2018. január 11. 22:30 - Kr!StóF

Invasion1 - Zombia ~ Veszett idő

Értékelés: 84,17 %

inasion1_zombia_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
     • 14 990 Ft - 2-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • Bővebb információ a honlapon
Honlapcím: https://invasion1.webnode.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/escapegame.invasion/

Jó régen volt már, hogy én írtam kritikát, de Csibe úgy gondolta, hogy ennél a szobánál nincs kifogás, nekem kell a csapat véleményét digitális, olvasható formába öntenem, mert én vagyok a csapat „Zombi ügyi főbiztosa”. Hogy miii? Ez egy hosszú történet. Egyrészt egyszer eléggé elszaladt velem a paci, és felvázoltam a többieknek a tökéletes zombis szabaduló szobát. (Igen, eléggé rá voltam kattanva a Walking Dead-re abban az időszakban.) Másrészt nagyon parázós vagyok, ezért a félelemfaktort is jól át tudom élni. Így most hogy már mindenki számára világos, hogy miért az én szavaimat olvassa, vágjunk is bele.

A szoba nem egészen a városközpontban helyezkedik el, így a kijutás nemcsak a szobából, hanem a szobához is egy nagy feladat volt számunkra. Szerencsére vannak a csapatban sofőrök, akik benzint nem sajnálva állnak rendelkezésünkre, így Mazsi mazsi.png szállított a szobához minket Csibével chicken-icon.png, Gerifield paper-mario-icon48.png pedig már ott várt. Mindenki időben odaért, Gerifield még kicsit előbb is, úgyhogy ő már feltérképezte a virágpiac minden zegzugát, így a szoba bejáratát is könnyedén megtaláltuk. Beléptünk az óriási gyárépületbe, és mindannyian úgy gondoltuk, ez egy tökéletes helyszín egy zombi apokaliptikus sztorihoz.

Ha már a történetnél tartunk:

Az amerikai hadsereg a második világháború idején kikísérletezett egy biofegyvert, azonban a kutatás nem teljesen volt sikeres, hiba csúszott a számításokba. A kísérleti hadifoglyok megvadultak, elszabadultak és pár év alatt megfertőzték a világ nagyrészét. Több mint 60 év telt el a katasztrófa óta. Ti már ebbe a világba születtetek bele és megtudtátok, hogy létezik ellenszer, amit a kutatásban résztvevő egyik professzor kúriájának műtermében találtok. Ahogy megérkeztetek a helyszínre, zombik támadtak meg titeket és az egyik társatok súlyosan megsérült, így elsődleges célotok megmenteni őt. Az időtök szűkös, 1 órátok van arra, hogy társatok testén ne hatalmasodjon el a vírus. Vajon elég bátrak vagytok hozzá, hogy kockázatot vállaljatok egy biztonságosabb világ reményében? A jelszó: Nézz szembe a halállal azért, hogy az életet választhasd...

45 percnyi félelem, reszketés, ügyeskedés és persze gondolkodás után, már Gerifield kocsijában ülve fogalmaztuk pontszámainkat és véleményünket a szobáról. Nézzük is ezeket részletesen.

Játékmester

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

4,5   

4   

4,5  

4,5  

Mikor odaértünk, játékmesterünk éppen nagy fúrás-faragás közepette szerelte a pályát, mert hát mikor máskor menne tönkre valami, ha nem akkor, amikor mi megyünk. Szerencsére ezt a feladatot jól megoldotta, és a játék alatt nem is vettük észre a sufni tuningot, csak a végén mondta el, hogy mit javított. Ami kevésbé volt imponáló, az az, hogy a kezünkbe kaptunk egy darab papírt, amin a játék sztorija volt. Mi olyanok vagyunk, akik szeretik hallani a történetet, nem csak elolvasni, és ezt sajnos nem kaptuk meg, de ezt betudtuk annak, hogy szegény elég ideges volt az elromlott dolgok miatt. Segítségadásban tökéletes volt, Geri jegyezte meg, hogy néha picit talán még vonakodott is segítséget adni, de nem voltunk időhiányban, így ez nem ment a játék rovására.

Flow

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

4    

4,5  

4   

4   

Összességében nem volt gond a flow-val. Mazsi és Geri mondta a végén, hogy úgy érezték, hogy mindig volt valaki, aki lézengett, és szerintük három fővel lenne ideális a szoba. Az elején jobbára én voltam, aki kicsit el volt veszve, de utána, a vége felé már szerintem mindenkinek akadt mivel foglalatoskodnia. Jómagam valószínűleg a stressz és a para miatt kerestem a helyem, így ez végül is nem rontotta el a flow élményemet, de tény, hogy eleinte kevés volt a feladat, egy-kettőt még simán be lehetett volna pakolni. Többek között ezen okok miatt keletkeztek a fent látható pontok.

Story

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

4    

4   

3,5  

4   

A story sajnos nem volt kerek. Mint említettem, a szoba egy óriási gyárépületben van, aminél jobb helyszín nem is kell egy zombis történethez, mondhatni elég magasan volt a labda. Sajnos nem sikerült lecsapni. Kaptunk egy történetet egy professzorról, aki feltalálta az ellenszert, és az ő kúriájában kell ezt megszerezni, beoltani vele egyik társunkat, akit megharaptak, és így megmentjük őt és a világot. A történet második felével nincs is gond, tök király, hogy van egy plusz feladat, és nem csak a kijutás. Inkább a helyszínválasztás volt a probléma, nem igazán éreztük a kúriahangulatot. A másik dolog, ami Csibét zavarta leginkább, az, hogy a történetet egy papíron kaptuk, ami ráadásul nem volt rövid, így mire bejutottunk a szobába, ő már el is felejtette a story-t. Amit én mindig értékelek, az a történet eredetisége, és ez szerencsére rendben volt, annak ellenére, hogy ez volt a 3548. zombis történet, amit hallottam, de legalább nem a maradék 3547-ből emelt ide egyet a költő.

Nehézség

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

4    

4   

4,5  

4,5  

 

Ennél a résznél nem igazán szaporítanám a szót, a feladatok rendben voltak, nem volt túl nehéz, se könnyű, voltak ügyességi és gondolkodós feladatok, szóval rendben volt na. Ami talán ide tartozik, hogy a logikai feladatok nem elég nehezek érzésünk szerint. Félre értés ne essék, nem IQ tesztet várunk, de örültünk volna, ha kicsit jobban megdolgoztatják az agytekervényeinket, ez talán a pontokon is meglátszik.

Feladatok kreativitása

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

5    

5   

4,5  

5   

Kis bennfentes információ: rögtön amikor kijöttünk a szobából, készítettünk egy hangfelvételt az első benyomásokról. Visszahallgatva a felvételt, amint Csibe kimondta, hogy feladatok kreativitása, a következőt lehet hallani Geritől és tőlem: „ötös, tízes, szááázas!” Szóval mi nagyon oda meg vissza voltunk. Engem főleg az ügyességi feladatok, amik megfogtak, mennyiségre és kreativitásra is tökéletesek voltak. Végre egy szoba, ahol vannak ügyességi feladatok, és nem csak egy vagy esetleg egy se. Négyünk közül talán Mazsi lelkesedett a legkevésbé, de ő is meg volt elégedve a feladatokkal. A játék után dumáltunk egy kicsit a játékmesterrel, és elmondta, hogy miket akar még fejleszteni, hát nem mondom, ha kész, szerintem megyünk tesztelni, mert elképesztően jó ötletei vannak, minket nagyon megfogott.

Látványvilág

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

3,5   

4   

4   

3,5  

A látvány értékelése összefügg a story-val. A zombik jól néztek ki, a félelemfaktor teljesen rendben volt, nyomasztó volt, sötét volt, de ez nem egy kúria. Mazsi fogalmazta meg a legjobban: „Ez pont olyan, amikor van egy zsigulim, és veszek bele borzpézsma aranykarátos üléshuzatot, de attól még zsiguli marad.” Ami nagyon látványos volt, az a belefektetett munka. Látszott, hogy a fickó nagyon sokat dolgozott a látványon, és ezt mi is nagyra értékeljük, nagyon sok jó dolog volt, a történetválasztás nem igazán tökéletes, és ez értékeli le sajnos a látványt is, Csibénél és Mazsinál kevésbé, Gerinél és nálam kicsit jobban.

Összesítve tehát:

kristof.png

csibe.png

mazsi.png

paper-mario-icon48.png

25   

25,5 

25  

25,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

84,17 %

 

Összességében mindannyian pozitív élményekkel távoztunk, és meg voltunk elégedve a szobával. Én azt mondom, megéri kibumlizni a játékért a külvárosba, ha egy minimális félelemre és egy maximális játékélményre vágyik az ember. Szóval mindenkinek jó zombivadászatot, mentsétek meg a világot! Kristóf voltam, Tsáó!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

inasion1_zombia_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr10013590413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.