2016. október 28. 22:30 - Csibussz

Mystique Room - Cosmos (VR)

Értékelés: 83,9 %

cosmos_vegleges_masolata.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 11 990 Ft - fejenként 2 fős csapat esetén

     • 4 990 Ft - fejenként 3-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • -2000 Ft a játék árából, ha már voltál náluk
Honlapcím: http://www.mystiqueroom.hu/main.php?room=4
Facebook oldal: https://www.facebook.com/mystiqueroom/

Ha Szabadulószobák Éjszakája, akkor támadás! Tavaly ősszel sajnos kimaradt eme nemes esemény a csapatunknál, mert valahogy pont olyan időpontra esett, hogy senki se ért rá. Ezt idén bepótoltuk!

Megnéztem a résztvevők listáját nem sokkal az első hirdetések után, és feltűnt, hogy a MystIQue Room is szerepel, ráadásul a legdrágább és legújabb játékukkal. Az volt az a szoba, ami nagyon felkeltette az érdeklődésünket, tekintve, hogy az egész egy Virtuális Valóság, és sokan ilyet még életünkben nem próbáltunk, pedig nagy részünk informatikus. Az eredeti 5000 Ft-os ár a többségében egyetemista pénztárcánknak kifejezetten fájt, ezért eddig nem is jutottunk el idáig, viszont így, hogy féláron mehettünk, már sokkal könnyebb szívvel adtuk ki a 2500 Ft-ot egy órányi mulatságra.

És nem bántuk meg!

Ahogy a Noo'zaca örökségénél is írtam, az újításoknál mindig érdeklődve, de kicsit félve nézek az eredményre. Magában hordozza egy fantasztikus kreálmány lehetőségét, ugyanakkor egy esetlegesen rossz kivitelezésnek köszönhetően hatalmas bukás is lehet belőle. Erre a játékra az előbbi lett érvényes. Az elején határozottan fura volt, hogy a szemüveg ott volt a fejünkön, és mindent azon keresztül láttunk, de mikor elfelejtettük, és teljesen beleéltük magunkat abba, amit láttunk, onnantól kezdve egyszerűen fantasztikus élményt nyújtott.

Feladatunk szerint egy űrállomásban vagyunk, és ezt az űrállomást kell megsemmisítenünk, úgy, hogy felrobbantjuk, majd miután minket is kivitt a löket, meg kell találnunk a mentőkabint, ami szépen hazahoz. Valljuk be, ez elég egyszerű, de már önnön magában véve is egész izgalmasnak hangzik, úgyhogy Vikivelviki.png, Sasyvalsasy.png, és Sasy párjával Mártival neki is vágtunk a küldetésünknek.

Utólag is, és még egyszer szeretnénk megköszönni, hogy elküldték nekünk a játék alatt készült felvételeket, hihetetlenül vicces volt visszanéznünk, hogy s mint hadonászunk egy helyben ülve magunk előtt. Veletek is megosztanánk ezt az élményünk, összeraktunk egy videót, reméljük okoz majd néhány vidám percet nektek is!


És most lássuk, mi is játszódott le igazából a mi nagy kapálózásaink közepette:


Az értékelésnél viszont csöppet bajban voltunk, mivel ez nem tekinthető kifejezetten szabadulószobának, bár tény, megvannak az arra utaló jelek. Megkísérlünk tehát összehozni nektek valamit. Essünk is neki!

Játékmester

csibe.png

sasy.png

viki.png

4,5  

4   

4   

Ez a szempont nem okozott különösebb problémát, hála az égnek! Az úriember, aki fogadott minket, nagyon kedves és közvetlen volt, látszott, hogy "kicsit" el vannak havazva, ő mégis tudott időt szakítani ránk, hogy beszélgessünk  előtte is, utána is. A pálya rendhagyóságát figyelembe véve segíteni nem tudott annyira árnyaltan, de mindig jókor szólt be hozzánk, amikor el voltunk akadva. Ráadásképp még azt is elintézte nekünk, hogy megkaphassuk a felvételeket, amiket közvetlen a játék után vissza is játszott nekünk bele-beletekerve, hogy mi is nevethessünk magunkon. A játék elején a történetet nagyon jól mondta el, a szemüvegek felhelyezésénél akadtak problémák, de azt is ügyesen és relatíve gyorsan kezelte. Véleményünk szerint egy nagyon jó játékmesterrel akadtunk össze.

Flow

csibe.png

sasy.png

viki.png

5   

4   

4,5  

A játék rendhagyóságának köszönhetően ezzel a ponttal csak néhány esetben volt probléma. Ha nem is akadt épp mindig dolgunk, nézelődni, repkedni mindig tudtunk, így kvázi folyamatos inger alatt álltunk, és nem is éreztük meg csöppet sem az egy órát. Igaz, itt nagy előnye a játéknak, hogy egy Virtuális Valóságban mozogtunk, és már maga a tény és az élmény is elég izgalmas ahhoz, hogy az ember ne unatkozzon. A vezérlés volt az, ami néha csöppet nehézkesnek bizonyult, így akadályozott picit a játékban, és ezt Viki érezte meg leginkább.

Story

csibe.png

sasy.png

viki.png

4,5  

4   

4   

A történet kellőképpen izgalmasra sikerült, és mondanom sem kell szerintem, hogy a játék alatt is egész jól végig volt vezetve, hiszen ha azt nézzük, egy számítógépes játékban voltunk. Furán is jött volna ki, ha egyáltalán nincs végigvezetve. Mondjuk tény, hogy jelen pillanatban csak angol nyelven elérhető a játék, ami picit megnehezítette a történet megértését, amikor a játékban kaptuk az információkat, de ez, ha jól értettük, a közeljövőben változni fog, lesz magyar nyelv is, legalább felirat szintjén. De akkor maradjunk csak a történet részénél! Már az elején jó kedvünk támadt, amikor meghallottuk a részleteket, majd amikor úriemberünk a végére ért a mesélésnek, egy küldetést is a nyakunkba akasztott. Nem csak egyszerű hely- és helyzetleírást kaptunk, hanem komplett feladatot. Ezzel a küldetéstudatunk is meg lett alapozva, és nem csak bolyongtunk egy programozók által megalkotott igencsak látványos világban tökéletesen céltalanul.

Nehézség

csibe.png

sasy.png

viki.png

3   

4   

3   

A játék egyáltalán nem nehéz. Sőt, kifejezetten könnyű elemeket hordoz magában. Aki megoldott már néhány számítógépes, mobilos kijutós játékot, könnyű szerrel rájön szinte minden apró részletre, hogy mit hol keressen, és mit csináljon vele. A nehezebb részét a dolognak a vezérlés adja, aki még életében nem tapasztalt ilyet, annak kell egy kis idő, mire belejön, hogy hogyan is kell abban a világban mozogni, repülni, akármit, és persze megszokni a tényt, hogy kinyújtod a kezed, és hirtelen úgy felgyorsulsz, hogy beleütközöl az első adandó tárgyba, ami szembejön veled. Persze szigorúan virtuálisan.

Feladatok kreativitása

csibe.png

sasy.png

viki.png

4,5  

5   

2,5  

Ebben egész szépen kitettek magukért. Sasy-val egyetértettünk abban, hogy jó lett volna, ha a képességeinknek, köztük is a lézernek, kicsit több esetben vesszük hasznát, viszont ettől eltekintve nagyon jópofa feladatokat sikerült összehozniuk, ami teljes mértékben passzolt a közegbe. Megpróbáltak különböző fajtákat alkotni, megoldották, hogy legyen a játéknak egy olyan szakasza, amikor a játékosnak egyedül kell boldogulnia, de azért a nagy része a dolgoknak persze a csapatjátékra épül, és ezt teljesen jól teljesítették többféle létszám esetére is.

Ezzel Viki nem értett egyet. Ő sokkalta többet várt volna az egész játéktól, neki hiányzott, hogy úgy istenigazából gondolkodni kelljen a dolgokon, neki minden egyből egyértelmű volt, és ez szerinte a kreativitás hiányát tükrözte. Ezen felül ő a vezérlést is eléggé problematikusnak élte meg, így az már csak hab volt azon a bizonyos tortán.

Látványvilág

csibe.png

sasy.png

viki.png

5   

5   

5   

Ez véleményünk szerint egyértelműen a programozók munkáját dicséri. Kifejezetten szép látványvilága volt az egész játéknak, a tárgyak, melyeket beletettek, nagyon jól rajzolódtak ki, és plusz "játéklehetőséget" biztosított a magad előtt terelgetésük. Bármikor szinte, amikor szétnéztél, felfedezhettél egy nagyon szép vagy meghökkentő részletet, és az se volt kutya, amikor kikerültünk a világegyetembe. Egy picit azért féltem attól, hogy elveszünk, és örök életünkre száműzve maradunk az 1-esek és 0-ák csillagokkal elfedett birodalmába, de ez persze nem történhet meg, hiszen a játékidő limitált. Minden csodaszép volt, és rendkívüli élményt jelentett.

Összesítve tehát:

csibe.png

sasy.png

viki.png

26,5 

26  

23  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

83,9 %


Ez, mint ahogy a látványnál már megjegyeztem, egy igencsak rendkívüli élmény volt nekünk. 4 főből álló kis csapatunkból egyedül Sasy próbálta korábban a Virtuális Valóságok nyújtotta élményeket, ő is csak egyetlen egy alkalommal néhány percre, most viszont egy egész órányi mókában lehetett részünk, és kifejezetten élveztük. Nem merjük egy kalap alá venni a tipikus szabadulószobákkal, de tény, hogy ha valakinek nem elég a számítógépes játékok által nyújtott monitoron keresztül élvezhető játékmenet, vagy szeretne egy másik típusú szabadulós játékot is kipróbálni, ahol egész játék alatt ülhet, és csak a kezét kell mozgatnia, az itt garantáltan jó élményeket szerezhet, és még emlegetni fogja egy jó ideig.

Jó munkás emberek számára az az 5000 Ft, amit fejenként elkérnek érte, valószínűleg nem okoz majd akkora problémát, hiszen a játékmenet és az élmény bőven megéri a pénzét, viszont az egyetemistáknak és a könnyebb pénztárcájúaknak azt tudjuk tanácsolni, hogy várjanak ki egy újabb akciót, és akkor azonnal repüljenek rá, mert hihetetlenül jó élményeket nyújt!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

cosmos_vegleges.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr511938625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.