2016. március 19. 22:30 - Csibussz

MysteryGames - Az Alkimista

Értékelés: 84,3 %

alkimista_csapat_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 8 990 Ft - 2-3 fős csapat esetén

     • 11 990 Ft - 4-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • Alkalmanként kuponoznak
Honlapcím: http://mysterygames.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/mysterygamesbudapest

Végre valahára ide is eljutottunk. Mikor nyitni készült a Mysterygames, az előrevetített két szobájuk közül (Maya Birodalom és Alkimista) engem elejétől fogva az Alkimista érdekelt jobban. Már általános iskolás koromban, a hatalmas Harry Potter imádatom által felettébb mód vonzott az alkímia - bölcsek köve - Nicholas Flamel trió, és éjt nappallá téve a könyvtárban kuksoltam barátnőimmel ez után a téma után nyomozva.

Mikor végre megláttam, hogy kuponoznak, azonnal riasztottam Angyalt, majd miután elküldte nekem a vásárolt kupont, elkezdtem csapattagokat toborozni. Eddig minden rendben is volna, társult mellém még Sasy sasy.png, Tojcsi tojcsi.png, Gábor gabor.png és Vikiviki.png, a probléma a mikorral kezdődött. Ennek a csapat-összeállításnak igen nehéz dolga volt ezzel, de végül ezt a gondot is orvosoltuk: találtunk egy mindenkinek megfelelő időpontot, úgyhogy kezdődhetett is a játék!

Megérkezésünkkor egy szimpatikus hölgyemény fogadott minket, operátor társával megkínáltak bennünket az elmaradhatatlan cukorkákkal, majd jöhetett a bevezető, szabályok, valamint a játékunk története, miszerint:

A híres alkimista professzor Fürstenberg, miután a nemesi udvarból kitiltották kétes kísérletei miatt, életét az arany előállításának szentelte. Visszavonult a világtól és titkos laboratóriumot hozott létre. A professzor rögeszméjévé vállt, hogy mindenkinél gazdagabb legyen és bosszút álljon az őt megszégyenítő arisztokratákon. A fennmaradt városi legendák szerint az alkimista sikerrel járt, de sajnos szörnyű betegsége miatt nem élvezhette ki győzelmét. Valahol a laboratóriumában még mindig ott várnak elrejtve az aranytallérok, hogy valaki megtalálja őket.

Miután mindenki fellelkesült a történet által, be is engedtek minket a szobába, és kezdetét vehette a kutatás. 56 és fél perc kellett hivatalosan ahhoz, hogy kijussunk az alkimista birodalmából. Azért csak hivatalosan, mert a játék folytán egy technikai hibának köszönhetően rohangáltunk vagy 10-20 percet teljesen feleslegesen, hiszen a továbbjutás kérdése nem rajtunk múlt. Majd mikor erre fény derült, sikerrel orvosolva lett a probléma, sőt, kaptunk 10 perc grátisz időt a rajtunk kívül álló ok miatt.

Akkor értékeljünk!

Játékmester

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

5   

4,5  

4,5  

4   

5   

Be kell vallanunk, az az extra 10 perc mindannyiunknak jól esett. Így még esélyünk is volt kijutni, ezért utólag is köszönet!
A játékmester hölgyemény nagyon kedves és közvetlen volt velünk, a szabályok terén azt és annyit mondott, amennyit kellett, a történetet magától mesélte el, nem kellett direkt rákérdeznünk, és a segítségadás is pont jókor történt, amikor épp szükségessé vált.

Flow

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

3   

3   

3   

3   

4   

Két dolog is volt, ami ennél a résznél erőteljesen befolyásolta a pontokat, mégpedig negatív irányba.
Az első értelemszerűen a már említett technikai malőr, amire az operátorok se tudtak olyan korán rájönni - köszönhetően valószínűleg a kamera által nyújtott kép méretének - csak miután már annyi ideig voltunk egy adott lépés előtt, ami már irreálisnak számított. Sajnos az a benyomásunk támadt a kisegítés során is, hogy mintha valaki régebben elrontotta volna, és azóta hol működik, hol nem, viszont megjavítani nem javítják. Túl rutinosan segítettek ahhoz, hogy ez egy új keletű probléma legyen.
A másik a játékmenetben volt. Egy korábbi szobánál említettük a doboz, benne doboz, benne doboz kombinációt, hogy mennyire nem tartozik a kedvenceink közé, nos itt a doboz benne kulcs, az nyit egy dobozt, benne kulcs, az nyit egy... Sasy fogalmazott úgy, hogy: "Ez időhúzásnak tökéletes, csak a kedvemet exponenciálisan rontja le kulcsonként."

Story

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

5   

5   

5   

4   

5   

Viki megfogalmazta majdnem mindannyiunk érzését, hogy a történethez építették a szobát, és nem fordítva, ami abszolút pozitívum. Ezen felül nekem ami kifejezetten tetszett, hogy az emberünknek, akiről szólt a történet, adtak nevet. Ez elég ritka dolog szokott lenni. Általában mindenhol csak úgy utalnak a történetek szereplőire, hogy egy "Gonosz Varázsló", "Király vagy Királynő", "Őrült Professzor" és hasonlók, de itt végre mondtak konkrétumot is.

Nehézség

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

3,5  

4,5  

4   

4   

3,5  

Ennél a pontnál kicsit bajban voltunk. Összességében nézve ez se nem könnyű, se nem nehéz szoba, néhol inkább eléggé kusza. A legfőbb probléma a kreatívabb feladatoknál a rávezetéssel volt. Akadt olyan alkalom, amikor nem tudtuk, hogy mit kezdjünk a dolgokkal, mikor már mindent a kezünkben tartottunk. Valamint számomra nagyon zavaró volt, hogy a technikai malőr miatt nem tudtunk tovább lépni, viszont volt egy kulcsunk, volt egy lakatunk, és egyik nem passzolt a másikba. Lehet ez az alkalom csak a baki miatti megakadás révén lett ennyire feltűnő, viszont később is belefutottunk hasonlóba, azt viszont már nem tudtuk a bakira kenni.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

4   

2,5  

4   

5   

4   

Mint az már a fentebb említettekből is kiderül, itt akadt egy kis problémánk. A korábban írt kulcs nyit kulcsot nyit kulcsot nyit kulcsot volt az egyik legdurvább, és amikor ezt a játék után meg is osztottuk az operátorokkal, azt kaptuk válaszul, hogy ez a kreativitás hiánya. Igen, ezt mi is éreztük. 
Viszont a kreatívabb feladatoknál le a kalappal. Ha a beépített rávezetéssel nem lett volna esetenként gond, akkor egy fantasztikusan kreatív szobát köszönthettünk volna. Rengeteg egyedi fejlesztésű talányuk és tárgyuk van, és ez nagyon jól megalapozza a lelkesedést. Egy picit jobban kellene kidolgozni az átvezetéseket és a rávezetéseket, és onnantól zöld út.

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

5   

4,5  

5   

5   

5   

A látvány és a hangulat megteremtésében újfent remekeltek. A díszlet gyönyörű, az egyedileg kidolgozott bútorok zseniálisak, igazából nem nagyon találtunk olyan dolgot, amibe úgy igazán bele tudnánk kötni. Az első pillanattól fogva magába szippantott minket a hely és a játék hangulata, és ha végig a látványon múlt volna, a szoba elhagyásáig benne is tartott volna.

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

tojcsi.png

gabor.png

viki.png

25,5 

24  

25,5 

25  

26,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

84,3 %


A problémáktól eltekintve ez egy kreatív, hangulatos és szórakoztató szoba, mindenképpen megéri kipróbálni, a témaválasztása is nagyon jó, és egyedi. Pont ezek miatt sajnáljuk annyira azokat a problémákat. Ha sikerülne javítani kicsit a koncepción, akár TOP 10-es szoba is lehetne belőle. Reméljük, egy nap az is lesz!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

alkimista_csapat_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr558508196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.