2016. június 13. 22:30 - Csibussz

Bunkergame - A kezdetek

Értékelés: 76,7 %

binki_kezdetek_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 1-8 fő
Alap ár:
     • 9 900 Ft - 1-8 fős csapat esetén
Honlapcím: http://bunkergame.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/bunkergame

A Bunkergame-re mindig is örömmel emlékeztünk vissza, elképesztően jó szobának tartjuk a nagy, 100 perces játékukat, rendkívül kreatívnak és izgalmasnak, így amikor megnyitották ennek a kistestvérét, A kezdetek című szobájukat, elhatároztuk, hogy ha törik, ha szakad, mi kipróbáljuk mindenképpen. Szerencsénkre még kuponozták is, így egy általunk is megfizethető áron tehettük ezt meg.

Egyik ismerősöm, Gerifieldpaper-mario-icon48.png megkeresett, hogy nincs-e véletlenül valahol egy szabad hely, ugyanis nincs csapata, de szívesen szabadulna, és szeretne jönni velünk. Arra a kérdésemre, hogy ez egyszeri alkalom, avagy az is megfordult-e a fejében, hogy hivatalos csapattaggá váljon, az volt a válasza, hogy is-is, ezért úgy döntöttem, ha kiállja a vének tanácsa előtti szereplést, ám legyen, hosszú idő óta először: bővülünk. A próbatételnek ezt a szabadulást, a Bunkergame, A kezdetek nevű szobáját jelöltem ki, és hívtam a másik két vént, hogy csatlakozzon, Baktitbakti.png és Twunkottwunk.png. Nagy nehezen az időpontot is sikerült összeegyeztetnünk, pár nappal Bakti születésnapja utánra, pont az én névnapomra, így ünnepelni is akadt okunk. Sajnos később Baktinak aznapra tettek egy lemondhatatlan programot, így nem tudott végül velünk tartani, de szelleme ott volt velünk, és néha szó szerint hallottuk, hogy dörömböl, hogy "Engedjenek be!", esetenként ki.

Hárman ugrottunk hát neki a küldetésünknek, megakadályozni, hogy Dr. Tihanyi Pál, a Visszhang mindenkire rászabadítsa félelmetes, és legfőképpen mérgező ideggázát. Felkaptuk 007-es szemüvegünket, pisztolyunkat, koktélunkat (szigorúan rázva, nem keverve!), és bevetettük magunkat a bunker falai közé.

5 perccel a 60 perc lejárta előtt sikerült elhagyni a labor területét, kicsin múlt ugyan, de (játékmesterünk állítása szerint) sikerrel teljesítettük küldetésünket. Kaptunk egy szép minősítő oklevelet, miszerint Kiváló kategóriájú ügynökök vagyunk, és ezentúl bármilyen nehézségű küldetésbe bátran bevetnek minket.

Lássuk hát a mi értékelésünket is, magáról a küldetésről!

Játékmester

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

1,5  

1   

2   

A Bunkergame-nél az a bevett szokás, legalább is eddigi információink alapján, hogy a játék előtt a játékosok nem találkoznak a játékmesterrel, hanem önállóan kell még a bunkerbe is bejutniuk, kapnak egy kis kezdeti információmorzsát, és ez alapján kell boldogulniuk. Ez kellőképp megalapozza a jó hangulatot, hiszen egyből beránt a történetbe is, miszerint titkos ügynökök vagyunk, akiknek egy küldetést kell végrehajtaniuk. Eddig minden rendben is volt, nagyon jól alakult a helyzetünk, élveztük a játékot, volt, amikor elakadtunk, akkor egész korrekt módon kaptunk segítséget, ami segített is továbblendülni az akadályokon. A probléma a játék vége felé kezdődött, konkrétan az utolsó nyomnál. Az egyik műszer elállítódott, ami elég nagy mértékben akadályozta a kijutásunkat, végül játékmesterünk kisegített minket (néhány "Nézzétek meg még egyszer!" kijelentés után), megcsináltuk még az utolsó dolgokat, és kisétáltunk kérdő kifejezéssel az arcunkon, hogy akkor most kijutottunk vagy nem? Játékmesterünk kicsit unott hangon megnyugtatott minket fél szóban, hogy igen, kijöttünk, majd alig akarta elhinni, hogy mi nem azt az eredményt kaptuk a műszeren, mint aminek ki kellett volna jönnie. Mi kértük meg, hogy menjünk vissza megnézni, majd előbb újra ellenőriztette velünk a dolgot, mintha nem néztük volna már meg vagy hatvanszor a játék alatt, majd mikor ő is belenézett, és a saját szemével is nyugtázta, hogy nem, nem mi vagyunk hülyék, akkor egy eléggé falsnak tűnő meglepett arccal ránk nézett, és lazán közölte viccesnek szánt hangon, hogy "Hát ez szar!" Őszintén szólva nem tudtuk hova tenni őt, nem tűnt igazán jó játékmesternek való embernek, eléggé ellenszenves volt, és ugyan a játék maga jó élményeket hagyott maga után, az egészet megmérgezte az operátor hozzá és hozzánk állása.

Flow

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

3   

3,5  

3   

Az egész játék kicsit darabos, döcögős volt. Voltak 10 perceink, amikor fel voltunk villanyozva, és csináltuk amit találtunk, de közvetlen utána jött egy üresjárat, amikor nem tudtunk mit kezdeni magunkkal, mert vagy nem találtunk valami kulcsfontosságút, vagy nem jöttünk rá, hogy amit találtunk, az mégis mi az ördög lehet. Maga a játék kialakítása viszont nagyon tetszett nekünk, és amikor épp pörögtünk, akkor szinte megállás nélkül, de az üresjáratok elkerüléséhez elkélt volna még néhány feladat és rávezetés egy-két bonyolultabb részhez.

Story

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

4   

4   

4   

Twunk szavaival élve: "Ha a végét nem szúrják el, akkor tökéletes lett volna. Szinte minden a helyén volt." Az első sarkalatos baki a már korábban is említett műszer elállítódása volt, az egy kicsit kirántott minket a történetből, mikor már a huszadik beállításban próbáltuk, és még mindig csak azt kaptuk segítségként, hogy nézzük meg még egyszer. Majd mikor az eredményt is megkaptuk, hogy mi lenne a jó megoldás, beállítottuk, és itt következett a második sarkalatos pont: a játék lezárása. Olyan végkifejletet hoztak létre, amiből számunkra nem volt egyértelmű, hogy küldetésünk sikeres volt-e egyáltalán, vagy csak kaptunk egy kegyelemkombinációt, hogy: "Fussatok, bolondok!" Emiatt nem is volt meg a játék végén a katarzis, a sikerélmény, vagy a szomorkás hangulat, csak a bizonytalanság, hogy akkor mégis mi a helyzet?

Nehézség

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

4   

5  

4,5  

Itt is, mint a Bunkergame fő játékánál a nehézségét főleg a műszaki része adta a dolgoknak. Problémánk volt még, hogy esetenként kevésnek éreztük a megoldásra való utalást, illetve a jelzéseket. Volt, hogy egyik szobában matattunk, és a másik szobában lett eredménye, de sok esetben csak a véletlennek köszönhettük, hogy hármunk közül egyikünk viszonylag hamar fedezte fel az ominózus eredményt. A kijutásunk kulcsa is csak annak volt köszönhető, hogy Twunk átment a másik szobába, és észrevette, hogy valami megváltozott.
Gerifield és én sem vontunk le azért túl sok pontot, hiszen úgy gondoltuk, hogy közel optimálisra lett beállítva a nehézség, de Twunk tökéletesre értékelte. Az ő ízlésének, logikájának, lelki világának pont ezek a feladatok azok, amiket igazán tud élvezni. Szerinte pont nem voltak annyira nehezek, hogy túl sok időt töltsünk velük.

Feladatok kreativitása

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

5   

5   

4,5  

Egyedül Gerifield gondolta úgy, hogy egy pici csavart még igazán bele lehetett volna vinni. Mi Twunkkal azon a véleményen voltunk, hogy amit ki lehetett, azt maximálisan ki is hozták abból a kevés rendelkezésükre álló eszközből, amit bele tudtak passzírozni a tematikába, és azt is igen változatosan. 

Látványvilág

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

5   

5   

5   

Ezt szokás szerint csak dicsérni tudjuk. Ez alkalommal sikerült még jó néhány meglepetést is okozniuk nekünk, az elején egy-két helyütt csak tátott szájjal álltunk, és bámultunk, annyira tetszett, amit láttunk. Bunker témában és bunker látványvilágban merem állítani, hogy verhetetlenek.

Összesítve tehát:

csibe.png

twunk.png

paper-mario-icon48.png

22,5 

23,5 

23  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

76,7 %


Sajnos itt is meg kellett tapasztalnunk, hogy egy rossz játékmester mennyire képes befolyásolni egy szabadulás élményét. Rendkívül rossz szájízzel hagytuk ott a helyet, pedig a játékkal alapvetően nem volt kifejezetten sok probléma, sőt, Twunk jegyezte meg, hogy van benne érték, és potenciál. Gerifield szummázta az egészet: "Benne vagy a hangulatban, a vége a játékmesterrel szörnyű volt, de a többi az teljes mértékben szuper."

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

binki_kezdetek_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr548809620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.