2016. április 07. 22:30 - Csibussz

Menekülés Csernobilból

Értékelés: 76,3 %

csernobil_csapat_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 9 500 Ft - 2-4 fős csapat esetén
     • 12 500 Ft - 5-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • Néha a Facebook oldalukon kedvezményeznek
Honlapcím: http://chernobyl.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/menekulescsernobilbol

Már ajánlották korábban is, hogy látogassunk el erre a helyre, de be kell vallanunk, még nem jutottunk el idáig. Viszont nemrégiben indítottak egy Facebookos játékot, ahol 40% kedvezményért cserébe csak egy vicces matricát kellett küldeni egy amúgy tényleg vicces videójuk alá, így ezt kihasználva már számunkra is elérhető áron tudtuk célba venni őket.

A csapat viszont annál nehezebben állt össze. Vikin viki.png és Sasy-n sasy.png kívül nem nagyon találtam harmadik érdeklődőt a csapaton belül, így egy olyan embert hívtunk végül, aki mindhármunk nagyon jó barátja, Dave-et dave.png.

A helyre cirka 30 perccel korábban értünk oda, így, köszönhetően a remek elhelyezkedésüknek (egy szórakozóhely mellett), ittunk egy-egy italt, és csak utána kopogtattunk az ajtón, hogy jöttünk hatástalanítani egy erőművet, hátha sikerül.

A hölgy, aki a játékmesterünk szerepét alakította, miután felvetette velünk a szükséges védőfelszerelést, eladatta velünk a vesénket (felelősségvállalási nyilatkozat), és elmondta a szükséges tudnivalókat, bevezetett minket a vezérlőközpontba, és kezdetét vehette a játék... akarom mondani, a pánik, pánik. 

1 percünk és 18 másodpercünk maradt hátra a robbanásig, ami arra pont elég volt, hogy kimeneküljünk a vezérlőből. Hogy mennyire károsított bennünket a robbanás általi sugárzás, az még egyelőre rejtély. Ha az elkövetkezendő szabadulások képein valamelyikünk két fejjel büszkélkedhet, akkor nagyon.

Lássuk akkor az értékelést!

Játékmester

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

4   

4   

4   

3,5  

A hölgyemény nagyon kedves volt végig velünk, igyekezett tapasztaltabb szabadulósokhoz mérten a rövidített verziót tálalni a szabályokból, és a játék végén, amint kiléptünk az ajtón, már kéztörlő kendőkkel várt minket, hogy le tudjuk törölni magunkról az egy óra alatt felhalmozódott koszt.
Ami a segítségadást illeti, véleményünk szerint relatíve jól eltalálta, hogy mikor volna szükségünk egy kis löketre, valamint amikor mi kértünk, akkor is teljesen jól reagált, igyekezett nem egyből a megoldást megmondani, inkább árnyalt csöppet, hogy mégis csak mi jöjjünk rá a dolgokra magunkról.
Ezen felül szeretnénk megköszönni, hogy nem harapta le a fejünket, amikor a "vaksiságunknak" köszönhetően a játék első 15 percét azzal töltöttük, hogy kicsavaroztunk mindent, amit csak tudtunk, beleértve a mágneszárakat is. Természetesen még a játékidőn belül mindent vissza is csavaroztunk a helyére, de azért jól esett, főleg a fiúknak, hogy kedvükre "játszhattak".
Történet sajnos nem volt, vagy legalábbis nekünk nem mondott semmit erről rákérdezésre sem, ezt nagyon-nagyon sajnáltuk.

Flow

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

3   

3   

4   

3,5  

Hogy Dave szavaival éljek, onnantól kezdve, hogy megtaláltuk a nyomokat, dinamikusan épültek a feladatok egymásra, csak hát az nem hiányzott a feladatrendszernek, hogy a mágneszárakat azonnal szétkapjuk. Sasy rákontrázott, miszerint a pálya nem igazán volt felkészülve arra, hogy megjelenik négy ember, akik közül kettő ilyen műszerész alkat, és amit talál, azt egyből szétkapja. Emiatt rögtön el is tévedtünk a szobában, mert nem olyan sorrendben kaptuk a nyomokat, amilyenben a készítők tervezték volna. Persze miután már megtaláltuk az első kódokat, kulcsokat, melyeket a készítők elképzeltek, onnantól már össze tudtuk rakni, hogy mit mikor és miért kellett volna megtalálnunk, de addig körforgásszerűen találtunk valamit, megoldottunk vele gyorsan három dolgot, majd tíz percig próbáltunk rájönni, hogy az mit eredményezett, és kerestük a következő nyomot.
Viki adta a legmagasabb pontot ebben a kategóriában, mégpedig azért, mert inkább csapatunkat okolta a dolgok szétszedéséért, és kevésbé bólogatott a többiek felvetésére, hogy kicsit jobban is el lehetett volna rejteni például azokat a csavarokat, melyek a mágneszárakat tartották, és ezáltal szerinte a szoba tervezett feladatvezetésének elrontásáért is mi voltunk a hibásak, ő pedig alapvetően nagyon jól érezte magát.

Tematika

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

3   

3   

3   

3   

Tény, ami tény, a Csernobili atomerőmű-hangulatot teljesen jól visszaadta. Szinte nem is találkoztunk olyan elemmel, ami ne illett volna a tematikába, így az erre kapható maximális pontot teljes mértékben meg is érdemli. Erre a hangeffektek rátettek egy lapáttal, így az érzésünk teljesen olyan volt, mintha tényleg egy atomerőmű vezérlőjében lennénk. 

Nehézség

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

3,5  

5   

3,5  

4   

Alapvetően a játék nem volt kifejezetten nehéz, ettől függetlenül a játékvezető hölgyemény is mondta, hogy nem sokan jönnek ki időben a szobából. 
Sasy szerint a pálya tematikába illően nehéz, valamint végtelenül örült annak, hogy nem lineáris, és hogy nyugodtan szétszedhettük a dolgokat, még akkor is működött minden. Szemléletesebben nézve: "Ha két kézzel tépkedtük volna ki a kábeleket a falból, azok wifivel küldték volna arrébb az áramot, úgy is működtek volna." Ha ezt máshol csináltuk volna, akkor már régen szóltak volna, hogy ezt hogy mertük csinálni... volna....
Többiek szerint ez kicsit kusza volt így, néhol nem jól lettek összekapcsolva a feladatok, került be egy-két zavaró tényező is, néhány dolgot mi nem oda rejtettünk volna, ahova a tervezők megálmodták, de alapvetően megoldható a szoba, főleg akkor, ha a csapat tagjai nem állnak neki szétszerelni mindent, ahol mozdítható a csavar.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

4   

4   

4   

4   

Tartotta magát a tematikához az összes feladat, és ez nagyon tetszett nekünk. Egy hangyányi kreativitást még hiányoltunk a játékból, ez a pontokon is meglátszik, de alapvetően nagyon jó emlékeket hagyott maga után. Említettük már a nehézségnél is, hogy volt egy-két olyan dolog, amit jobban el lehetett volna rejteni, volt olyan rész, ami nekünk kicsit sokszor ismétlődött, és azt szerintünk meg lehetett volna oldani másként is, de ettől eltekintve, amit elsőre ki lehet hozni a berendezésekből és tematikából, azt úgy véljük, kihozták.

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

4,5  

4,5  

5   

4,5  

Viki első reakciója: "Ha autentikus a látványvilág, akkor ott volt!" Sasy sokkal jobban örült volna, ha a hangeffektek mellé - melyek mellesleg nagyon jól biztosították a hangulatot - valami zene is szólt volna, mondjuk a S.T.A.L.K.E.R. nevű számítógépes játékból, Dave rákontrázott, hogy ő szívesen hallott volna a játék alatt beleszaggatott orosz rádióüzeneteket is.
Ami magát a látványt illeti, az nagyon jól nézett ki, (ugyan még nem jártam hasonló helyen, de úgy érzem) tényleg átadta egy atomerőmű vezérlőjének érzését.
Amit szeretnék még itt megjegyezni, hogy a Facebook oldalukon többeknél is olvastam a vélemények között, hogy kifogásolták, hogy a hely nagyon koszos, amit azért mi is észrevettünk (Dave bele is nyúlt egy olyan tartályba, mely tele volt fáradt olajjal), valamint hogy nincsen WC, nem lehet kezet mosni. Igen, ezzel eddig nincs is probléma, mert mindegyik állítás bizonyos szemszögből nézve igaz. De! Nem tudom, hogy az intézkedések, melyeket tettek az ügy érdekében, mennyire új keletűek, de a minden csupa kosz onnantól nem róható fel nekik, hogy ezt belefoglalták a felelősségvállalási nyilatkozatba. Direkt átböngésztem, pedig őszinte leszek, nem sok helyen szoktam (80 után már nem nagyon tudnak újat írni bele), itt mégis megtettem, pont ezek miatt a vélemények miatt, és beleírták, hogy autentikus környezet, igen, kosz van, igen, mocsok van, viszont biztosítanak védőruhát, melynek viselése erőteljesen javallott. Akkor nézzük a következő pontot, a kézmosást. Ugyan tény, a játék be- és kijáratától számított 10 méteren belül tényleg nincs rá mód, de mint fent már írtam, a hölgyemény egyből kéztörlőkkel várt minket, és ezzel el is érkeztünk a harmadik kifogásolt tényezőhöz: a mosdóhoz; ha az embernek nem volna elég a kéztörlő, avagy egyéb szükségletei támadnának, mivel egy kültéri szórakozóhely teraszán helyezkedik el a játék, a mosdó ott van 50 méteren belül. Tény, nem tudom, hogy ez ősszel-télen nyitva tart-e, de a mosdó elérhető távolságban helyezkedik el.
Összefoglalva, szerintünk onnantól, hogy benne volt a felelősségvállalási nyilatkozatban, melyet ugye minden játékosnak alá kell írnia, már nem is számít, hogy mocsok van, sőt, merem állítani, hozzátett az amúgy is jó látványhoz és hangulathoz a dolog egy bizonyos mértékben. 

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

viki.png

dave.png

22  

23,5 

23,5 

22,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

76,3 %


Őszinték leszünk, magassarkúsoknak és koszfóbiásoknak, valamint olyanoknak, akik egyáltalán nem konyítanak a műszaki berendezésekhez, nem nagyon tudjuk ajánlani, viszont aki bevállalós, és nem zavarja, ha kosz megy a körme alá, az egész jó hangulatban fog kijönni onnan, függetlenül attól, kijut-e vagy sem. Tény, ami tény, vannak hiányosságai a helynek, de ami jó, az tényleg jó, így összességében nézve abszolút érdemes meglátogatni őket.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

csernobil_csapat_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr228595344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.