2015. február 18. 22:30 - Csibussz

RobotGuru - roboROOM

>> bezárt <<

robot_mod_mod_kicsi.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár:
• 9 990 Ft - 2-5 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
• Néha kuponoznak
Honlapcím: http://www.robotguru.hu/roboroom
Facebook oldal: https://www.facebook.com/Robotguru

Mikor egyik alkalommal megnéztem a Gábor által küldött kuponos linket, láttam, hogy született egy robotikával foglalkozó szabadulós játék. Rögtön felcsillant a szemem, tekintve, hogy én imádom a robotokat. Amúgy is akartunk már mióta egy olyan szabadulást, ahol rajtam kívül ott van Gábor gabor.png, Rizi rizi.png, Rizi barátja, név szerint Gergő, és ötödiknek elhívtuk még Angyalt angel-icon.png is.

Mindegyikőnk nagy izgalommal várta a szabadulást, elvégre nem találkozhatunk bármelyik sarokban robotokkal. Mikor odaértünk, egy nagyon kedves, fiatal, mosolygós hölgyemény fogadott minket. Miután Gergő kellőképp kiszórakozta magát az izgő-mozgó, kiépített pályán haladó robotbogarakkal, a hölgy elmondott minden fontosnak ítélt dolgot, kihangsúlyozta, hogy vihetünk be nyugodtan telefont is, valamint, hogy sokat kell majd keresgélnünk a lehető legváratlanabb helyekre számítva. Ezzel még nincs is általában gond. Arra is felhívta a figyelmünket, hogy összesen 3 segítséglehetőségünk lesz, és mindegyik mínusz két percet jelent a játékidőből. Ezeken kívül a szobának története is volt, miszerint mi tudósok vagyunk 2015-ből, és az emberiség érdekében, hogy ellopjunk egy fejlett akkumulátortechnikát, előreutazunk a jövőbe egészen 2020-ig, ahol az értékes szajré reményében betörünk egy robotzseni otthonába. Mindent értettünk és tudomásul is vettünk, úgyhogy beléphettünk az első szobába...

...végül a szabadulást jelentő kombinációval, no meg nem mellesleg az akkumulátorral a tarsolyunkban, kiléptünk a szobából. Már ott helyben is kérdezte a hölgy, hogy mi a véleményünk nekünk, sok szobát megjárt csapatnak az övékéről, és őszinte leszek, nem tudtuk összeszedni fejben azt a rengeteg dolgot, mely a szobában töltött 54 perc alatt több ízben is megfogalmazódott bennünk. Jelen cikk segítségével ezt megpróbáljuk pótolni.

Akkor lássuk is a részleteket:

Játékmester

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

3,5  

4   

1,5  

3,5  

A pontok jelentős többsége a hölgy kedvességének és kisugárzásának szólnak, és sajnos nem a játékvezetésének. Azt vettük észre, egy csöppet ellentmondásosan fogalmazott, amikor kijelentette, hogy mindössze 3 segítségünk lesz, és azok is időbüntetéssel járnak. Ezzel szemben a szobában töltött ötödik perctől kezdve folyamatos játékvezetésben volt részünk. Ez, be kell vallani, a játékmenet hibája is volt, minket pedig, egyeseket kevésbé, másokat viszont kifejezetten zavart.

Flow

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

1    

4   

2   

1,5  

Részben a folyamatos játékvezetésnek, részben a feladatok összességének köszönhető ez a sok esetben igen alacsony pontszám. Véleményünk szerint kicsit kuszák voltak a feladatok, és néhol meg is zavartak bennünket. A játékot élveztük, nagyon jól elvoltunk, csak nem a játék maga váltotta ki a jó szórakozásunkat sajnos.

Story

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

3   

2   

1,5  

2   

A történet maga jó volt, de az, ahogy ezt a szobán keresztül érzékeltetni próbálták, az már sajnos nem. Egyáltalán nem éreztük magunkat egy robotzseni szobájában, hiába volt pár utalás, így magát a történetet sem tudtuk átérezni úgy igazán.

Nehézség

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

2   

3   

2,5  

2   

Itt főleg azért kapott kevesebb pontot, mert néha eléggé eluralkodott rajtunk a káosz érzése odabent. Mintha nem lenne következetes a feladatok hovatartozása se. Volt bőven fölösleges és összezavaró tényező is, egyszóval nem kifejezetten könnyű, nem kifejezetten nehéz, nem kifejezetten tökéletes, inkább kusza, és ezért összezavaró. Egy jó dolgot tudunk a számlájukra írni: nagyon ügyesen elrejtették a dolgokat. Az egyik papírost úgy, hogy állítólag a csapatok mellett a játékvezetők se találták, és hetek óta a mi csapatunk volt az első, konkrétan Rizi, aki rábukkant... Amint megtalálta, jött a "segítség": Tépjük is szét, mert az már nem része a játéknak.

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

1    

4   

2   

1,5  

Lakat, lakat, lakat, doboz, doboz, doboz, szöveg, szöveg, utalás, keress, keress, hopp, valami érdekes, keress, keress, keress, keress! Itt szeretném még megemlíteni azt, amit már a hölgynek is mondtam, hogy van egy olyan feladat, melyhez tárgyi tudás kellene az adott témán belül, majd mikor már 20 perce kotlottak rajta többen is, de főleg Rizi, kaptunk egy olyan segítséget, hogy "Emlékeztek, mondtam, hogy vihettek be telefont." Na mármost, oké, hogy valaki bevitte a telefonját. De ha nincs mobilinternete (tudom, néhányan vagyunk már csak ilyen maradiak), akkor soha rá nem jön arra, amit a feladat kér.

Látványvilág

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

2   

2   

2   

Rendben, egy otthonba törünk be. Otthontól elvárhatóan ágy: √ , nappali: √ , de sehol semmi, ami arra utalna, hogy mi egy hiper-szuper robotzseni otthonában vagyunk. Őszinték leszünk: 2020-ban az ember már számít egy robotinasra, mely mozgásra rád szól, hogy töröld meg a lábad, vagy hogy elveheti-e a kabátod, robotkutyusra, robothalakra, a már korábban említett rohangáló robotbogarakra, kis "saját fejlesztésű" robotfigurákra, mindenre, csak nem egy számítógépes játék mániás, 2007-es játékplakáttal büszkélkedő, a mai világnál semmivel sem különb berendezésű, retro Windows XP (!!!) operációs rendszeres számítógéppel felszerelt 16 éves suhanc szobájára. Az "Én, a robot" című filmben 2035-ben egy 2004-es Converse csúcsa cipő retronak számított. Akkor esetünkben 2020-ban, pláne egy tinédzsernek egy 2007-es számítógépes játék maga a ""fullgagyi" (figyelembe véve persze a játékipar rohamos fejlődési tempóját). 
Ha már lúd, legyen kövér. Rendben, hogy tegyünk be sok dobozt, mert a szabadulós játék arról szól, hogy lakatokat nyitogatunk, és kijutunk a szobából. De. Töredelmesen be kell vallanunk, az egyik lakatot nem nyitottuk ki. A dobozba csavart lukas végű szög egyike olyannyira ki volt csavarodva a fa dobozból, hogy Angyal hozzáért, és máris nyitva volt a láda. A másik pedig, ha olyan dolgot teszünk a ládába, mely ilyen lakatrögzítés mellett (csak a teljes kinyitást nem engedi, egy 2 centi rést lehet nyitni) kivehető a lakat kinyitása nélkül is, például papírdarab, akkor szerintem gondoljuk újra a lakat dobozhoz rögzítését.
Végezetül pedig, sajnálatos, hogy a vendégeket fogadó előtér több izgalmat, futurisztikusságot és érdekességet rejtett magában, mint az egész játék berendezése. 

Összesítve tehát:

chicken-icon.png

rizi.png

gabor.png

angel-icon.png

12,5  

19  

11,5 

12,5 


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

46 %


A legnagyobb fájdalmunk, hogy annyira jó téma, annyira jó történettel, annyira jó marketingfogás lenne a RobotGuru robotüzletének, és annyira rosszul lett összerakva. Minden esetre azok a robot bogarak örökre beköltöztek mindannyiunk szívébe.

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad!

robot_mod_mod_kicsi.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr647188789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása