2016. november 06. 22:30 - Csibussz

HintHunt - Torpedó

Értékelés: 93,3 %

tengeralattjaro_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 3-5 fő
Alap ár:
     • 10.500 Ft - 3 fős csapat esetén
     • 12.000 Ft - 4 fős csapat esetén
     • 12.500 Ft - 5 fős csapat esetén

Honlapcím: https://hinthunt.com/locations/budapest
Facebook oldal: https://www.facebook.com/hinthuntbudapest/

Mikor először megláttam a kuponoldalak összefoglalójánál a hirdetett kuponjukat, már akkor néztem nagyokat, hogy High Tech szabadulós játékként hirdetik, és végig egy tengeralattjáróról beszélnek. Azonnal felkerestem az oldalukat a mindenki-kedvence-közösségi-oldalon, és rá is repültem a promó videóikra és posztjaikra tájékozódási célzattal. Valami gyanús volt, és kíváncsi lettem, hogy megalapozott-e a gyanúm. Minden jel és hirdetési forma arra engedett következtetni, hogy egy igazi tengeralattjáró lesz játékunk főhadiszállása, erre kedves rokonaim rákontrázva, emlékeikben turkálva utaltak olyanra, mintha egy tengeralattjárót láttak volna a Parlament előtt a Dunán. Ez már alapjaiba véve is elég érdekesen hangzott, de valahogy nem állt össze a kép. A kuponnál is, a honlapjuknál is, és minden fellelhető helyen egy szárazföldi cím szerepelt, de azért a remény élt bennünk, hogy azért hátha mégiscsak valaki mert lépni egy merészet.

Össze is kaptam a csapatot magam mellé, Baktibakti.png, Twunktwunk.png és Angyalangyal.png személyében, és ki is tűztük az időpontot, a kupon lejárta előtti utolsó napot.

Mikor odaértünk a minden által jelzett címre, csöppet elkámpicsorodva tapasztaltuk, hogy egy étterem bejárata előtt szobrozunk a szemerkélő esőben. Bementünk, és elkezdtünk érdeklődni a játék után, miáltal elég hamar útbaigazítottak bennünket, hogy rossz szinten keresgélünk, lejjebb kell ásnunk magunkat az emeletek hálózatában, más szóval: irány a pince. Ezen a ponton már teljesen biztosak voltunk abban, hogy nem látunk most se élőben tengeralattjárót sajnos. Túl jó volt a marketing.

Egy első körben kicsit szétszórt hatását keltő operátor vette át az irányításunkat, és avatott be a szabályokba. Kicsit meglepődve hallgattuk, hogy ebben a játékban nem úgy mennek ám a dolgok, mint úgy általában, ugyanis innen segítség nélkül elég valószínű, hogy nem jutunk ki időben. Éppen ezért a játékba beleépítették az időnkénti segítségnyújtást néhány monitor közreműködésével, úgyhogy amint meghalljuk a pittyegést, azonnal menjünk oda, és ellenőrizzük, hogy jó helyen matatunk-e. Mindezek után még a történetünket is volt szerencsénk meghallgatni, miszerint (a teljesség és részletesség igénye nélkül) baj történt, és ki kell lőnünk egy torpedót egy ellenséges hajóra, különben még nagyobb baj lesz.

Nyílt az ajtó, és beléphettünk a "tengeralattjárónk" fedélzetére. Operátorunk is bejött velünk még elmutogatni, hogy mi hol van, majd kisebb szívroham után, hogy lehet, hogy Twunk úgy behúzta az ajtót, hogy úriemberünk is bennragadt velünk (megúszta, ki tudott menni), kiballagott az ajtón, és kezdetét vette kalandunk.

56 perccel később útnak indítottuk a rakétát, és ezzel sikerrel teljesítettük küldetésünket. Ottmaradtunk még kicsit beszélgetni operátorunkkal, majd elindultunk keresni egy kényelmes és legfőképpen esőmentes helyet, hogy elkészíthessük az értékelésünket. Lássuk, mire jutottunk!

Játékmester

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

4,5  

4,5  

5   

4,5  

Twunk, mint ahogy azt a pontja is tükrözi, teljes mértékben meg volt elégedve játékmesterünk teljesítményével. Bakti ezzel ellentétben csöppet szétszórtnak tartotta úriemberünket, Angyalunk véleménye szerint pedig ugyan a főbb játékmesteri dolgokban jól szerepelt, viszont nem tett hozzá a hangulathoz annyit, hogy úgy igazából feldobja a kedvünket, ráadásképp közepesen érezte fogékonynak arra, amit mi mondtunk visszajelzésként a játék után. 

Flow

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

4   

4,5  

5   

4   

A megakadásaink nagy részét az okozta, hogy segítséget kaptunk, és emiatt vagy amivel épp foglalkoztunk, azt azonnal el kellett dobni, hiszen megmondták a játék elején, hogy a segítségek beépítettek, és nagyon fontosak, figyeljünk rá, vagy épp olyan dologra utalt, amit már megoldottunk, és máshol voltunk elakadva, de egyáltalán nem abban nyújtott támogatást. Ezek miatt a játék sem zajlott teljesen gördülékenyen, és az élményből, hogy mi most kilövünk egy igazi torpedót, és ezzel elsüllyesztünk egy másik hajót, erőteljesen levett, mert puszta feladatok teljesítésének hatott a dolog. Tény, nem csak negatívként éltük meg, hiszen pontban elég szépekkel büszkélkedhet a játék. A zavaró tényezőket leszámítva kifejezetten hangulatos volt, hogy a szoba reagált arra, épp mit csinálunk, így be tudott rántani magával a történetbe. Míg az elején csalódásként éltük meg, hogy nem járhatunk egy igazi tengeralattjárón, addig a játék alatt majdnem végig megvolt a hangulat, és erről bizony a kapitány is tehet.

Story

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

5   

5   

5   

5   

A történet a játék alatt, köszönhetően a beépített játékvezetésnek, gyönyörűen végig lett vezetve. Ha nem is volt meg mindig a küldetéstudat, azt, hogy a sztoriban hol járunk, és mi az éppen aktuális feladatunk, azt mindig tudtuk. Ez segítette a játékba való beleélést, és a hangulat megalapozását egyaránt. 

Nehézség

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

4,5  

4   

5   

4   

Twunk ezt a nehezebb szobák közé sorolná még úgy is, hogy sok segítség van beépítve, viszont nem élte meg lehetetlennek, így tőle erre maximális pontot kapott a játék. Bakti ezzel nem értett teljes mértékben egyet. Véleménye szerint a feladatok némely esetben bonyolultak voltak, össze-vissza helyezkedtek el, és zavaró volt, hogy csak és kizárólag akkor tudtad őket megcsinálni, ha figyeltél a segítségekre, magadtól esélytelen lett volna. Hogy Angyalt idézzem: "Szerintem ez nem volt egy nehéz szoba... de mégis. Nem voltak benne nehéz feladatok, nem voltak benne olyan dolgok, amire azt mondom, hogy 'Ez mekkora királyság, hogy meg tudtam oldani!', tehát nem volt egyik feladat megoldása után sem akkora sikerélményem, és mégis 56 percet bent voltunk... nem tudom, hogy miért." Véleményem szerint ez kifejezetten egy olyan szoba, aminél azt akarták elérni, hogy a beépített segítség, kvázi játékvezetés nélkül meg se tudd oldani, ráadásként még csavartak egyet némely feladaton, csak hogy jó nyakatekert legyen a dolog. Ez alapvetően nem egy rossz taktika, minden kétséget kizáróan így le lehet kötni egy csapatot közel egy órán át, viszont ez nekünk nem nyerte el teljes mértékben a tetszésünket. Ahogy mondani szokták: Ízlések és pofonok.

Feladatok kreativitása

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

4,5  

4,5  

5   

4,5  

Hogy Bakti szavaival indítsak: "Technológiailag le a kalappal, egy árva szavam nem lehet rá. Automatikus segítségnyújtás, lakat nélküli részek, s a többi, tehát technológiailag abszolút fel volt szerelve, látványos volt, nagyon szép, így megadhatnám az 5 pontot, viszont azért nem fogom megadni, mert pont a kreativitás miatt nem volt a flow élmény élvezhető." Általában a szoba megtervezésénél a kreativitást a nehézséggel szokták összekapcsolni, ebben az esetben látszott, hogy inkább a látvánnyal tették meg ugyanezt. A játékvezetés miatt a feladatokban még mindig láttuk a remek ötleteket, viszont ez, hogy önmagukban nem feltétlenül lehetett rájönni, az élvezhetőség rovására ment. Ebben az esetben maga a játékvezetés volt kreatív és ötletes elgondolású, persze azért a feladatok terén is büszkélkedhetett néhány igencsak fantasztikus ötlettel, viszont véleményünk szerint ez az elgondolás még egy csöpp korrigálásra szorulna.

Látványvilág

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

5   

5   

5   

5   

A látvány maga zseniális volt! Mint ahogy azt korábban is írtuk, mi tényleg azt vártuk volna, hogy majd egy igazi tengeralattjárón leszünk, és csöppet csalódtunk, mikor kiderült, hogy fityiszt mutattak nekünk, ennek ellenére a belépésünk pillanatától fogva sikerült az egész helynek magával ragadnia minket, és a végére tényleg azt hittük, hogy egy igazi tengeralattjárón rohangálunk. Egyedül úgy lehetett volna még hitelesebb, ha imbolyog kicsit, mintha tényleg vízen lenne. Az összes berendezés, (szinte) az összes kellék teljes mértékben autentikus volt, és azt a célt szolgálta, hogy elhidd, hogy te tényleg egy történet része vagy. Abszolút le a kalappal, tökéletes megvalósítás! Még sok-sok ilyet!

Összesítve tehát:

csibe.png

bakti.png

twunk.png

angyal.png

27,5 

27,5 

30  

27  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

93,3 %


Hát, szabadulók, egy biztos: ha azt olvasod valahol, hogy tengeralattjárón, repülőn, hajón, vagy bármilyen más extrém helyzetben lesz a szabadulás, ne higgy neki!!! Ha mégis ott lesz, maximum kellemesen csalódsz. Ez valamennyire nálunk csökkentette a kezdeti lelkesedést, de a játék területén lévő kialakítás és látvány azért bőven kárpótolt a dolgokért, és sikeresen elhitette velünk, hogy tényleg egy tengeralattjárófélén mocorgunk.

Akinek van rá pénze, vagy lát egy kupont, mindenképpen érdemes ellátogatni hozzájuk, de azt javasoljuk, hogy a haladók esetében négy embernél nincs nagyon értelme nagyobb csapattal menni, mert valaki majdnem biztos, hogy unatkozni fog. Nekünk, négy fővel, nagyon kellemes egy órát jelentett ez a játék, és mindenkinek csak ajánlani tudjuk.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

tengeralattjaro_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr3711938659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.