2016. augusztus 14. 23:00 - gerifield

MisztIQum - A da Vinci Kód-ex

Értékelés: 85 %

davinci.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár:
• 6 000 Ft - 2 fős csapat esetén
• 7 500 Ft - 3 fős csapat esetén
• 9 000 Ft - 4 fős csapat esetén
• 10 000 Ft - 5 fős csapat esetén

Honlapcím: http://misztiqum.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/misztiqum/

Rizi rizi.png , Angyal angyal.png  és jómagam, Gerifield paper-mario-icon48.png vágtunk neki Veszprémnek, azon belül is a MiszIQum nevű hely két szobájának egy kellemes vasárnapon, hogy aztán egy kis Balaton parti kikapcsolódással zárjuk a napot. Az első szobájukról, A kriptáról egy másik cikkben már olvashattatok, ezúttal A da Vinci Kód-exről szerzett tapasztalatainkat osztanám meg veletek.

A történetünk szerint:

Leonardo da Vinci (1452-1519), a mindenki által ismert itáliai polihisztor, legfőbb terveit, titkait, felfedezéseit és találmányait egy kódexbe jegyezte le. Élete utolsó éveiben úgy döntött, hogy e kódex, oly titkokat tartalmaz, amelyet nem szabad a világ tudtára adni, ezért azt alaposan el is rejtette. Leonardo mindig is szerette a rejtvényeket, fejtörőket, titkosítást, így a kódexet is ezek alapján rejtette el az emberiség elől, ám az arra érdemesek, akik kiállják da Vinci elmepróbáit, megkaparinthatják az iratot. Azonban a kódex megszerzése önmagában mit sem ér, ha nem tudjátok megfejteni és kiszabadulni vele, mielőtt lejár az idő.

Kipróbált hármasunknak szerencsére sikerült átverekednie magát a fejtörőkön, és a kapott egy óránkból 35 és fél percet felhasználva kijutottunk da Vinci műhelyéből, kezünkben a híres kódexszel.

Játékmester

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

5   

5   

4,5  

Lehet, hogy hallotta az előző kritikánkat, amikor a két szoba megjárása közötti szünetben épp igyekeztünk félrevonulva pontozni, mert ennél a szobánál kicsit jobban próbálta átadni a történetet, mint A kripta esetében. Továbbra is rendes volt, az elején kellően árnyaltan mesélt a benti dolgokról, a segítségül szolgáló cetliket is jó időben csúsztatta be az ajtónk alatt, a játék előtt meg után pedig jókedvűen elbeszélgettünk vele. Bár kb. 20 perc alatt nem csoda, hogy nem történt változás, szerencsére nem rabolták el az idegenek, és nem unta meg a várakozást sem, amíg mi jól kibeszéltük.

Flow

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4,5  

3,5  

4,5  

Számomra ez a szoba egy kicsit jobban átjött, jobban bele tudtam élni magam, és nem zökkentem ki annyira. A hangulat és a változatos feladatok jól lekötöttek, ezzel Angyal is egyetértett. Rizi saját megfogalmazása szerint nem érezte túl akciódúsnak, egy szimpatikus feladatot leszámítva nem rántotta magával a hely. Kimondottan nem tetszett még neki egy sajátos játékelem: az elején kaptunk egy segítő táblázatot egy A4-es lapon, benne pár feladat leírásával és néhány segítséggel, jelekkel társítva a szoba egyes részeihez. Ez a papír szerintünk is furán jött a játékhoz, egyáltalán nem passzolt. A jövőben ezt egy kicsit más módon lenne célszerűbb megoldani, vagy Angyal felvetése szerint legalább a sztoriba belefűzni, például hogy ez a Kód-exnek egy kitépett és később meglelt lapja, mely alapján eljutottunk mi is da Vinci műhelyéhez.

Story

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

3,5  

4   

3   

Tömör volt és rövid. Oké, kerítsük elő a kódexet. De miért?
A szoba élvezetes és tematikus volt, még a rejtvények is jól ki lettek alakítva. A jegyzeteiben da Vinci többször kortársaira hivatkozott, például hogy ezt meg azt a tárgyat kitől kapta, amit a műhelyében látunk, és ezért milyen titok van mögötte, amit meg kell fejtenünk, Rizi még az üzenetekben a fogalmazási stílust is dicsérte, hogy igyekezett korhű lenni. Erre a részére a dolognak tényleg odafigyeltek, és jól is sikerült, egyedül Angyal érezte úgy, hogy ez a szoba kevésbé adta át a tematikát, mint például A kripta, őt nem tudták valamiért megfogni ezek az utalások.
A konkrét történet, különös annak rövidített változata, melyet a helyszínen hallhattunk, viszont mindhármunkban hagyott hiányérzetet. Milyen titkokat is rejt a kódex? Benne van az örök élet titka, vagy csak egy múzeumi lelet az egész? Kik is vagyunk mi, miért szeretnénk ennyire megszerezni? Hogyan jutottunk idáig? Miért van csak egy óránk kijutni? Nem kell, hogy egy szoba története hosszú legyen, csak érdekes, izgalmas, és egy kicsit élettel telt.
Sajnos ezzel most csak ennyit érdemelt tőlünk.

Nehézség

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4   

4   

4   

Bár kaptunk két segítséget két kis cetli formájában, és egy a szobában is bent volt (valószínűleg az előző csapat ottfelejtette), pálya rekorddal jöttünk ki 35 és fél perc alatt. Ennek fényében ezt sem mondanám egy túl nehéz szobának. A leírás alapján A kriptához képest ez a nehezebb, én viszont ezt jobban eltaláltnak mondanám. 4 főnél több ember nem igazán jó ha jön, mert már csak elvesz a játékélményből. Rizi meglátása szerint hasznos, ha egy ember effektíve nem csinál semmit, csak összefogja a többiek munkáját. A sok eszköz és feladat eléggé szét tudja tagolni a csapatot. Talán emiatt gondolták ezt egy nehezebb szobának.

Feladatok kreativitása

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

5   

5   

5   

Volt jó pár igazán zseniális feladat, nem is csoda, hogy mikor ezt a szempontot átbeszéltük a szabadulás után, értékelés helyett sztorizgatásba csaptunk át, és felsorolta mindenki kedvenc élményeit. Bónuszpontot ér például, hogy felhasználtak ténylegesen létező képeket (mint mindenki kedvenc Mona Lisája), és ezekhez is kanyarítottak pár feladatot. Illetve a legtöbb dolgot - ha nem mindet - ők maguk készítették el. Az ötletekkel maximálisan meg voltunk elégedve.

Látványvilág

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4   

4   

4   

Pár berendezési tárgy kevésbé passzolt, illetve a bent lévő ládát sem ártott volna pácolni kicsit. Túl szép, új hatást keltett egy régies szobában. Ezt leszámítva egészen jól sikerült egy kis műhelyt varázsolni oda, egész jól kihasználták a falfelületeket is, és a hangfalat is ügyesen álcázták. Ha még az apróbb részletekre is jobban odafigyelnek, itt is könnyen elérhető lenne az 5 pont.

Összesítve tehát:

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

26  

25,5 

25  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

85 %

 

Ez valóban egy logikaibb, gondolkodósabb szoba, és a számzáras lakatok sajnos nem kis mennyiségét a jól kitalált fejtörők elég jól kompenzálják. Még da Vinciről is megtudhattunk pár dolgot a szabadulás alatt, ami egyébként célja is a szobának, mint azt a játékmesterünktől és egyben a hely tulajdonosától megtudtuk. Ha választani kellene A kripta és e között - és ezt az értékelés is tükrözi - én erre tenném inkább a voksomat. Jobban magával ránt, és jobban igénybe veszi az agyat.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

davinci.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr2510415168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.