Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-6 fő
Alap ár:
• 8 990 Ft - 2-3 fős csapat esetén
• 11 990 Ft - 4-6 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
• Alkalmanként kuponoznak
Honlapcím: http://mysterygames.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/mysterygamesbudapest
Végre valahára ide is eljutottunk. Mikor nyitni készült a Mysterygames, az előrevetített két szobájuk közül (Maya Birodalom és Alkimista) engem elejétől fogva az Alkimista érdekelt jobban. Már általános iskolás koromban, a hatalmas Harry Potter imádatom által felettébb mód vonzott az alkímia - bölcsek köve - Nicholas Flamel trió, és éjt nappallá téve a könyvtárban kuksoltam barátnőimmel ez után a téma után nyomozva.
Mikor végre megláttam, hogy kuponoznak, azonnal riasztottam Angyalt, majd miután elküldte nekem a vásárolt kupont, elkezdtem csapattagokat toborozni. Eddig minden rendben is volna, társult mellém még Sasy , Tojcsi
, Gábor
és Viki
, a probléma a mikorral kezdődött. Ennek a csapat-összeállításnak igen nehéz dolga volt ezzel, de végül ezt a gondot is orvosoltuk: találtunk egy mindenkinek megfelelő időpontot, úgyhogy kezdődhetett is a játék!
Megérkezésünkkor egy szimpatikus hölgyemény fogadott minket, operátor társával megkínáltak bennünket az elmaradhatatlan cukorkákkal, majd jöhetett a bevezető, szabályok, valamint a játékunk története, miszerint:
A híres alkimista professzor Fürstenberg, miután a nemesi udvarból kitiltották kétes kísérletei miatt, életét az arany előállításának szentelte. Visszavonult a világtól és titkos laboratóriumot hozott létre. A professzor rögeszméjévé vállt, hogy mindenkinél gazdagabb legyen és bosszút álljon az őt megszégyenítő arisztokratákon. A fennmaradt városi legendák szerint az alkimista sikerrel járt, de sajnos szörnyű betegsége miatt nem élvezhette ki győzelmét. Valahol a laboratóriumában még mindig ott várnak elrejtve az aranytallérok, hogy valaki megtalálja őket.
Miután mindenki fellelkesült a történet által, be is engedtek minket a szobába, és kezdetét vehette a kutatás. 56 és fél perc kellett hivatalosan ahhoz, hogy kijussunk az alkimista birodalmából. Azért csak hivatalosan, mert a játék folytán egy technikai hibának köszönhetően rohangáltunk vagy 10-20 percet teljesen feleslegesen, hiszen a továbbjutás kérdése nem rajtunk múlt. Majd mikor erre fény derült, sikerrel orvosolva lett a probléma, sőt, kaptunk 10 perc grátisz időt a rajtunk kívül álló ok miatt.
Akkor értékeljünk!
Játékmester
|
|
|
|
|
5 |
4,5 |
4,5 |
4 |
5 |
Be kell vallanunk, az az extra 10 perc mindannyiunknak jól esett. Így még esélyünk is volt kijutni, ezért utólag is köszönet!
A játékmester hölgyemény nagyon kedves és közvetlen volt velünk, a szabályok terén azt és annyit mondott, amennyit kellett, a történetet magától mesélte el, nem kellett direkt rákérdeznünk, és a segítségadás is pont jókor történt, amikor épp szükségessé vált.
Flow
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
Két dolog is volt, ami ennél a résznél erőteljesen befolyásolta a pontokat, mégpedig negatív irányba.
Az első értelemszerűen a már említett technikai malőr, amire az operátorok se tudtak olyan korán rájönni - köszönhetően valószínűleg a kamera által nyújtott kép méretének - csak miután már annyi ideig voltunk egy adott lépés előtt, ami már irreálisnak számított. Sajnos az a benyomásunk támadt a kisegítés során is, hogy mintha valaki régebben elrontotta volna, és azóta hol működik, hol nem, viszont megjavítani nem javítják. Túl rutinosan segítettek ahhoz, hogy ez egy új keletű probléma legyen.
A másik a játékmenetben volt. Egy korábbi szobánál említettük a doboz, benne doboz, benne doboz kombinációt, hogy mennyire nem tartozik a kedvenceink közé, nos itt a doboz benne kulcs, az nyit egy dobozt, benne kulcs, az nyit egy... Sasy fogalmazott úgy, hogy: "Ez időhúzásnak tökéletes, csak a kedvemet exponenciálisan rontja le kulcsonként."
Story
|
|
|
|
|
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
Viki megfogalmazta majdnem mindannyiunk érzését, hogy a történethez építették a szobát, és nem fordítva, ami abszolút pozitívum. Ezen felül nekem ami kifejezetten tetszett, hogy az emberünknek, akiről szólt a történet, adtak nevet. Ez elég ritka dolog szokott lenni. Általában mindenhol csak úgy utalnak a történetek szereplőire, hogy egy "Gonosz Varázsló", "Király vagy Királynő", "Őrült Professzor" és hasonlók, de itt végre mondtak konkrétumot is.
Nehézség
|
|
|
|
|
3,5 |
4,5 |
4 |
4 |
3,5 |
Ennél a pontnál kicsit bajban voltunk. Összességében nézve ez se nem könnyű, se nem nehéz szoba, néhol inkább eléggé kusza. A legfőbb probléma a kreatívabb feladatoknál a rávezetéssel volt. Akadt olyan alkalom, amikor nem tudtuk, hogy mit kezdjünk a dolgokkal, mikor már mindent a kezünkben tartottunk. Valamint számomra nagyon zavaró volt, hogy a technikai malőr miatt nem tudtunk tovább lépni, viszont volt egy kulcsunk, volt egy lakatunk, és egyik nem passzolt a másikba. Lehet ez az alkalom csak a baki miatti megakadás révén lett ennyire feltűnő, viszont később is belefutottunk hasonlóba, azt viszont már nem tudtuk a bakira kenni.
Feladatok kreativitása
|
|
|
|
|
4 |
2,5 |
4 |
5 |
4 |
Mint az már a fentebb említettekből is kiderül, itt akadt egy kis problémánk. A korábban írt kulcs nyit kulcsot nyit kulcsot nyit kulcsot volt az egyik legdurvább, és amikor ezt a játék után meg is osztottuk az operátorokkal, azt kaptuk válaszul, hogy ez a kreativitás hiánya. Igen, ezt mi is éreztük.
Viszont a kreatívabb feladatoknál le a kalappal. Ha a beépített rávezetéssel nem lett volna esetenként gond, akkor egy fantasztikusan kreatív szobát köszönthettünk volna. Rengeteg egyedi fejlesztésű talányuk és tárgyuk van, és ez nagyon jól megalapozza a lelkesedést. Egy picit jobban kellene kidolgozni az átvezetéseket és a rávezetéseket, és onnantól zöld út.
Látványvilág
|
|
|
|
|
5 |
4,5 |
5 |
5 |
5 |
A látvány és a hangulat megteremtésében újfent remekeltek. A díszlet gyönyörű, az egyedileg kidolgozott bútorok zseniálisak, igazából nem nagyon találtunk olyan dolgot, amibe úgy igazán bele tudnánk kötni. Az első pillanattól fogva magába szippantott minket a hely és a játék hangulata, és ha végig a látványon múlt volna, a szoba elhagyásáig benne is tartott volna.
Összesítve tehát:
|
|
|
|
|
25,5 |
24 |
25,5 |
25 |
26,5 |
Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:
84,3 %
A problémáktól eltekintve ez egy kreatív, hangulatos és szórakoztató szoba, mindenképpen megéri kipróbálni, a témaválasztása is nagyon jó, és egyedi. Pont ezek miatt sajnáljuk annyira azokat a problémákat. Ha sikerülne javítani kicsit a koncepción, akár TOP 10-es szoba is lehetne belőle. Reméljük, egy nap az is lesz!
Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!
Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.