 személyes ügyességi rohangálós pálya és egy céllövölde), melyek mindegyikét nagy élvezettel jártuk végig, illetve próbáltuk ki.

Rendkívül pozitív élményekkel és hatalmas jókedvvel távoztunk a helyről!

Később, kis csapatunk másik fele is kapott egy invitálást a Bunker vezéreitől, amit örömmel el is fogadtak. Az ő értékelésüket a második táblázatban találjátok.

Lássuk, kinek hogy tetszett maga a szabadulószoba:

Játékmester

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

5   

5   

5   

5   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

5   

3,5  

5   

5    

5   

Ugyan az elején nem találkoztunk a játékmesterrel, a játék alatt, amikor elakadtunk, nagyon jól, jó időben segített nekünk, nem éreztük egyik kapott információmorzsát se feleslegesnek (mikor olyasmit súg meg egy operator, amire 1 percen belül magunk is rájöttünk volna), és minden tipp hasznosnak is bizonyult, valóban előrébb vitte kis csapatunkat a kijutás felé. Nem mondta meg egyből, hogy mit és hogyan kellene csinálnunk, csupán rávezetett, utalt a soron következő feladat megoldására, de azt nagyon szellemesen és egyértelműen, hogy egyik segítsége se vezessen félre minket. imag1701.jpg
A játék után derült ki, hogy ketten is figyelték küzdelmünket a bunker megpróbáltatásaival. Nagyon kedvesen elbeszélgettek velünk, meséltek nekünk a pálya kialakításáról, az addigi csapatokról, és megosztottak velünk néhány érdekes történetet is. Ide szeretnénk beszámítani azt is, hogy a játék után frissítővel és egy-egy kedves ajándékkal vártak bennünket, hogy a falakon túlra is magunkkal vihessünk valamit a bunkerből. Eredményünket pedig még egy oklevéllel is elismerték, azt hiszem, ez már valóban csak a hab volt a tortán.

Flow

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

4,5  

4,5  

5   

5   

5   

5   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

5   

4,5  

5   

5    

4,5  

Volt egy kellemes alaphangulata az egész játéknak, melyhez sokat adott, hogy folyton lestük, vajon mikor futunk össze azzal a bizonyos járőrrel, aki a bunkerben köröz, és újra meg újra felkaptuk a fejünket a szabadulásunkat végigkísérő hangeffektekre. Így teljes volt az átszellemülés. Az egyetlen tényező, mely miatt ketten nem adtunk rá maximális pontot, az az, hogy a hat ember, ahányan mi mentünk, egyértelműen sok ide a tapasztaltabb berkekből. Néhol nem jutott mindenkinek feladat, de a hangulat bőven kárpótolt érte. Hozzájárult a jó hangulathoz és a folyamatos élményfenntartáshoz az is, hogy olyan gyorsan váltogattuk a szobákat, hogy nem volt időnk megszokni és így megunni egy adott szobát, minden körülbelül 10 percben teljesen új látvány fogadott minket.

Story

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

5   

4,5  

5   

5   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

5   

5   

5   

5    

4,5  

A történetet nagyon részletesen kidolgozták, a küldetésünk egyértelmű, szépen, kereken összerakott egészt alkotott, és gyönyörűen illett a tematikába. Külön tetszett benne mindannyiunknak, hogy nemcsak az volt a lényeg, hogy menj be, majd gyere ki, hanem kaptunk különböző feladatokat is, melyeket az előre megkapott eszközök segítségével teljesítenünk kellett. Ezáltal teljesen át tudtuk élni ügynök mivoltunkat, és a játék is sokkal változatosabbá vált. A történetet tökéletesen érzékeltették a szabadulás alatt is, a küldetéstudat gyönyörűen kialakult, egyszerűen magával ragadott minket az egész.

Nehézség

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

4   

4   

4,5  

5   

4,5  

4   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

4   

4   

5   

4,5   

5   

Ha nem lennének segítségek, kifejezetten nehéz szobának számítana. Már csak azért is, mert elég sok technikai tudás, vagy legalábbis érzék kellene hozzá. Mivel minden korhű, nem csak és kizárólag a logikájára lesz szüksége az embernek, hanem például nem árt tudni, hogy mi fán terem a porcelán biztosíték (én nem tudom). Na jó, ne essünk túlzásokba, nincsen semmi baj akkor sem, ha a csapatból senki sem ért az ilyenekhez, mert sokat segítenek a játékmesterek, ha ilyen probléma merül fel. Az egyik eszközről mi sem tudtuk, hogy hogyan kellene használni, és rendkívül viccesen navigáltak, hogy mit hogyan és merre tegyünk, csavarjunk, illesszünk... (Aminek hatalmas nevetés és jókedv volt a "jutalma".) Tehát a műszaki rész miatt tekinthető nehezebbnek a szoba, de a segítségekkel ezt bőven ellensúlyozzák.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

4   

5   

4,5  

4,5  

4   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

5   

4   

5   

5    

4,5  

Kicsit nehéz itt kreativitásról írni, mert a korhűségnek köszönhetően nem lehetett könnyű különböző és igazán furmányos feladatokat kitalálni. Vegyük hát alapul azt, hogy abból, amijük volt, mit sikerült kihozni. Mint a fenti pontszámok mutatják, egészen sokat. Ugyan a feladatok egy része kíván némi jártasságot a műszaki dolgokban, többségében azért az egyszerű mezei halandó ember lányának is megfejthetőek. Volt ráadásképp egy határozottan meghökkentő feladat is, melyet kifejezetten nagy örömmel fogadtunk. Sasy egy kicsit többet is el tudott volna képzelni az ilyen típusú feladványokból, de alapvetően díjazta a tervezők igencsak változatos munkáját. Összességében nézve: amit lehetett, azt az alkotók teljesen jól kihozták az adott kor berendezéseiből, zseniális technikai megoldásokkal, de egy-két hasonlóan meghökkentő feladat, mint a fent említett (ha elmész, tudni fogod, melyikről írunk ilyen szépeket), sokat tudna hozzátenni az összképhez.

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

5   

5   

5   

5   

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

5   

5   

5   

5    

5   

Az egész bunkerben, mind a 10 helyiségben, amit csak láttunk, az mind korhű és érdekes. Külön kiemelendő, hogy nem csak egy stílusú szobát láthattunk különböző berendezésekben, hanem volt ott hálószoba, konyha, műhely, orvosi szoba, telefonos központ, annak a kornak mindenféle helyzetéhez passzoló része, ráadásként minden nagyon szépen és igényesen berendezve. Egyszerűen nem tudtunk mire levonni pontot. Ténylegesen úgy éreztük magunkat mindvégig, mintha visszacsöppentünk volna pár évtizeddel korábbra egy igazi katonai bunkerbe. Sasy külön ki is emelte, hogy végre egy olyan hely, mely úgy tud kiemelkedő látványt nyújtani, hogy nem találkozik az ember minden sarokban egy-egy "Don't touch" matricával, hanem feltételezik az emberről, hogy nem fog benyálazott ujjal a konnektorokban turkálni kulcsok után keresgélve. Illetve a díszleteket sem féltették tőlünk annyira, hogy mindent becímkézzenek.
Ezen felül a berendezés mennyiségét is tökéletesnek ítéltük meg. Sokszor fordult már elő, hogy adott volt egy nagyon hangulatos tematika, de a berendezés nagyon szegényes lett. Hát itt erre nem panaszkodhattunk.

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

28,5 

27,5 

29,5 

29  

29  

28  

bakti.png

twunk.png

rizi.png

kristof.png

mazsi.png

29  

26  

30  

29,5  

28,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

95,3 %


Hatalmas élményben lehetett részünk, és hálánk üldözze a tervezőket, hogy kipróbálhattuk. Reméljük, hogy a játék utáni néhány észrevételünkkel és jelen kritikánkkal sikerült hozzájárulnunk a további tökéletesítéshez, és kívánunk nekik még sok-sok elégedett csapatot, pont olyat, mint amilyen elégedettek és boldogok mi voltunk.

Megközelítését tekintve sajnos nem épp a legegyszerűbb a helyzet, KöKi-n túl található, viszont az élmény, melyet nyújt, bőven kárpótol az utazással töltött időért.

Teljes szívünkből ajánlani tudjuk, fantasztikus szoba, aki csak teheti, próbálja ki mindenképpen!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

bunkergame.jpg

bunki_vol2_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr187658046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.