2015. november 26. 22:30 - Csibussz

Szvikuci - Fekete lyuk

>> Bezárt <<

csapatkep_mod_kicsi_2.jpg

Játékidő: 60 perc
Kapacitás: 2-5 fő
Alap ár:
     • 8 000 Ft - 2-5 fős csapat esetén
Kedvezménylehetőségek:
     • 5 000 Ft - Esc-Apes kedvezmény >>szórólap<< felmutatásával (Hamarosan)
     • 6 400 Ft - Diákkedvezmény (2 érvényes diákigazolvány esetén)

Honlapcím: http://szvikuci.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/Szabadulj-ki-Szvikucit%C3%B3l-1498981140358586

Már korábban is jártunk Szvikuciéknál, és pozitív élményekkel távoztunk a Csillagkapu című szobájukból (a filmek és a sorozat rajongóinak kötelező darab, bár tény, nem a legegyszerűbb szoba). Akkor egy dolgot tudtunk felhozni, amit a társaság kifejezetten gyenge pontnak talált, és az a látvány volt. Hát ezúttal nem bízták a dolgot a véletlenre. Megalkották a Fekete Lyuk nevű játékot, ahol az embernek vaksötétben kell tapogatóznia, fülelnie, és mindemellett persze még jó néhány feladatot is megoldania.

Kristóffal már korábban beszéltük, hogy a sötét helyek nem tartoznak a kedvencei közé, így amikor elhatároztam, hogy én márpedig menni szeretnék ebbe a Fekete lyukba, egyből őt hívtam magam mellé másodiknak. Ha már sikítok, ne sikítsak egyedül. Mikor a szervezésre került a sor, hívtunk magunk mellé két kevésbé ijedős delikvenst is, név szerint Tojcsit és Angyalt, így négyen vágtunk neki a sötétség tartogatta élményeknek.

A játék elején kellett egy kis idő, míg hozzászoktunk a sötéthez, de később már mondhatni majdnem otthonosan mozogtunk a játéktéren, legalábbis mi így éreztük. Végül körülbelül 8 perccel az 1 órás játékidő lejárta előtt vigyorogva és hunyorogva, immáron a fénytől vakon sétáltunk ki az ajtón a szobából... akarom mondani a fekete lyukból.

Nézzük is az értékelést!

Játékmester

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

4   

4    

4   

4,5  

Játékmesterünk korrekten elmondta a bevezetőt, bár tény, hogy Tojcsi szerint néhol kissé hebegett-habogott, ennek ellenére minden szükséges információt megkaptunk tőle egy sikeres játékhoz. Az egyetlen nagyobb gondunk a lelkesedés hiánya volt. Kicsit egykedvűnek tűnt az úriember, Tojcsi kissé életuntnak is jellemezte, ami nem vitte pozitívabb irányba a mi hangulatunkat sem. No de mi azért jókedvvel kezdtünk bele a játékba, mely során akadt még egy apróbb probléma, bár az adott körülmények között nem tudjuk, mennyire róhatjuk fel ezt operátorunknak. Egyszer kértünk segítséget, amikor nagyon nem boldogultunk egy feladattal, és amikor válaszolt, nem úgy tette, mint más helyeken, hogy próbált volna rávezetni minket, hanem egyből a megoldást mondta meg. Igaz, a sötétségnek köszönhetően körülményesebb lett volna valamiféle utalással közelebb juttatni minket a megfejtéshez, de szerintünk egy próbát megért volna.

Flow

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

5   

3    

4,5  

4   

Ami engem illet, én nagyon élveztem a játékot. Az előérzetemmel ellentétben, úgy érzem, én voltam a legtalpraesettebb, és a játék háromnegyedét így én oldhattam meg; de azért a többiek se nagyon panaszkodtak. Hogy Angyalt idézzem: "Nem tudtunk igazán kiszakadni a játékból, hiszen végig ránk telepedett a sötétség, és ettől benne maradtunk az első perctől az utolsóig." Kristóf a vége felé már nem talált magának feladatot, így ő csak kóválygott vakon, Tojcsinak viszont az elején a sötétség megszokása okozott kisebb gondot, de alapvetően mindenki élvezte az egész játékot. 

Story

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

4   

3,5   

3   

1   

Történetünk szerint a fekete lyuk közepében lévő Sötétség Kockájának darabjait kell felkutatnunk, és a helyükre illesztenünk, hogy megláthassuk a fényt, és kijuthassunk. Nekem személy szerint tetszett ez a kis körítés, adott egy alap célkitűzést a szobának, de sajnos egyedül maradtam ezzel a nézetemmel. Mikor kértem mindenkit, hogy küldje el a pontozást és a véleményét, mindhárom srác sztori helyett tematikát nézett elsőre. Volt, aki nem is emlékezett arra, hogy volt egyáltalán történet is, majd mikor elmondtam azt, amire én emlékeztem, azt a választ kaptam, hogy: "Jobb lett volna, ha nincs. Nekem kicsit erőltetett ez a sötétség kockája szituáció." Ettől függetlenül a sötétség és a fekete lyuk párhuzamot Kristóf és Tojcsi is merésznek és ötletesnek találta. Egyedül Angyal volt kifejezetten elégedetlen: "Igazság szerint semmiféle egyéb tematikus mozzanat nem volt benne. Se valami elzúgó űrhajó hangja itt-ott, se egy bolygóhoz hasonlító valami, semmi. Nem tudtam a fekete lyuk témát egy ponton se ráhúzni a helyre."

Nehézség

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

4,5  

4    

4   

4,5  

Tojcsi és Angyal tökéletesen leírták az ezzel a ponttal kapcsolatos véleményemet, így egyből idézném is őket. Tojcsi szerint: "A szoba nehézségét leginkább a sötét adja, de ez így rendben is van, lehet, hogy azért kezdőknek nem ajánlanám elsőre, de második-harmadik alkalomra szívesen, amikor már tudják, hogy miről is szól ez az egész szabadulósdi." Valamint Angyal véleménye szerint: "Ismét nehéz falat, mivel nem volt alapvetően sok feladat, de ettől a környezettől egészen mássá vált a mérce. Nagyon nagy és egyértelmű pozitívuma viszont a párhuzamosság. Szintén kiemelném, hogy ezzel a sötétséggel jól megteremtette az összjáték lehetőségét, sőt szükségességét, hiszen sokszor egymás szemeivé kellett válnunk. Összességében valahogy mégis kevésnek éreztem a feladatokat még így 4 emberre is, szerintem jobb lett volna, ha betesznek néhány egyszerűbb dolgot is, melyekkel elvan a jó nép, esetleg valamelyik komolyabb feladat árán is."

Feladatok kreativitása

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

5   

4    

5   

5   

A feladatok terén tökéletesen építettek a sötétségre. Majdnem minden érzékszervünket használnunk kellett, néha többet is egyszerre. Maguk a feladatok nem voltak kifejezetten nehezek, így a megértésük, hogy mit kellett csinálni, nem okozott különösebb problémát, valamint nem találkoztunk két teljesen ugyanolyan feladattal, így változatosnak is mondhatjuk a játékot. Tényleg csak annyit fűzhetünk még ehhez hozzá, hogy pár apróbb feladatot még szívesen láttunk volna a szobában, de ami volt, az egytől egyig zseniális volt.

Látványvilág

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

-    

-     

-    

-    

Ebben az esetben úgy gondoltuk, a koromsötétet nem a legkönnyebb pontozni, így ezt a szempontot kihagytuk, viszont azért fűznénk hozzá néhány mondatot, mert érdemes! Angyal szavaival élve: "A szükségszerű kamerát leszámítva tényleg sikerült 100% sötétséget kreálniuk. És itt kivételesen szerintem előnyére vált a szobának a viszonylagos üressége, jó volt, hogy nem rakták tele "látványelemekkel", tényleg csak a lényegre tudott koncentrálni az ember."

Összesítve tehát:

csibe.png

kristof.png

tojcsi.png

angyal.png

22,5 

18,5  

20,5 

19  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve (ezúttal csak az első öt szempontból elérhető 25 pont százalékában):

80,5 %


Összességében nekem nagyon tetszett ez a játék, nem feltétlenül azért, mert én oldottam meg a nagyobb részét, hanem azért, mert ez egy igazi, csapatot összekovácsoló játék. Együttműködés nélkül nagyon nehéz lett volna megoldani az egészet, és jó érzés volt végre együtt, igazi csapatként dolgozni. A sötétség maga pedig csak hab a tortán, határozottan izgalmas dolog úgy feladatokat megoldani, hogy a szemeire nem támaszkodhat az ember. Szoktuk írni, hogy egy-egy játék különösen jól képes kirántani a mindennapokból; hát ebben az esetben ez hatványozottan igaz! Mindenképpen érdemes kipróbálni, garantált a nem mindennapi élmény!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

csapatkep_mod_kicsi_2.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esc-apes.blog.hu/api/trackback/id/tr818205728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása