2016. augusztus 14. 22:30 - gerifield

MisztIQum - A kripta

Értékelés: 81,7 %

kripta.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár:
• 6 000 Ft - 2 fős csapat esetén
• 7 500 Ft - 3 fős csapat esetén
• 9 000 Ft - 4 fős csapat esetén
• 10 000 Ft - 5 fős csapat esetén

Honlapcím: http://misztiqum.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/misztiqum/

Ezúttal engem ért a megtiszteltetés, hogy új tag lévén először, készítsem el az értékelést a veszprémi 2 szobáról, amit meglátogattunk. Vágjunk is bele, lássuk, hogy mi történt!

Budapesten rengeteg szoba van, ezzel valószínűleg már mindenki találkozott, ám lassan-lassan a fővárostól távolabb is elkezdtek szaporodni a kifejezetten jó helyek, szóval Csibe javaslatára úgy döntöttünk, hogy egy kellemes, napsütéses vasárnapon autóba pattanunk, és célba vesszük Veszprémet, hogy ott egy dupla szobát próbáljunk ki, majd délután kicsit süttessük magunkat a Balaton parton.
Reggel hárman: Rizi rizi.png, Angyal angyal.png és én, Gerifield paper-mario-icon48.png vágtunk neki az egynapos kikapcsolódásnak. Csibe sajnos lebetegedett ezért ő csak otthonról tudott drukkolni nekünk.
Jó hamar, a tervezett időhöz képest kb. 2 órával előbb odaértünk, így kint a főtéren álltunk meg, és onnan gyalog fedeztük fel, hogy merre található a rejtélyes MisztIQum. A jó plakátozásának hála magát a helyet szinte eltéveszteni sem lehet, a kirakaton hatalmas tábla hirdeti, hogy elérted az úti célod, bent pedig egy viszonylag kis előtérből nyílik mind a két szoba.

Ez a kritika az első szobájukról, A kriptáról szól, A da Vinci Kód-ex megszerzése során átélt kalandjainkról külön cikkben olvashattok.

A honlapjukon szereplő történetünk szerint:

Eddigi ismeretlen, 4500 évvel ezelőtt uralkodó egyiptomi királyné sírját fedezték fel.
A sírkamra falán olvasható feliratok szerint az elhunyt a körülbelül i.e. 2460 és 2458 között uralkodó Noferefré fáraó felesége volt.
A királyné létezésén kívül a sírkamra is ismeretlen volt eddig. Tervezőik mindig is úgy alkották meg, hogy a betolakodók bent rekedjenek, ám egy titkos kijáratot mindig készítettek...
Sikerül megtalálni a titkokkal, rejtélyekkel, feladványokkal teli Kriptában a kiutat mielőtt lejár az idő? A kijutás a Kriptából kihívás, de nem lehetetlen feladat!

A kijutás olyannyira nem lehetetlen, hogy nekünk sikerült is, mégpedig a 60-ból 35 perc leforgása alatt. Egyedül azon bosszankodhattunk kicsit, hogy mint utólag megtudtuk, egy percen múlt a rekorddöntésünk, de azzal vigasztaltuk magunkat, hogy ez azért nem sikerült, mert csapatjátékosok voltunk. Ugyanis a végén Angyal és én oldottuk meg az utolsó feladatot, mely annyira tetszett nekünk, hogy odahívtuk Rizit, és nagy élvezettel megmutattuk neki ahelyett, hogy rögtön rohantunk volna a kijárathoz.

Játékmester

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

5   

5   

4,5  

Rendes, közvetlen, beszédes - tömören így tudnám jellemezni. Amint odaértünk, hamar kiderült, hogy ő maga is szabadulószoba rajongó, és ezt a két szobát is ő alakította ki. Jó sokat sztorizgattunk vele, picit el-el kanyarodtunk a helytől. Angyal világított rá, hogy kissé talán kevésbé volt összeszedett olyan szempontból, hogy úgy tűnt, mintha nem tudta volna, mit akar pontosan elmondani. Árnyaltan beszélt, hogy lesz ilyen vagy olyan jellegű feladat, de konkrétumot ugye nem mondott, mert nem akart előre lelőni semmit. Illetve úgy tűnt nekünk, mintha a sztori elmondása nélkül is beengedett volna minket simán a szobába. Bár lehet, hogy csak mi nem vártuk ki, és kérdeztünk rá korán, ez már nem fog kiderülni.
A segítségadás egy kissé szokatlan módon, az ajtó alatt becsúsztatott cetlikkel történt, de jól időzítve kaptuk őket, és ügyesen vittek minket előrébb a feladatokban.
Összességében elég pozitív képet kaptunk róla, beleélte magát a dologba.

Flow

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4,5  

5   

4,5  

Alapvetően a flow élmény megvolt, számomra egy-két megakadás nehezítette csak ezt, ami részben lehetett azért, mert mi is figyelmetlenek voltunk (bár előre jelezte a játékmester, hogy minden részletre figyeljünk), részben pedig mert volt egy feladat, amihez több út is vezetett, és ezek közül kettőt meg is találtunk. Így viszont az egyik megoldást nem értettük, hogy mit szeretne, és vissza-visszamentünk hozzá egészen a végéig, ez a kavarodás pedig azért rányomta a bélyegét a hangulatunkra.
Rizi jól elvolt a szobában, neki maximálisan tetszett a megvalósított kriptahangulat, és még egy kedvenc feladata is akadt a pályán.

Story

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

3,5  

3,5  

3,5  

Ez volt sajnos az egyik gyenge pont számunkra. Amit a helyszínen kaptunk, mint sztori, csak pár sor volt, miszerint felfedezőként érkeztünk a piramisba, és meg kell találnunk a kiutat, nagyjából ennyi. Utólag vettük észre, hogy az előtérben egy kis papíron, illetve a neten is több minden van róla. De ott helyben lehetett volna ezen még tolni kicsit, jobban részletezve.
A konkrét történet mellett a másik fele ennek a szempontnak ugyebár a megvalósítás. Azaz hogy mennyire sikerült az aktuális tematikát vagy sztorit belevinni a szobába, a feladatokba. Ezt a felét pedig abszolút jónak véltük, ha csak tematikát kellett volna értékelni, arra jó eséllyel megkapta volna az olyankor maximálisan adható 3 pontot a korhűnek látszó díszletek és eszközök, meg persze a megteremtett hangulat miatt.

Nehézség

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

3   

3,5  

3,5  

A szobát 2-6 fősnek és közepes nehézségűnek írják, és bár mondták, hogy ez inkább keresgélős szoba, kicsit kevésnek éreztük a feladatokat. Három haladó vagy négy kezdő csapattag valószínűleg elég, öt-hat fő már kicsit sok lenne.
A feladatok talán kezdőbbekre vannak szabva, és egy-kettő még érzésünk szerint elférne bent.

Feladatok kreativitása

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4,5  

4   

4   

Mivel még játék előtt elmondta nekünk (és ezek alapján valószínűsíthetően minden más csapatnak is), ezért nem tekinthető spoilernek, hogy vannak a játékban olyan elemek, amikre ő csak úgy hivatkozott, hogy csapdák. Ezek alatt különböző félrevezető jeleket vagy előrébb nem vivő feladatrészeket értett, melyek csak arra vannak, hogy hátráltassák, feltartsák a csapatot.
Ezek a csapdák viszont nem voltak annyira kidolgozva, mint lehettek volna, és ettől kicsit kaotikusnak tűnt időnként az egész, hogy most mit is csinálunk és főleg miért. Hiányzott például az, hogy ezek a csapdának szánt feladatszálak le legyenek valahogy zárva (legalább egy részük) egy-egy ötletes és hangulatos fordulattal. Mondjuk egy "Nem nyert!"-hez hasonló, de persze tematikába illő üzenettel, szimbólummal.
A feladatok elosztása sem lett túl jó talán, az eleje és vége nagyon tetszett nekünk, a közepe viszont kicsit laposra sikerült. Ellenben volt pár igazán meglepő és ötletes megoldás, amik jelentősen felhúzták az értékelést, de ezekről sajnos elég nehéz spoilerezés nélkül beszélni. Menjetek el, és nézzétek meg!

Látványvilág

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

4   

4   

4   

Elsőre említette a játékmester, hogy a szobát próbálták korhűre csinálni. Ez többnyire sikerült is, elektronika a világításon kívül nem volt, számzáras lakat sem nagyon, bár ezekből még jobban le lehetne faragni a maximális élményért.
Az elején kaptunk egy lámpást, melyet végigvihettünk a szobán, ez pedig rengeteget dobott az élményen, és még hasznosnak is bizonyult, azért jár a bónuszpont!

Összesítve tehát:

paper-mario-icon48.png

rizi.png

angyal.png

24,5 

25  

24  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

81,7 %


Ez egy jó szoba összességében, érdemes kipróbálni, ha erre jár az ember, de talán kezdőbekkre van inkább szabva, ezt a pontok is tükrözik. Pár aprósággal lehetne rajta még javítani, illetve a létszámra nagyon érdemes odafigyelni. Újfent megemlítem, hogy három, maximum négy ember ide bőven elég.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

kripta.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr6210415144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.