2015. október 02. 22:30 - Csibussz

Királyok Vára (Társasjáték)

Értékelés: 90 %

foto_mod_kicsi_1.jpg

Játékidő: ~60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 9 990 Ft - 2-3 fős csapat esetén

     • 11 990 Ft - 4-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • 8 990 Ft - 2-3 fős csapat esetén diákigazolvánnyal
     • 10 790 Ft - 4-6 fős csapat esetén diákigazolvánnyal
Honlapcím: http://kiralyokvolgye.hu/var/index.php
Facebook oldal: https://www.facebook.com/KiralyokVara

Már vagy május óta tervezgettük, hogy ellátogatunk a Királyok legújabb pályájára, a Királyok Várába. A másik két szobájuk, a Királyok Völgye és a Királyok Kincse rendkívül szép helyet foglalnak el a TOP10-es listánkon, így méltán voltunk már kíváncsiak, hogy vajon most mivel lepnek meg minket.

Ugyan a csapat- és időpont-egyeztetés enyhén szólva is elhúzódott, végül csak-csak összegyűltünk, és rajtra készen álltunk a startmezőhöz: Tojcsi tojcsi.png, Gábor gabor.png, Angyal angyal.png, Viki viki.png és jómagam csibe.png.

Mikor mindannyian megérkeztünk a helyszínre, találkoztunk a valaha volt egyik legkedvesebb játékmesterünkkel. Még a Királyok Völgye játékot vezényelte nekünk, melyen Gáborral és Vikivel vettünk részt a mostani csapatból, és a szerepjátékával, ahogy a vén egyiptológus professzort alakította, mindannyiunkban maradandó emlékeket hagyott.

Mikor leérkeztünk a szálloda liftjével a föld alá, ahol a játékot berendezték, elállt a szavunk. Sejtettük, hogy szép látványra kell számítanunk, de valahogy mindig kevesebbre számítunk, mint amivel végül találkozunk. Mint a másik két pályájuknál, ennek a látványvilága is teljesen magával ragadott minket már az első pillanatban.

Itt kell kitérnem arra, hogy ez egy rendkívül rendhagyó kritika lesz. Ugyanis a Királyok Vára nem hagyományos szabadulós játék. Már a honlapjukon is említik, hogy:

Egy ismeretlen sötét varázsló elrabolta a királyt és a királynőt!
Gyertek és segítsetek kiszabadítani!
Mindezt egy több, mint 100 négyzetméteres társasjátékban, ahol a bábu Te vagy!

Mint ahogy az idézetben is olvashatjátok, ez egy társasjáték. Ti vagytok a bábuk, van 2 dobókocka, és mezőről mezőre kell haladni, valamint teljesíteni az eléd kerülő kihívásokat. Ennek következtében nem is tudunk erről szabadulós játékra vonatkozó kritikát írni, de úgy éreztük, mindenképpen áldoznunk kell rá egy cikket, mert nagyon tetszett nekünk. Lássuk is, hogy miért.

Játékmester

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

5   

5   

5   

A játékmesterünk az első lent töltött pillanattól kezdve ügyesen terelgetett minket a szabályok megértése felé. Mivel egy társasjátékról beszélünk, akadt szabály bőven, melyeket át kellett adnia, viszont szerencsére ezek nem voltak olyan eget verően bonyolultak, hogy a megértésük gondot okozzon. Az átadás maga is teljesen jól folyt, igyekezte legjobb tudása szerint élvezhetővé tenni a dolgot. A játék folyamán ő amolyan játékvezető funkciót töltött be. Jött velünk a játéktérre, és irányított minket, mikor ki jön, kinek mit kell vagy lehet csinálnia, kvázi a régi Ford Boyard TV sorozat játékvezetőjéhez tudom hasonlítani a szerepkörét, és ezt teljesen tökéletesen hozta. 

Fun-faktor (Flow)

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

4   

4   

4   

4   

4   

Itt volt az első kisebb problémánk. Mivel társasjátékról beszélünk, mindenkinek egyértelmű, hogy ez nem az a típusú játék, ahol az ember folyamatosan mozog, csinál valamit, elfoglalja magát. Gyakran éreztük azt, hogy a körét végzett játékos csak áll a kockáján, és várja, hogy a rajta kívül a táblán álldogáló négy másik játékos befejezze a körét, hogy újra rá eshessen a sor. Volt ugyan a játékban párbaj elem, mely interaktívabbá is tehette volna az egészet, viszont a párbaj egyetlen módja egy Kérdezz-Felelek típusú csata volt, ebben pedig én személy szerint nem vagyok igazán jó, így nem sok kedvem akadt bárkit is párbajra hívni, sőt, azon izgultam, hogy ne lépjek párbaj mezőre, és lehetőleg engem se hívjanak ki. Ha többféle párbaj volna lehetséges, valószínűleg mi is folyamatosan csak küzdöttünk volna egymással.

Többféle párbaj alatt értünk például fél lábon állást, egymással való farkasszemnézést, hulahoppkarikázást, vagy akár vonalzón üveggolyó egyensúlyozását. Amolyan "Felelsz vagy Mersz" típusúvá lehetne varázsolni a párbajt, és mondjuk a kihívott választhatna fegyvernemet. Így, hogy csak egy típus van, és mi azt sem használtuk ki igazán, kevésbé volt interaktív a játék, viszont azért kárpótolt minket a sok-sok egyéb apróság, melyek megadták a játékunk ízét.

Story

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

3,5  

5   

5   

Itt majdnem teljes volt az egyetértés, hogy a gonosz varázsló által elrabolt királyi pár kiszabadítása nem túl részletes, de nagyon is helytálló, és jópofa történet egy ilyen játékhoz. Egyedül Gábor találta túlontúl kevésnek a történet részletességét, hogy őt idézzem: "Nincsen sztori azon kívül, amit a Super Mario csinál... nap mint nap!" Valahol mélyen igaza van, mert tényleg szerencsétlen Mario is ezt csinálja, viszont azért a többségünk szerint nagyon jól passzolt a történet a vár hangulatához, és úgy magához az egész látványvilághoz.

Összetettség (Nehézség)

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

4   

4,5  

5   

4   

4   

Ez volt a második szempont, melyet kicsit meg kellett változtatnunk, hiszen egy társasjáték esetében nem beszélhetünk a feladatok nehézségéről, sokkal inkább összetettségről van itt szó: a szabályrendszer nehézségről, az egész fantáziadússágáról.
Mint ahogy a pontok is mutatják, szerintünk egészen szépen sikerült összerakniuk ezt a játékot. A szabályrendszer rendkívül érthetőre lett kifejlesztve, az egész megismertetése gördülékeny volt, egyedül csak a játékosok közötti interakciók számát keveselltük. Annyi zavaró tényező még akadt, hogy néhány szabályt csak a terepen ismerhettünk meg, és így ment el idő azzal, hogy játék állj, magyarázunk, oké, mehetünk tovább. Pozitívum viszont, hogy nem csak 1 játékmód lehetséges. Játszhatunk egymással vagy akár egymás ellen is. Mi természetesen egymás ellen játszottunk, úgy gondoltuk, hogy izgalmasabb, ha van vetélytárs, és jól döntöttünk.

Játék kreativitása

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

4   

4   

3,5  

4   

4,5  

Magát a játékot szerintem rendkívül kreatív módon alkották meg. Ügyesen ellensúlyozták, hogy senki se juthasson a karakteréből kifolyólag előnyökhöz, és senki se legyen hátrányban a többiekhez képest. Próbáltak bele akadályokat, párbajokat tenni, akadt benne nehézség, izgalom és egy csöpp szabadulós jelleg is 3 lakat képviseletében. Viszont Gábor véleménye szerint a mi játékunk inkább a gyűjtögetésről szólt, nálunk igencsak kevés interakció jött létre, így őt ez annyira nem nyűgözte le. Mint ahogy fentebb is említettük, nem nagyon használtuk ki a párbaj lehetőségét a jellege miatt, így valóban csak mezőről mezőre lépegettünk és különféle "tárgyakat" gyűjtögettünk, ahol csak találtunk. Talán ha másmilyen párbajlehetőséget is hozzá tudnának tenni a játékhoz, mi is ahol csak tudnánk, párbajoznánk egymással, így sokkal interaktívabb lehetne maga a játék, és nem unatkozna senki.

Látványvilág

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

5   

5   

5   

5   

5   

Mint ahogy már fentebb is írtam, a Királyok mindig maradandó élményt és a díszletre való rácsodálkozást okoznak nekünk. Rendkívül igényesek a kialakításaik, és amikor megláttuk, hogy egy igazi várfal vár minket a hotel pincéjében, egyenesen elájultunk. A háttérzene már csak hab volt a tortán. Erre felesleges is több szót fecsérelni, egyszerűen frenetikus.

Összesítve tehát:

csibe.png

tojcsi.png

gabor.png

angyal.png

viki.png

27  

27,5 

26  

27  

27,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

90 %


Mivel egy társasjátékban mindig van győztes, nálunk is született. Végül Vikinek sikerült kiszabadítania a királyi párt, és ezzel elnyernie a fele királyságot. Gratulálunk neki!

Ez a társasjáték nagyon jó móka. Mindenképpen érdemes kipróbálni, akár kicsi gyerekekkel is; és ami a legnagyobb pozitívuma, hogy nem csak egyszer játszható. A pályát úgy alakították ki, hogy a mezők tetszőleges sorrendben legyenek lerakhatók. Amikor egy csapat jelzi, hogy már játszottak korábban, a játékmester átalakítja a pályát, és máris kezdődhet a játék új akadályokkal. 

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

foto_mod_kicsi_1.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr958029660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.