2016. január 29. 22:30 - Csibussz

Exit the Room - Zombi Apokalipszis

Értékelés: 76,7 %

csapatkep_zombie_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 7 900 Ft - 2 fős csapat esetén
     • 8 900 Ft - 3 fős csapat esetén
     • 9 900 Ft - 4 fős csapat esetén
     • 10 900 Ft - 5 fős csapat esetén
     • 11 900 Ft - 6 fős csapat esetén

Kedvezménylehetőségek:
     • 4 990 Ft - Ha az egyik szobájukat teljesítettétek, vehettek helyben
                            kedvezményes kupont egy másik szobájukba

Honlapcím: http://exittheroom.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/ExitTheRoom

Amint megláttam, hogy nyílt egy Zombi Apokalipszis tematikájú szoba, két dolog jutott eszembe:
- vadászni rá kupont,
- hívni Kristófot és Sasyt, hogy ha sikítok, legalább ne legyek egyedül.
Sajnos a két pontból csak másfél teljesült, ugyanis Kristóf az utolsó előtti pillanatban lemondta, mert összekevert két dátumot, így a végső csapat Sasy sasy.png, Gábor gabor.png, Angyal angyal.png és jómagam csibe.png lett.

Végül elérkezett a szabadulásunk napja, összejött a csapat is, elindultunk a hely felé. Az egyik szobájukban Gáborral és egy másik csapattal már jártunk, ez volt a Mind Boggling, és be kell valljuk, az nem győzött meg minket úgy igazán. De azt gondoltuk: a remény hal meg utoljára, próbáljuk ki, az új szobájuk milyen lett!

Mikor megérkeztünk a helyre, egy kedves hölgy fogadott minket. Miután mindenki elintézte a szabadulás előtti összes ügyes-bajos dolgát, elmondta a történetünket, miszerint:

Egy rettenetes vírus támadta meg az emberiséget, s zombivá változtatta a népesség nagy részét. Ti, a túlélők egy kis csoportja az életmentő antiszérum után kutattok. Egy titokzatos rádióüzenet szerint rajtatok áll, hogy egy őrült professzor eltorlaszolt szobáját átkutatva, megtaláljátok-e a kezdeti ellenszérumot, melyet nektek kell elkészíteni. Minderre csupán egy órátok van, mielőtt lemegy a nap és a zombihordák rátok támadnak! Siessetek, az emberiség jövője a ti kezetekben van!

Majd a szobában felettébb nagy részletességgel folytatta a tudnivalóinkkal, végül sok siker kívánt, és elindult a visszaszámláló...

... melynek nem sok időt hagytunk visszafele pörögni, 35 perccel és 9 másodperccel később az óra leállt, az ellenszert megalkottuk, a világot megmentettük.

Lássuk az értékelést!

Játékmester

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

3   

2   

2   

3   

A játékmesterünkkel sajnos akadt néhány problémánk. A játék első felében a már említett hölgyemény vezetett be minket a Zombi-világ rejtelmeibe, majd a játék végén egy fiatalember jött be gratulálni, és elbeszélgetni, hogy hogy tetszett a játék. A pontokat megközelítőleg átlagolva adtuk.
Kezdjük az úriemberrel. Kedves volt, aranyosan kérdezgetett minket, hogy milyennek találtuk a pályát, rendkívül közlékenynek bizonyult, elárult pár kulisszatitkot, és sikerrel invitált minket, hogy vegyünk egy kedvezményes kupont helyben a másik szobájukba.
És akkor jöhet a feketeleves. A hölgyemény, aki a játék elején és alatt asszisztált mellettünk, és akivel a csapat nagy része egyáltalán nem volt megelégedve, legfőképpen a stílusa miatt. Az elején a történetet még jól, érthetően, élvezhetően mondta el, viszont amikor rátértünk a mit szabad és mit nem szekcióra, már bent a szobában, akkor látszódott, hogy próbálja viccesen előadni a dolgot, de - hogy egy ismert "szólást" idézzek a múltból - nem jött át. A hölgy olyan módon kérte, hogy ne hagyjuk szanaszét a lakatokat ("...és az nem vicces, hogy szétpakoljátok a lakatokat..."), hogy attól Sasynak olyan "kedves" gondolata támadt, hogy: "Ott majdnem mondtam egy olyat, hogy de, vicces! Én azon gondolkodtam, hogy összeszedem az összes lakatot, és egy láncba összefűzöm." (Megjegyzem, a szétpakolás önmagában engem is zavar, mert tudom, hogy nem kis meló visszarendezni egy szobát, így alapjáraton mindig minden lakatot a helyére akasztok vissza, sőt, ha látok egy csellengő darabot, azonnal megkérdezem, hogy azt ki vette le és honnan, majd visszateszem a helyére. Viszont erre egy operátor nyilván sokféle megfogalmazásban kérheti a szabadulókat.)
Ezenfelül a segítségek sem voltak igazán kreatívak. Mikor valamivel elakadtunk, nem rávezetni próbált minket, hogy mégis mi oldjuk meg a feladatot, hanem egyszerűen csak elmondta, hogy mit kell csinálnunk.
Végül mindezek mellett egy dolog volt még, mely rajtam kívül a csapat többi tagjánál kicsapta a biztosítékot: a walkie-talkie nem sokkal a játék kezdete után lemerült, és a hölgyemény bejött hozzánk, hogy elmondja a segítségét egy eléggé megütköző hangnemben, ami nekünk azt sugallta, hogy nem érti, hogy erre mi hogy nem jöttünk rá, majd kicserélte a lemerült adót, és kiment. Ez bennünk eléggé vegyes érzelmeket hagyott.
Sasy azt érezte még, hogy a hölgyemény nagyon irányítani szeretne, viszont operátorként inkább segítenie kellene, nem pedig irányítania. Az elején még, a mit szabad, mit nem résznél szinte megnevezte a tárgyakat, hogy akkor ehhez nyúlhattok, ehhez nem, ezt majd akkor azzal együtt használjátok, viszont ezt a csapat egy csöppet már soknak tartotta.

Flow

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

4   

3   

4   

3   

Sasy úgy fogalmazott, hogy nem volt rossz a flow, de pár apróság a szobában megbontotta az összképet, és teljesen szétrúgták számára a helyet ebből a szempontból. Ezzel én tökéletesen egyetértek. Maga a játékmenet lökött volna minket tovább, csak volt néhány zavaró tényező, melyek mindig kirántottak bennünket az egészből, így nem tudtunk kellőképpen belemélyedni a dolgokba.

Story

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

4,5  

4,5  

4   

4   

Történet szempontjából nem volt rossz húzás előkapni a zombikat, mert mindenki ugrik egy ilyen tematikára. Viszont, hogy őszinte legyek, a játék alatt mi kevéssé éreztük a zombik fenyegetését. Mindannyiunkban inkább az őrült tudós laboratóriuma maradt meg, mely igazából a történet szerint passzol, csak a zombik nem akartak érződni rajta. Ennek következményeképp úgy jöttünk ki, hogy oké, hogy teljesítettünk mindent, és megmentettük a földet, de Angyal szavaival élve: "Ha zombis szoba, akkor hol voltak a zombik?"
Ettől eltekintve, ahogy a játék után Gábor kifejtette: a helyszínen elhangzott történetet szépen végigvitték a szobán, csak éppen semmi köze nem volt a címéhez.
Sasy részletesebben elmondta vágyait a történettel kapcsolatban, idézném őt most szó szerint. A játék elejére vonatkozólag azt mondta: "Sokkal jobban kéne hangsúlyozni, hogy itt Zombi Apokalipszis van, tehát hogy legyen kosz mindenhol, ne pedig egy nagyon gagyi álcaháló, legyen egy-két levágott fej, vagy mit tudom én, belek lógjanak mindenhonnan, tehát látszódjon, hogy ott tényleg probléma van. Maga a hangulata nem volt meg a szobának." A játék vége kapcsán viszont: "Én nagyon jól éreztem magam. Az volt az érzésem, hogy így képzelem el egy őrült professzornak kb. azt a laboratóriumát, ahol élve boncol gyerekeket." Engem személy szerint a laboratórium egy részétől a hideg kirázott, ez pedig abszolút pozitívum, mert ki tudott váltani belőlem a játék valamilyen érzelmet.

Nehézség

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

3,5  

3   

3,5  

4   

Nagyon igyekeztek a különböző képességű emberekre is gondolni a változatos feladványokkal, de ez a kreativitáshoz is átvezethető. Az összképet véve: a játék alatt csak egy igazán komoly feladattal találkoztunk, a többi inkább keresgélős, illetve néhol egyszerűbb logikai kapcsolatokra kellett rájönni. Sasy fogalmazta meg úgy, hogy "Balance-osnak [kiegyensúlyozottnak] mondanám a szobát, de balance-osan könnyűnek." Volt néhány megkavaró rész a jelölésekben, volt, ahova több segítséget tennénk, volt, amit kicseréltünk volna, de lényegében ez így egy egészen egyszerű szoba.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

5   

4,5  

5   

4,5  

A feladatok maguk érdekesek voltak, a kivitelezésükkel akadt egy-két apróbb problémánk. A végkifejlet viszont zseniálisra sikerült, abban mindannyian egyetértettünk. Sokféle feladattal találkoztunk, tényleg gondoltak bátrakra, szemfülesekre, boszorkányosabbakra, játékos kedvűekre, szóval majdnem mindenkire, ez pedig egy hatalmas jó pont a készítőknek. "Látszott, hogy küzdöttek, mint disznó a jégen" - fűzte ehhez Sasy.

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

4,5  

4,5  

4,5  

4,5  

A játék eleje az inkább szép volt, mint hangulatos, a vége pedig inkább hangulatos, mint szép, fogalmazta meg Gábor egyszerűen. Az elején gyönyörű falak fogadtak minket, de azonkívül más nem igazán volt megragadó. A végén viszont már sikerült elérni a megfelelő hatást a környezettel. Sasy szó szerint félt egy kicsit, hála a Walking Dead című sorozatnak, engem is kivert a víz egy-két részlettől, szóval abszolút megérdemli erre a magasabb pontszámot.

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

gabor.png

angyal.png

24,5 

21,5 

23  

23  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

76,7 %


A szoba tematikája Zombik helyett nyugodtan lehetett volna őrült professzor laboratóriuma, de ettől eltekintve nem tudjuk azt mondani, hogy rossz volt. Egy kellemes, borzongatós játék, kicsit kevesebb zombival, mint amennyit elvártunk volna. Mindenesetre azt azért sikerült elérniük, hogy kíváncsi legyek a harmadik és eddig egyben utolsó általam még nem látogatott szobájukra is, a Bombahatástalanításra. Készüljenek, reszkessenek, jövünk!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

csapatkep_zombie_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr408394606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.