2016. október 23. 22:30 - Csibussz

Szabadulós-Pince - Múmia

Értékelés: 87,2 %

mumia_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 9 900 Ft - 2-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • -15% - Audi szakszervezeti kártyával
Honlapcím: www.szabaduljki-gyor.hu
Facebook oldal: https://www.facebook.com/szabadulospince

Az összesítést tekintve (Esc-Apes + magánszervezés) rohamosan közeledett a 100. szabadulásom, és szerettem volna méltó módon megünnepelni. Sajnos eredeti terveim egy nagyobb fajta embertömegnek és egy lefoglalt teljes szabadulós területnek köszönhetően dugába dőltek (talán majd a csapatos 100.-on - most 96-nál járok - vagy a 150.-en úgy, hogy Sasy-nak az legyen a 100., majd elválik), de sebaj, nem adtam fel a reményt, hogy emlékezetessé tegyem ezt a szép alkalmat. 

Úgy döntöttünk a vállalkozó szelleműekkel, név szerint Sasy-val sasy.png, Vikival viki.png és Gerifielddel paper-mario-icon48.png, hogy a korábban tervezett egész napos kiruccanást igenis megejtjük ünneplésképp, csak máshova. Mivel hívtak minket 2 helyre is vidékre szabadulni, nem volt kérdéses, hogy a második és harmadik megálló Tatabánya illetve Tata lesz, már csak az volt a kérdés, hogy melyik városba menjünk először, hát nekiálltam a kutatásnak. Így lett az úti célunk a 100. szökésemhez Győr szép városkája, ahol találtam egy egyiptomi tematikájú szabadulószobát, a Múmiát a Szabadulós-Pince üzemeltetésében. Le is leveleztem, le is foglaltam, már nem volt más hátra, mint autóba ülni, és nekivágni a kalandnak. 

Meg is örökítettük a napunkat egy videóban, így erről nem is regélnék sokat, íme:


Twunk pont Győrben volt egy rokonánál, így a teljes útra ugyan nem, de a szabadulásunkra elkísérni és végignézni minket csatlakozott a csapathoz.

A játék története szerint modern kori sírrablók vagyunk. A piramis ajtaja ránk zárul, és 1 óránk van szabadulni, csak így kerülhetjük el a Múmia átkát.

A játéktérre már úgy engedett be minket a játékmesteri szerepet magára vállaló hölgyemény, hogy segítséget adni nem tud, kérni nem tudunk, oldjuk meg. Persze ezt nem épp ezekkel a szavakkal mondta, de a lényeg ez volt. Mi nagy erőkkel neki is álltunk megoldani, de az a fránya matek alaposan kifogott rajtunk. Az utolsó lakatnál, az utolsó számolásnál, sok szobát megjárt csapathoz híven sikerült túlbonyolítani a dolgokat, így nem koronázhattuk sikerrel az összesített 100.-at, de sebaj, így is kaptam egy pezsgőt emlékül, aminek nagyon örültem, egész nap magammal hurcoltam, majd hazafele el is fogyasztottuk.

Játékmester

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

5   

5   

5   

A hölgyemény végtelenül kedves volt a fogadásunknál is, játék után végigmutogatta nekünk a többi szobát is, így meghozva a kedvünk ahhoz, hogy visszatérjünk hozzájuk.
A játék előtt volt egy olyan érzésünk, mintha kicsit terjengősen adta volna elő a szabályokat és egyéb állatfajtákat, de Viki szerint ez utólag visszatekintve indokolt is volt. Engem csöppet zavart, bár ez a pontozásnál nem látszik meg, hogy a segítséget egy az egyben kivették, adni nem tudnak, kérni nem lehet. Mivel ez szórakoztatóipar volna, a vendégek élménye lenne az elsődleges szempont, és ha úgy esik, hogy egy csapat az első feladatnál megakad, vagy akár a játék közepén, és nem képes azon továbblendülni, akkor gyakorlatilag csak állnak egész idő alatt, és néznek ki a fejükből, az élményfaktor pedig ezzel drasztikusan csökken. Véleményem szerint ezt valahogy meg kellene oldani, de persze lehet, hogy ez csak nekünk böki a csőrünk, hogy még a lehetőség sincs meg.

Flow

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

4,5  

4,5  

4   

Az elején nagyon jó lendülettel ugrottunk neki a dolgoknak. Pörögtünk, megtaláltunk elég sok dolgot, majd eljutottunk arra pontra, hogy mindent, amit találtunk, megfejtettünk, és hova tovább? Legalább 15 percen keresztül hallgattuk Gerifield sopánkodó hangját, hogy "Mit nem veszünk észre?", mire végre megtaláltunk valamit, ami egy olyan dologra mutatott, amit már legalább fél órája tudtuk, hogy meg kellene lelnünk, de nem ment. Az eleje nagyon jó volt, de a végéről hiányzott a lökés, folyamatosan megakadtunk, a második felében végig azt éreztük, hogy valami nem stimmel. Ennek ellenére a segítség hiánya végig arra kényszerített, hogy gondolkozz, csináld, csak néha ezt nem a legjobb érzéssel éltük meg.

Story

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

3,5  

4   

4   

A történettel akadt egy csöppnyi problémánk (a felvezetést, hogy modern kori sírrablók vagyunk, azzal magyarázta a hölgyemény, hogy régen igazi tűzzel égő lámpást kaptak a szabadulni vágyók, ma már csak elektromosat, mivel sokszor megesett, hogy odabent a díszletként funkcionáló fáklyákat akarták gyújtogatni a kedves látogatók ahelyett, hogy hurcibálták volna magukkal a lámpásokat). A gondunk az volt, hogy a szabaduláson kívül és a múmia átka elől való menekülésen kívül semmi konkrét célt nem támasztott elénk. Ez - főleg bennem - egy elég nagy űrt hagyott, pláne azután, hogy ki volt kötve, hogy mi sírrablók vagyunk. Ha már rabolni megyünk, akkor illenék kihozni is valamit. Véleményünk szerint, ha mondjuk az elején kapunk egy megbízólevelet, amin szerepel egy fotó egy nyakékről, és hogy ennyi meg ennyi pénzt kapunk, ha elhozzuk a nagy egyiptomi tehetős emberkének, aki felbérelt minket, akkor még a küldetéstudatunk is meglett volna, és nem csak a hiánya, miszerint sírrablók vagyunk, rablási indíttatás nélkül. Ezt leszámítva a szobán belül egy csöpp kétségünk sem támadt, miszerint egy egyiptomi sírkamrában vagyunk, nagyon szépen megoldották már a bejutástól kezdve, hogy az elején ami elhangzik, hogy hova megyünk, azt végig éreztették is, sőt, a végén azt a bizonyos átkot is megéreztük a hatásoknak köszönhetően. Sajnos minket ott talált, és lesújtott ránk, de reméljük, a szabadulós karrierünket nem töri derékba.

Nehézség

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

4,5  

4   

4   

Maga a játékmenet nem volt igazából se nehéz, se könnyű. Akadtak benne könnyebb és nehezebb feladatok is, az egyiptomi tematikánál elmaradhatatlan fordítási gyakorlat is meg lett egy picit tekerve, hogy ne legyen annyira egyértelmű, viszont nem volt ellehetetlenítve, így ha nem is könnyűszerrel, de meg lehetett oldani. Talán néhol az elrejtések sikerültek olyanra, hogy kis híján beléjük tört a bicskánk, és a legvégén (számunkra) nem volt egyértelmű a jelölés, annál a bizonyos matekpéldánál, de ez, ha azt nézzük, relatíve csapatfüggő, hogy kinek mi egyértelmű. Úgy összességében mi azt mondjuk, hogy ennek a játéknak a nehézségi szintje egész jól el lett találva, azért teljesen kezdőknek nem biztos, hogy ajánlanánk, főleg a segítségkérés hiánya miatt, de ettől függetlenül bátran látogasson el hozzájuk mindenki.

Feladatok kreativitása

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

4   

4,5  

4   

Gerifield szavaival élve: "Még lehetne rajta tekerni, de kifejezetten nem volt rossz!". Jó volt, hogy megpróbálták az egyiptomi technikákat és életérzést belevinni még akkor is, ha feladatfajtából nem is szerepelt annyi. Úgy vettük észre, hogy próbálták a lakatokat kihagyni a játékból, és csak olyan helyre tettek, aminél majdhogynem elengedhetetlen volt, és ez abszolút pluszpont. Amit már az előző szempontnál is említettünk, hogy a fordítást is megcsavarták csöppet, ez is egy hatalmas jó pont, így azt tudjuk mondani, hogy kreativitás terén egész szépet alkottak.

Látványvilág

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

4,5  

5   

4,5  

Ugyan akadtak bent oda nem illő dolgok, Viki mindenképpen ragaszkodott a maximálisan adható ponthoz, mert szerinte ez volt az első olyan egyiptomi szoba, ahol tényleg figyeltek arra, hogy úgy érezd magad, mint egy egyiptomi sírkamrában. Az, hogy alig volt világítás, és neked kellett a lámpásaidat hurcibálnod, nagyon jól átadta a sírkamra hangulatát. Valamint nem hiszem, hogy túl sok dolgot lövünk le azzal, ha megemlítjük, hogy azok a pókhálók zseniálisak voltak! Végre egy hely, amit réginek, elhagyatottnak akarnak eladni, és nem ragyog a tisztaságtól. Persze pánik-pánik elkerülése végett, nem igazi pókok hálóiról beszélünk, hanem a szervezők által minden egyes játék után újrahúzott műpókhálókról. Valami eszméletlen, hogy mekkorát dobott a hangulaton, és úgy egy az egyben átadta az érzést, hogy mi egy sírkamrában vagyunk, ahova az építőkön és temetkezésieken kívül emberi kéz még nem tette be a lábát.

Összesítve tehát:

csibe.png

viki.png

paper-mario-icon48.png

26  

27  

25,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

87,2 %


Ez a szoba méltó kezdése volt egy fantasztikusan jó napnak, és bátran merjük ajánlani mindenkinek, aki csak Győr környékén jár, mert tény, hogy egy apróság miatt nem jutottunk ki, ennek ellenére végig élveztük a játékot, és már tervbe is vettük, hogy a jövőben visszatérünk, és kipipáljuk a többi játékukat is a palettánkon. Nektek is ezt ajánljuk!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

mumia_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr7511838683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.